Progeniturile ciudate ale lumii auto

Autor: Adrian Mihălţianu 20 mai 2014 Dosar & Analize

Toyota Corolla (1983) – Chevrolet Nova (1985)

Pare dubios ca doi giganţi auto angajaţi în lupta pentru supremaţia pe plan mondial să facă maşini în comun. Dar uite că s-a întâmplat şi aşa ceva: pe baza celei de-a cincea generaţii Toyota Corolla, cei de la General Motors au fabricat, începând cu 1985, un model Chevrolet, botezat Nova.

Asta însemna Chevrolet Nova în anii ’70 – aici, versiunea Muscle Car Nova SS. A fost apogeul

Iar aici intervine o mare problemă, deoarece Chevrolet Nova a fost la origine un model foarte apreciat de americani: prima generaţie (Chevy II, Nova fiind indicativul pentru varianta de lux) a fost urmaşul mai modern, dar şi mai accesibil, al lui Corvair. Iar modelul Nova SS (Super Sport), din 1968, a intrat în galeria muscle-car-urilor americane, numele Nova fiind emblematic pentru Chevrolet.

De la muscle-car la maşină banală de familie. Drumul lui Nova a fost clar în jos…

Până la jumătatea anilor ’70, când, pe fondul crizei petroliere, şefii GM au decis ca maşina să devină mai cuminte, dar şi mai elegantă (broşurile vremii spuneau despre această a patra generaţie Nova ”Now it’s beautiful” – ”Acum e frumoasă”). Din păcate, din punct de vedere constructiv, tracţiunea spate şi motoarele învechite nu mai erau conforme cu cerinţele anilor ’80.

Aşa încât în 1984 GM şi Toyota realizează un joint-venture, care presupunea utilizarea celei de-a cincea generaţii Toyota Corolla pentru a da naştere celei de-a cincea (doar o coincidenţă numerologică…) generaţii Chevrolet Nova. Care, culmea, deşi era foarte puţin modificată estetic faţă de Corolla, era mai scumpă cu nişte sute de dolari, fără a oferi, însă, mai mult la capitolul confort.

Toyota Corolla avea sens să arate aşa. Dar şefii GM au greşit grav când s-au gândit să pună numele Nova pe o asemenea maşină

Prin urmare, vânzările au început să fie dezamăgitoare, iar Chevrolet a început să coboare preţul maşinii chiar şi sub al lui Corolla, aşa încât Nova a început să fie percepută drept o maşină care nu merită. Finalul carierei lui Chevrolet Nova a survenit în 1988, dar modelul a continuat să fie produs ca Geo Prizm o perioadă.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide