Noul Opel Astra GTC - oficial

După mai multe schiţe, poze spion şi imagini oficiale ”transpirate” pe internet, iată că germanii ne oferă primele detalii şi imagini cu noul hot hatch compact Opel Astra GTC.

Noul Opel Astra GTC - oficial Noul Opel Astra GTC - oficial

Clubul coupe-urilor hot-hath compacte se îmbogăţeşte din acest an cu noul Opel Astra GTC, versiunea tinerească în 3 uşi a berlinei Opel Astra. Noul GTC urmează să debuteze pe piaţă în septembrie, o dată cu premiera de la Salonul Auto Frankfurt 2011, însă prima apariţie în public se va consemna cu ocazia evenimentului Goodwood Festival of Speed, unde va fi prezentat Vauxhall Astra GTC, modelul pentru piaţa britanică.

Noul Opel Astra GTC va fi prezentat in premiera la Salonul Auto Frankfurt 2011

Ce putem spune de la început despre noul Opel Astra GTC este că păstrează nealterate liniile conceptului GTC Paris, prezentat la Salonul Auto Paris 2010. Ceea ce este un lucru foarte bun, deoarece maşina este pur şi simplu un pachet de adrenalină şi eleganţă, având un gabarit foarte compact şi linii armonioase.

Dacă partea frontală nu aduce surprize, făcând imediat legătura cu berlina Opel Astra, spatele este vizibil mai sportiv, având stopuri desenate mai agresiv, în timp ce luneta este mai înclinată şi de dimensiuni mai mici. Linia geamurilor laterale, împreună cu muchiile proeminente, atât cea din partea mediană, cât şi cea din partea inferioară a uşilor, imprimă un caracter foarte dinamic noului Astra GTC.

Noul Opel Astra GTC combina agresivitatea si eleganta intr-un pachet compact

Interiorul nu aduce surprize faţă de berlină, planşa de bord fiind aceeaşi, iar scaunele sunt profilate mai sportiv. Însă, la nivel structural, ampatamentul lui Astra GTC este mai mare cu un centimetru faţă de al berlinei, iar ecartamentele faţă/spate au fost majorate cu 40 mm în faţă, respectiv 30 mm în spate. De asemenea, suspensia are o altă setare, mai sportivă, iar în faţă a fost adoptată o configuraţie McPherson HiPerStruts, ca la Insignia OPC.

Maşina este mai scundă decât berlina cu 15 mm, având o înălţime relativ ridicată, de 1.495 mm, disimulată însă de forma caroseriei. Interesant este că portbagajul lui Astra GTC nu este aşa de mic pe cât te-ai aştepta, având 370 de litri, la acelaşi nivel cu Renault Megane Coupe, dar mai mult decât Volkswagen Scirocco.

Opel Astra GTC are acelasi interior cu berlina, dar cu mici detalii mai sportive

În ce priveşte gama de motorizări, la început Opel Astra GTC va fi oferită cu trei motoare pe benzină, toate turbo, dar şi un diesel commonrail:

  • 1.4 Ecotec Turbo, 120 CP şi 175 Nm
  • 1.4 Ecotec Turbo, 140 CP şi 200 Nm
  • 1.6 Ecotec Turbo, 180 CP şi 230 Nm
  • 2.0 CDTi, 165 CP şi 350 Nm

Bineînţeles, în cursul anului 2012 va apărea şi versiunea Opel Astra GTC OPC, care se pare că va beneficia de 300 CP, graţie unui turbo de 2,0 litri. GTC OPC va avea standard jante de 20 inch şi un sistem de frânare modificat, urmând a se apropia foarte mult de stilul conceptului de la Paris 2010. Gama Astra GTC va fi îmbogăţită şi cu o versiune "light-sport" GSI, dar şi cu un diesel mai mic, de 1,7 litri.

La inceput, Opel Astra GTC este oferit cu trei motoare turbo pe benzina si un diesel CDTi

În Germania, noul Opel Astra GTC are preţul de pornire de 19.900 euro (pentru motorul turbo de 1,4 litri şi 120 CP), iar cea mai puternică versiune porneşte de la 23.250 euro. Preţurile pentru România ale noului Opel Astra GTC urmează să le aflăm în toamnă.

Noul Opel Astra GTC de pe tare.ro