Toyota Vitz prefigurează viitoarea Toyota Yaris

Japonezii tocmai au lansat pe piaţa internă noua Toyota Vitz. O citadină care va veni şi în Europa, ca urmaş al cunoscutei Toyota Yaris.

Toyota Vitz prefigurează viitoarea Toyota Yaris Toyota Vitz prefigurează viitoarea Toyota Yaris

Modelul Toyota Yaris este vândut în Japonia ca Toyota Vitz. Dar, pe final de an 2010, compania japoneză a lansat noua generaţie Toyota Vitz - ceea ce înseamnă că, în 2011, vom avea şi în Europa o nouă generaţie Toyota Yaris.

Cea de-a treia generaţie Toyota Yaris va schimba macazul în ce priveşte designul exterior, japonezii făcând trecerea de la un aspect de bubulină la o citadină mult mai agresivă, curbele fiind înlocuite cu muchii mai bine evidenţiate. În mare, noua Yaris pare o mixtură matură între mini-ul Aygo şi compacta Auris, imaginea de marcă fiind suficient de puternică.

Noua Toyota Yaris este prefigurata de a treia generatie Vitz, lansata acum in Japonia

Partea frontală a noii Toyota Yaris are doar grila centrală curbilinie, deoarece farurile au o decupare rectangulară, nemaifiind rotunjite. Spoilerul mizează şi el pe o agresivitate mai pronunţată, iar parbrizul foarte înclinat dă impresia că maşina este aproape un monovolum.

Muchia mediană este mult mai bine evidenţiată acum, fiind şi foarte abruptă, în timp ce suprafaţa vitrată este destul de mică. Pentru portiera din spate s-a preferat o decupare a geamului în genul celui de la Toyota Aygo, dar deschiderea acestu e normală, nu în lateral, ca la mini-ul japonez.

Partea din spate a noii Yaris este şi ea mul diferită faţă de a actualei generaţii, fiind oarecum şi mai pragmatică: forma alungită a stopurilor lasă loc unui hayon mai lat, iar deschiderea acestuia nu se mai face acum de la un buton ca la Logan, ci într-un stil mai modern. Se remarcă, de asemenea, mutarea numărului de înmatriculare de pe spoiler pe hayon.

Versiunea sportiva Toyota Yaris TS va avea parte de un pachet optic foarte agresiv

Versiunea sportivă Yaris TS va beneficia de un pachet optic mult mai atrăgător, dar şi mai agresiv: spoilerul faţă renunţă la orice urmă de "drăgălăşeni", evocând sportivitatea regăsită pe Lexus LF-S, de pildă, în timp ce spoilerul spate, pe lângă integrarea a două blocuri optice verticale, va mai beneficia şi de un mic difuzor.

În ce priveşte interiorul, nu putem decât să afirmăm că noua Toyota Yaris este mult mai matură. Japonezii au renunţat la ceasurile de bord plasate central, apelând la soluţia clasică, în spatele volanului. Nu mai avem parte nici de ideea originală a consolei centrale cu butoane şi comenzi rotunde sau de planşa de bord simetrică şi de mari dimensiuni.

În noua Toyota Yaris, designerii au mers pe principiul pragmatismului şi a separării zonelor: în faţa pasagerului avem un fel de alveolă, în care este cuprinsă şi instalaţia multimedia, iar comenzile sistemului de climatizare sunt plasate într-o mică "peninsulă" inferioară, fiind lizibile, dar ocupând şi foarte puţin spaţiu. Practic, nu mai putem vorbi de o consolă centrală, bordul fiind gândit doar pe orizontală.

Interiorul noii Toyota Yaris este complet redesenat, fiind mai pragmatic si mai clasic

Lungimea totală a maşinii a crescut cu 10 cm faţă de actuala Toyota Yaris, ajungând la 3,88 cm, în timp ce ampatamentul este mai mare cu 5 cm, fiind de 2,51 cm, o valoare bună pentru clasa mică. Teoretic, creşterea dimensiunilor înseamnă şi un mai bun spaţiu pentru pasageri şi bagaje, dar, deocamdată, nu ştim valorile pentru portbagaj.

În ce priveşte motorizările, Toyota Vitz va oferi, în Japonia, două motoare pe benzină, de 1,3 litri, respectiv de 1,5 litri. Motorul de 1,3 litri reprezintă un upgrade al celui de pe actuala generaţie Yaris, anunţând un consum mediu de numai 3,7 litri/100 km (5,1 litri/100 km la generaţia actuală). Motorul de 1,5 litri are 107 CP şi este destinat versiunii Yaris TS.

Transmisia va fi una manuală, cu doar 5 trepte, însă versiunea TS va beneficia opţional şi de o cutie automată CVT Activematic, dotată cu padele pe volan. Deşi nu a fost confirmat oficial, se pare că în 2012 va fi oferită şi o versiune Toyota Yaris Hybrid, dar nu avem pentru moment detalii.

Debutul european al lui Toyota Yaris se va consemna cu ocazia Salonului Auto Geneva 2011, când vom afla şi ce opţiune diesel va oferi noul model.

In Japonia, Toyota Vitz (Yaris) este oferita cu doua motoare pe benzina: 1,3 si 1,5 litri

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.