Renault Mégane R.S. Trophy

Nu este urmaşul lui R26.R, doar un Megane R.S. care să facă un proprietar al ultimului hot hacht francez puţin invidios.

Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy

După euforia de acum aproape doi ani, când piaţa a fost invadată de hot hatch-uri, s-a cam lăsat liniştea peste această nişă a segmentului compact. Evident că o nouă generaţie nu poţi lansa o dată la doi ani, dar poţi condimenta la intervale atent alese imaginaţia pieţii. Uite aşa a apărut probabil şi Megane R.S. Trophy. O serie limitată produsă în doar 500 exemplare care poate fi considerată în acest moment ca fiind cea mai virilă interpretare a unui Megane. Evident seria limitată beneficiază de şasiul Cup, dar plusează cu 15 CP şi un plus de 20 Nm ceea ce conduce la un cuplu motor de 360 Nm disponibil între 3.000 şi 5.000 rpm. Megane R.S. Trophy se laudă cu un raport kilogram/ CP de 5,09 şi cu o putere litrică de 132,5 CP. Plusul de putere rezultă din creşterea presiunii turbinei la 2,5 bar - un plus de 0,2 bar.

Au fost operate modificări şi la nivelul admisiei. Francezii în comunicatul de presă nu amintesc de vreo modificare operată la suspensii. Plusul de putere conduce la un sprint până la 100 km/h în 6 secunde, o îmbunătăţire de 0,1 secude, o viteză maximă de 254 km/h - şi aici bifăm un plus de 4 km/h. Megane R.S. Trophy parcurge 1.000 metri cu start de pe loc în 25,4 secunde - mai bine cu 0,3 secunde decât un Megane R.S. cu şasiu Cup. Seria limitată primeşte şi pneuri noi, Bridgestone Potenza RE050A. R.S.Trophy este un model puţin mai verde decât un Megane R.S., consumul mediu a scăzut cu 0,2 litri, constructorul francez declarând un consum de 8,2 litri. Emisiile de CO2 au scăzut cu 5 g/km, ajungând acum la 190 g/km CO2.

Din punct de vedere estetic seria limitată de evidenţiază prin jantele de 19 inch Gloss Black STEEV, acoperişul negru. La interior descoperim scaunele Recaro cu tapiţerie textilă sau de piele - în funcţie de piaţă, sistemul R.S. Monitor şi o plăcuţă cu numărul exemplarului. Dacă doriţi să admiraţi modelul, sunteţi fan Renault Sport şi aveţi în garaj un R.S. din gama constructorului francez puteţi, puteţi alege ca în 17 iunie să fiţi pe circuitul de la Nürburgring, locul unde are loc Renault Sport Day, parte din programul Renault Sport Enthusiasts Day. În Europa startul comenzilor va debuta în 20 iunie pentru ţările - Franţa, Anglia, Germania, Belgia, Portugalia, Spania, Italia, Elveţia, Austria şi Slovenia. Preţul în Franţa porneşte de 35.500 euro.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.