Progeniturile ciudate ale lumii auto

Autor: Adrian Mihălţianu 20 mai 2014 Dosar & Analize

Opel Omega (1994) – Cadillac Catera (1997)

Deşi ambele mărci ţin de General Motors, principiul simplist aplicat de managementul american a fost un fel de duş rece, deoarece publicul amator de lux nu a văzut cu ochi buni cosmetizarea lui Omega.

Chiar dacă nu era de natură să deranjeze Audi 100/A6, BMW Seria 5 sau Mercedes-Benz Clasa E, Opel Omega a fost o berlină reuşită în categoria ei

În segmentul berlinelor de clasă mare din Europa, Opel Omega le asigura germanilor un succes suficient de bun, aşa încât şefii americani s-au gândit să profite cât mai mult de situaţie. Aşa încât au hotărât ca Omega să devină, în SUA, un Cadillac mai accesibil.

Denumit Catera, acesta era un Omega cu ”faţă” şi siglă de Cadillac, oferind o echipare mai bogată. Însă maşina nu se ridica la nivelul concurenţei japoneze, mai ales în privinţa fiabilităţii.

Când vrei să vinzi scump o maşină ieftină, trebuie să rezolvi multe chestii. Cadillac a omis acest aspect în cazul lui Catera

Prin urmare, faţă de Omega, care le-a adus bani frumoşi celor de la Opel în Europa, Catera s-a mulţumit cu mai puţin de 100.000 de exemplare vândute de-a lungul a patru ani, iar americanii au decis să nu mai repete un astfel de experiment.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide