Cele mai importante ”meciuri” de la Geneva 2014

Autor: Oraan Mărculescu 05 mart. 2014 Opinii

11. Opel Adam Rocks vs. Citroen DS3 Racing Cabriolet

Opel Adam Rocks vs. Citroen DS3 Racing Cabriolet: 2 – 2

Două citadine semi-decapotabile, dar prezentate în partituri diferite. Pe de o parte, Adam Rocks combină ideea de cabriolet cu ideea de crosover, devenind o maşinuţă foarte interesantă pentru publicul hipster. De cealaltă parte, doar câteva sute de exemplare ale francezului sportiv vor fi construite, pentru cei care vor să se simtă ca Loeb, dar cu pletele în vânt. Sincer, nu ştiu ce să aleg între bombonică şi bombiţă.

12. BMW Seria 4 Gran Coupe vs. Mercedes-Benz C-Class

BMW Seria 4 Gran Coupe vs. Mercedes-Benz C-Class: 3 – 4

Rivalul lui Audi A5 Sportback este cea de-a şasea versiune de caroserie care foloseşte platforma de clasă medie a celor de la BMW. În lipsă de rival direct, Seria 4 Gran Coupe a trebuit să dea nas în nas cu noul C-Class, prezentat în premieră europeană la Geneva, după premiera mondială de la Detroit 2014. Sincer vorbind, designul fluid al berlinei C-Class face faţă cu brio noii propuneri BMW – care, din păcate, derutează cam mult clienţii de Seria 3 şi Seria 4.

13. Peugeot 308 SW vs. Ford Focus Wagon facelift

Peugeot 308 SW vs. Ford Focus Wagon facelift: 2 – 2

Versiunea break a lui Peugeot 308, recent încoronat Maşina Anului 2014 în Europa, are şanse destul de mari să ajungă printre breakurile favorite de clasă compactă ale europenilor. La Geneva 2014, principalul rival care i-a tăiat calea a fost break-ul Focus, care, în urma faceliftului, arată şi mai dinamic. Chiar dacă 308 SW se laudă cu un portbagaj o idee mai spaţios, Focus contracarează cu ţinuta de drum etalon. O dilemă plăcută.

14. Seat Leon Cupra vs. Audi S1

Seat Leon Cupra vs. Audi S1: 3 – 2

Din nou am ajuns la un duel între veri, puţin cam tras de păr, recunosc. Însă estimez că aceste două modele, vârfurile de gamă pentru Leon, respectiv A1, vor avea cam acelaşi preţ – Audi S1, deşi mai slab, vine cu tracţiune integrală şi e, nu-i aşa, premium. De cealaltă parte, însă, Leon Cupra este proaspătul posesor al celei mai rapide maşini de serie cu tracţiune faţă de pe Nurburgring. Hmm… Chestia asta contează mai mult la un hot-hatch.

15. Skoda Octavia Scout vs. Citroen C5 Cross Tourer

Skoda Octavia Scout vs. Citroen C5 Cross Tourer: 2 – 1

Breakuri care să arate ca nişte pseudo-crossover-uri? Da, există oameni care vor şi aşa ceva, deşi avantajele sunt mai clare doar dacă maşina beneficiază şi de tracţiune integrală. Lucru valabil doar pentru Octavia Scout, deoarece break-ul Citroen C5 Cross Tourer are doar tracţiune pe faţă. Ce vor, de fapt, francezii cu acest model?

16. Ferrari California T vs. McLaren 650S Spider

Ferrari California T vs. McLaren 650S Spider: 4 – 3

Premieră răsunătoare pentru Ferrari la Geneva 2014: primul model de serie cu motor turbo. Sacrilegiu sau…? Pentru că vorbim de California, care are rolul de ”vacă de muls” pentru vânzări, adăugarea indicativului T nu e deloc o problemă. Câtă vreme înseamnă mai multă putere, dar şi un aspect mai fresh. Totuşi, California T e cu 90 CP mai slab decât alt supercar cu hardtop retractabil, britanicul McLaren 650S Spider. Căruia, din păcate, îi lipseşte factorul glamour.

17. Bugatti Veyron Rembrandt vs. Pagani Zonda Revolucion

Bugatti Veyron Rembrandt vs. Pagani Zonda Revolucion: 0 – 0

Sau, mai simplu, pe ce ai da 2,2 milioane de euro? Pe unul dintre cele trei exemplare speciale ale deja arhi-cunoscutului Veyron, oferite in memoriam fratelui fondatorului? Sau pe unicatul care marchează finalul producţiei uneia dintre bestiile supersport ale secolului vitezei? Oups, te-am păcălit, maşinile astea nu mai sunt de vânzare, tocmai au fost achiziţionate de miliardarii care nu au ce face cu banii…

18. Koenigsegg One:1 vs. Zenvo ST1

Koenigsegg One:1 vs. Zenvo ST1: 2 – 1

Cele mai puternice modele de serie de la acest salon au fost Koenigsegg One:1 (1.360 CP şi 440 km/h viteză maximă), respectiv varianta finală a lui Zenvo ST1 (1.104 CP şi 375 km/h viteză maximă limitată electronic). Un mega suedez împotriva unui mega danez. Deci doi nordici cu ambiţii inutil de mari, laurii mergând, până la urmă, spre cel mai potent. Că aşa-i cu selecţia naturală.

19. Rolls Royce Ghost Series II vs. Bentley Flying Spur V8

Rolls Royce Ghost Series II vs. Bentley Flying Spur V8: 2 – 1

Milionarii care sunt mai mult cu picioarele pe pământ decât cu capul în nori au avut de ales între două tentaţii din categoria ”lux de criză”: Rolls Royce Ghost Series II e, practic, un facelift al limuzinei mai mici britanice, în timp ce Bentley Flying Spur (fratele mai mic al lui Mulsanne) e propus acum într-o versiune ”economică”, motorul W12 fiind înlocuit de un V8 twin-turbo. Eu ştiam că astea sunt maşini sinonime cu excesele…

20. Audi S3 Cabriolet vs. Subaru WRX STi

Audi S3 Cabriolet vs. Subaru WRX STi: 2 – 3 

Să vă explic puţin care e legătura dintre aceste maşini de la Geneva 2014. Ambele sunt albastre. Ambele au tracţiune integrală. Ambele au motoare turbo de 300 CP. Şi ambele te fac vedetă la volan: una când o decapotezi, cealaltă datorită urletului evacuărilor. Există şi diferenţe: Audi S3 Cabriolet e prezentat în premieră mondială, iar Subaru WRX STi doar în premieră europeană la Geneva 2014. Iar japonezul e mai ieftin ca germanul. Dacă tot vorbim de 300 CP, înseamnă că vreau performanţe. Şi senzaţii tari. Deci prefer ca banii economisiţi cu WRX STi să-i bag în benzină. Logic, nu?

VEZI ŞI DUELURILE CONCEPTELOR DE LA GENEVA 2014

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide