Dacia Jogger, testată pe autostrada germană fără limită de viteză. Cât prinde Dacia pe GPL pe Autobahn – VIDEO

Autor: Andreea Ditcov acum 2 luni MASINI NOI

Unei Dacia Jogger i-au fost testate limitele pe Autobahn. În clipul apărut în decembrie, modelul produs de compania autohtonă a fost rulat pe o autostradă din Germania.

Pe o autostradă ce duce spre Stuttgart, o Dacia Jogger cu motor de 999 de centrimetri cubi a reușit să ajungă la o viteză constantă de 155 de kilometri pe oră în prima parte a traseului. Recordul de viteză al drive testului a fost atins puțin mai târziu, acesta fiind de 195 de kilometri pe oră. Automobilul atinge suta de kilometri în 12,3 secunde.

Din filmare se poate observa că mașina cu transmisie manuală în șase trepte este stabilă și la viteze mari, șoferul putând să schimbe facil benzile de deplasare. Motorul turbo care a alimentat acest parcurs este un TCe 100 ECO-G a producătorului autohton Dacia.

Motorul pe GPL al Daciei Jogger nu a dezamăgit pe autostrăzile germane

TCe 100 ECO-G este un motor cu 3 cilindri, turbo pe benzină, adaptat special pentru a funcționa atât cu benzină, cât și cu GPL. Acest lucru se realizează prin montarea a două rezervoare: un rezervor de benzină (cu o capacitate de 50 de litri) și un rezervor de GPL de 42 de litri în cazul modelului Duster și 40 de litri pentru Sandero. În general, acest rezervor se așează în locul roții de rezervă. Se umple rapid și ușor în 2 minute, printr-o clapă situată lângă orificiul de alimentare pentru benzină.

TCe 100 ECO-G oferă performanțe îmbunătățite,cuplu mai mare, emițând cu 11% mai puțin CO² decât un motor echivalent pe benzină de 100 CP. Un rezervor de GPL are un range suplimentar de 430 km față de rezervorul de benzină. Cu ambele rezervoare pline, autonomia combinată se ridică la 1.000 de kilometri.

Trecerea de la un combustibil la altul este imediată și imperceptibilă. Șoferul poate comuta manual între benzină și GPL, iar trecerea la benzină are loc automat în cazul în care se epuizează combustibilul GPL. Dacia este singurul producător care oferă o opțiune dublu-combustibil benzină/GPL în întreaga sa gamă de vehicule private. Tehnologia GPL a apărut pe vehiculele Dacia în 2010, sub numele de ECO-G, iar din ianuarie 2020, opțiunea este disponibilă, sub forma motorului TCe 100 ECO-G, pe Duster, Sandero, Sandero Stepway, Logan și Logan MCV.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: YouTube - TEST DRIVE FREAK


Andreea Ditcov
Andreea Ditcov
Andreea Ditcov este cel mai nou Redactor al echipei ProMotor.ro. Licențiată în Economie și Relații Internaționale, cu studii finalizate în Marea Britanie, a făcut primii pași în presă în urma unui proiect academic despre defrișările ilegale din Europa. Timp de trei ani a adunat experiență ... citește mai mult

Comentarii
Inchide