Franța spune stop mașinilor electrice produse în China. Ce se întâmplă cu Dacia Spring

Publicat: 16 05. 2023, 11:21

Autoritățile franceze și-au propus să limiteze accesul la subvențiile oferite în vederea achiziționării de mașini electrice, urmând să nu mai ofere astfel de beneficii în cazul modelelor care nu sunt produse pe Bătrânul Continent. În acest fel, Franța vrea să își protejeze industria auto, idee care a fost enunțată recent chiar de către președintele Emanuel Macron, în timpul unei întâlniri pe care a avut-o cu oamenii de afaceri din industria auto. Afectat de această măsură ar putea fi însă și modelul Dacia Spring! 

„Vom susține bateriile și vehiculele fabricate în Europa deoarece amprenta de carbon este bună. Nu vom mai folosi banii contribuabiilor francezi pentru a dezvolta industrii non-europene”, a declarat Emanuel Macron, potrivit Profit.ro, în fața reprezentanților din industria auto.

O asemenea măsură care prevede limitarea subvențiilor oferite pentru cumpărarea mașinilor electrice ar urma să fie inclusă într-un pachet mai larg de reformă pentru stimularea economiei. Sigur, Franța ar putea fi acuzată de protecționism în cazul în care ar pune în aplicare o asemenea măsură, însă autoritățile de la Paris își propun să mascheze sub o formă sau alta această limitare a accesului la subvenții.

Măsura francezilor ar putea afecta Dacia Spring

Spre exemplu, autoritățile franceze ar putea introduce o condiție suplimentară pentru ca subvențiile pentru mașinile electrice să poată fi acordate. Dacă această condiție ar face referire la emisiile de dioxid de carbon ale uzinelor în care sunt asamblate mașinile, constructorii chinezi ar fi practic scoși din competiție, fiind știut faptul că în China se produce energie electrică cu ajutorul cărbunelui.

În cazul în care o asemenea măsură va fi implementată, Dacia Spring va fi unul dintre cele mai afectate modele. Și asta pentru că modelul românesc este produs tocmai în China, la uzina din Dongfeng. La această oră, Dacia Spring este cel mai vândut model electric de pe piața auto din Hexagon, clienții francezi fiind atrași de prețul mic al acestuia și de capacitățile tehnice de care dispune.