Progeniturile ciudate ale lumii auto

Autor: Adrian Mihălţianu 20 mai 2014 Dosar & Analize

Renault Dauphine (1956) – Alfa Romeo Ondine (1959)

În anii ’60, francezii şi italienii au colaborat în repetate rânduri, dar cea mai ”drăguţă” colaborare o reprezintă ”surorile” Dauphine şi Ondine. Francezii au gândit Dauphine ca succesor pentru modelul 4CV, dar şi ca un rival mai modern al unor maşini accesibile precum VW Beetle, Morris Minor sau Fiat 500.

Dauphine a fost pasul către modern făcut de Renault. E uşor de observat stilul care a stat la baza urmaşului Renault 8 (sau Dacia 1100)

Sedanul cu 4 uşi şi motor spate a fost o maşină extrem de apreciată în acea perioadă, fiind construit sub licenţă în foarte multe zone (pe lângă Europa, Dauphine a fost asamblat şi America de Sud, SUA, Israel, Noua Zeelandă sau chiar Japonia).

Însă cel mai interesant ni se pare faptul că Alfa Romeo a ţinut morţiş să producă acest model: mai întâi ca o copie fidelă, cu acelaşi nume, începând cu 1958, după care, din 1960, italienii au operat câteva modificări, schimbând şi numele maşinii. Chiar şi francezii au fost impresionaţi de Ondine, aşa încât unii dealeri Renault vindeau în paralel Dauphine şi Ondine!

Alfa Romeo Ondine a avut o viaţă scurtă, reprezentând o propunere mai luxoasă a lui Dauphine. Se numără printre modelele rare vânate de colecţionarii pasionaţi de maşinile din acea vreme

Din păcate pentru italieni, francezii le-au impus în 1963 revenirea la varianta originală, aşa încât Alfa Romeo Ondine a devenit o adevărată raritate: doar 2.000 de exemplare au fost construite între 1960 şi 1963, multe dintre ele ajungând la fier vechi din cauza ruginii. Alfa Romeo Dauphine, însă, şi-a continuat cariera până în 1966, în paralel cu modelul omonim Renault.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide