Nissan Versa – prefigurează viitoarea Dacia Logan 2?

Autor: Oraan Mărculescu 27 apr. 2011 Prezentări

Precedenta generaţie
Nissan Versa
a devenit, la un moment
dat, cea mai ieftină maşină din SUA
– în Europa, însă,
maşina (cunoscută ca
Nissan Tiida
) nu a avut un succes prea mare, deşi se număra
printre ofertele atractive din punct de vedere al raportului
preţ/dotări şi spaţiu.

Noua generatie Nissan Versa pentru USA a fost inaugurata la Salonul Auto New York 2011

La Salonul Auto New York, japonezii au prezentat noua generaţie
a acestui model, Nissan Versa Sedan fiind văzut drept cel
mai avansat sedan compact low-cost de pe piaţa
nord-americană
. Având o lungime de 4,45 metri şi un
ampatament de 2,6 metri, Nissan Versa anunţă un spaţiu interior
foarte generos pentru cei 5 pasageri.

Noul Versa este mai scurt cu 1,5 cm faţă de precedenta generaţie
– însă aici trebuie făcută o precizare: vechiul Versa era o
maşină de clasă compactă, similară cu
Renault Megane II
, în timp ce noul Versa este bazat pe noua
platformă globală „V”
, gândită pentru familiile de clasă
mică Renault Clio şi Nissan Micra – deci, prin extensie, şi pentru
Dacia Logan.

Noul Nissan Versa are o lungime de 4,45 metri şi un portbagaj de 420 de litri

Practic, noul Nissan Versa Sedan nu este o maşină de clasă
compactă, ci un sedan de clasă mică ajuns la nivelul maşinilor de
clasă compactă. Portbagajul maşinii oferă o valoare de 420
litri, care poate ajunge la circa 1,5 metri cubi prin rabatarea
banchetei fracţionabile.

Coeficientul aerodinamic al noului Nissan Versa este
unul foarte bun în segmentul său, fiind de 0,31
. Acest
lucru a fost posibil datorită caroseriei cu multe linii curbe, dar
şi a plonjării accentuate a lunetei, aceasta având un unghi foarte
redus de înclinare. Per ansamblu, noul Nissan Versa nu se poate
spune că ar rupe canoanele în materie de design, dar e clar că a
fost conceput pentru a fi perceput drept cât mai familiar de către
publicul ţintă.

Interiorul lui Nissan Versa este simplist, dar bine finisat si ergonomic

Interiorul lui Nissan Versa este relativ simplist conceput, însă
reuşeşte să integreze toate comenzile de bază necesare
într-un automobil modern
. Ergonomia butoanelor şi
afişajelor este corectă, iar spaţiile de depozitare în interior
sunt suficiente, inginerii încercând să eficientizeze la maximum
spaţiul disponibil.

Ca aspect, Nissan Versa beneficiază de materiale de o
bună calitate
, designerii dorind să confere habitaclului o
notă evidentă de berlină de clasă superioară, depărtându-se
întrucâtva de ideea de low-cost. În versiunile superioare de
echipare, sunt disponibile inserţii din aluminiu, un sistem de aer
condiţionat automat, cu un aspect interesant, sau chiar tapiţerie
din piele sau trapă.

Nissan Versa are un nou motor de 1,6 litri si 109 CP, precum si o noua cutie CVT

La nivel tehnic, Nissan Versa propune pe piaţa
nord-americană noua generaţie a motorului pe benzină de 1,6 litri
cu 4 cilindri
, care dezvoltă 109 CP/6.000 rpm şi un cuplu
motor maxim de 145 Nm/4/400 rpm. Acest motor poate fi cuplat fie cu
o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, fie cu noua cutie de viteze
automată CVT Xtronic, având frecări reduse cu 30% şi o masă mai
redusă cu 13% decât cutia disponibilă pe precedenta generaţie
Nissan Versa.

Deşi date despre performanţele dinamice nu sunt comunicate,
inginerii Nissan laudă consumul foarte redus al noului model,
versiunea având cutie automată fiind chiar mai economă decât cea
având cutie de viteze manuală. Astfel, consumul mediu al
lui Nissan Versa CVT se cifrează la 33 mpg (7,1 litri/100
km)
, faţă de 30 mpg (7,8 litri/100 km) la versiunea
manuală.

Nissan Versa CVT are un consum mediu de doar 7,1 litri/100 km

Nivelul de siguranţă este ridicat, Nissan Versa fiind
echipat în serie cu airbaguri frontale dual-stage, airbaguri
laterale şi airbaguri cortină.
De asemenea, tot standard
sunt oferite sistemul ABS cu controlul electronic al distribuţiei
forţei la frânare EBD şi sistemul Brake Assist. Opţional, maşina
poate primi sistemul de control al stabilităţii VDC sau sistem de
monitorizare a presiunii în pneuri.

Preţul de bază pentru Statele Unite ale Americii este de
10.990 USD, Nissan Versa numărându-se printre cele mai accesibile
sedanuri compacte
de pe piaţa nord-americană. În funcţie
de nivelul de echipare, Nissan Versa poate fi dotat cu multe
opţiuni interesante, nelipsind din ofertă sistemul de navigaţie cu
ecran tactil de 5 inch. Modelul destinat pieţei nord-americane va
fi construit în Mexic, la fabrica Nissan din Aguascalientes.

Pe piaţa asiatică, acest model se numeşte Nissan Sunny,
în timp ce planurile pentru piaţa europeană nu au fost încă
divulgate
. Totuşi, Nissan Versa dovedeşte că e un model
foarte potrivit pentru pieţele emergente, cum sunt considerate cele
din estul Europei. În plus, este foarte probabil ca
noua Dacia Logan
să aibă multe elemente tehnice în comun cu
acest model japonez, noua platformă „V” Nissan urmând a fi folosită
şi pentru modelele Renault.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide