Nissan Versa - prefigurează viitoarea Dacia Logan 2?

Noul Nissan Versa a fost prezentat în premieră mondială la Salonul Auto New York 2011, jucând în domeniul celor mai ieftine maşini de pe piaţa nord-americană. Ceea ce ne face să ne întrebăm dacă nu cumva are vreo legătură cu viitoarea generaţie Dacia Logan.

Precedenta generaţie Nissan Versa a devenit, la un moment dat, cea mai ieftină maşină din SUA - în Europa, însă, maşina (cunoscută ca Nissan Tiida) nu a avut un succes prea mare, deşi se număra printre ofertele atractive din punct de vedere al raportului preţ/dotări şi spaţiu.

Noua generatie Nissan Versa pentru USA a fost inaugurata la Salonul Auto New York 2011

La Salonul Auto New York, japonezii au prezentat noua generaţie a acestui model, Nissan Versa Sedan fiind văzut drept cel mai avansat sedan compact low-cost de pe piaţa nord-americană. Având o lungime de 4,45 metri şi un ampatament de 2,6 metri, Nissan Versa anunţă un spaţiu interior foarte generos pentru cei 5 pasageri.

Noul Versa este mai scurt cu 1,5 cm faţă de precedenta generaţie - însă aici trebuie făcută o precizare: vechiul Versa era o maşină de clasă compactă, similară cu Renault Megane II, în timp ce noul Versa este bazat pe noua platformă globală "V", gândită pentru familiile de clasă mică Renault Clio şi Nissan Micra - deci, prin extensie, şi pentru Dacia Logan.

Noul Nissan Versa are o lungime de 4,45 metri şi un portbagaj de 420 de litri

Practic, noul Nissan Versa Sedan nu este o maşină de clasă compactă, ci un sedan de clasă mică ajuns la nivelul maşinilor de clasă compactă. Portbagajul maşinii oferă o valoare de 420 litri, care poate ajunge la circa 1,5 metri cubi prin rabatarea banchetei fracţionabile.

Coeficientul aerodinamic al noului Nissan Versa este unul foarte bun în segmentul său, fiind de 0,31. Acest lucru a fost posibil datorită caroseriei cu multe linii curbe, dar şi a plonjării accentuate a lunetei, aceasta având un unghi foarte redus de înclinare. Per ansamblu, noul Nissan Versa nu se poate spune că ar rupe canoanele în materie de design, dar e clar că a fost conceput pentru a fi perceput drept cât mai familiar de către publicul ţintă.

Interiorul lui Nissan Versa este simplist, dar bine finisat si ergonomic

Interiorul lui Nissan Versa este relativ simplist conceput, însă reuşeşte să integreze toate comenzile de bază necesare într-un automobil modern. Ergonomia butoanelor şi afişajelor este corectă, iar spaţiile de depozitare în interior sunt suficiente, inginerii încercând să eficientizeze la maximum spaţiul disponibil.

Ca aspect, Nissan Versa beneficiază de materiale de o bună calitate, designerii dorind să confere habitaclului o notă evidentă de berlină de clasă superioară, depărtându-se întrucâtva de ideea de low-cost. În versiunile superioare de echipare, sunt disponibile inserţii din aluminiu, un sistem de aer condiţionat automat, cu un aspect interesant, sau chiar tapiţerie din piele sau trapă.

Nissan Versa are un nou motor de 1,6 litri si 109 CP, precum si o noua cutie CVT

La nivel tehnic, Nissan Versa propune pe piaţa nord-americană noua generaţie a motorului pe benzină de 1,6 litri cu 4 cilindri, care dezvoltă 109 CP/6.000 rpm şi un cuplu motor maxim de 145 Nm/4/400 rpm. Acest motor poate fi cuplat fie cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, fie cu noua cutie de viteze automată CVT Xtronic, având frecări reduse cu 30% şi o masă mai redusă cu 13% decât cutia disponibilă pe precedenta generaţie Nissan Versa.

Deşi date despre performanţele dinamice nu sunt comunicate, inginerii Nissan laudă consumul foarte redus al noului model, versiunea având cutie automată fiind chiar mai economă decât cea având cutie de viteze manuală. Astfel, consumul mediu al lui Nissan Versa CVT se cifrează la 33 mpg (7,1 litri/100 km), faţă de 30 mpg (7,8 litri/100 km) la versiunea manuală.

Nissan Versa CVT are un consum mediu de doar 7,1 litri/100 km

Nivelul de siguranţă este ridicat, Nissan Versa fiind echipat în serie cu airbaguri frontale dual-stage, airbaguri laterale şi airbaguri cortină. De asemenea, tot standard sunt oferite sistemul ABS cu controlul electronic al distribuţiei forţei la frânare EBD şi sistemul Brake Assist. Opţional, maşina poate primi sistemul de control al stabilităţii VDC sau sistem de monitorizare a presiunii în pneuri.

Preţul de bază pentru Statele Unite ale Americii este de 10.990 USD, Nissan Versa numărându-se printre cele mai accesibile sedanuri compacte de pe piaţa nord-americană. În funcţie de nivelul de echipare, Nissan Versa poate fi dotat cu multe opţiuni interesante, nelipsind din ofertă sistemul de navigaţie cu ecran tactil de 5 inch. Modelul destinat pieţei nord-americane va fi construit în Mexic, la fabrica Nissan din Aguascalientes.

Pe piaţa asiatică, acest model se numeşte Nissan Sunny, în timp ce planurile pentru piaţa europeană nu au fost încă divulgate. Totuşi, Nissan Versa dovedeşte că e un model foarte potrivit pentru pieţele emergente, cum sunt considerate cele din estul Europei. În plus, este foarte probabil ca noua Dacia Logan să aibă multe elemente tehnice în comun cu acest model japonez, noua platformă "V" Nissan urmând a fi folosită şi pentru modelele Renault.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.