Maşinile din RDG. ISTORIA automobilelor din fosta Republică Democrată Germană

Autor: Adrian Mihălţianu acum 7 ani Știri

Zgomotosul Wartburg

Numele Wartburg a apărut pentru prima dată în anul 1898, când un automobil construit de fabrica Automobilwerk Eisenach a fost denumit Wartburgwagen, după castelul Wartburg care veghează peste oraşul Eisenach de pe unul dintre dealurile din apropierea localităţii germane.

În 1956, numele Wartburg a reapărut pe un autoturism, însă de această dată era vorba despre o maşină construită de comunişti. Noul Wartburg 311 a înlocuit vechiul IFA F9 şi a primit un motor cu trei cilindri îmbunătăţit.

Wartburg 311

Wartburg 311

La fel ca predecesorul său, Wartburg 311 a fost produs în mai multe variante de caroserie, printre care şi o decapotabilă. Exporturile către Germania de Vest au început în 1958, iar câţiva ani mai târziu, maşina a început să fie vândută şi în Marea Britanie, Statele Unite ale Americii şi Cipru.

Zece ani mai târziu, în 1966, Wartburg 311 a fost înlocuit cu un nou model, denumit Wartburg 353, care va rămâne în producţie până în 1988. Echipat cu un motor în doi timpi de un litru, cu trei cilindri, care dezvolta 55 CP, noul Wartburg era capabil de o acceleraţie de la zero până la 100 km/h în 12 secunde şi de o viteză maximă de aproximativ 150 km/h.

De-a lungul timpului, designul lui Wartburg 353 a fost împrospătat de câteva ori pentru a-l menţine în actualitate, iar motorul în doi timpi a fost folosit pentru a pune în mişcare maşina sport Melkus RS 1000, care a fost produsă între 1969 şi 1979.

Melkus RS 1000

Producţia modelului Wartburg 353 a încetat în 1988, când a fost înlocuit cu noul Wartburg 1.3 care va fi construit până în 1991. Spre deosebire de predecesorii săi, Wartburg 1.3 a fost echipat cu un motor de 1,3 litri în patru timpi provenit de la Volkswagen Golf.

La scurt timp după reunificarea Germaniei, însă, introducerea mărcii germane ca monedă naţională a dus la creşterea costurilor de producţie până la 20.000 de mărci germane pentru un singur exemplar, adică foarte mult în comparaţie cu rivalii din fosta Republică Federală Germania, ceea ce a dus la oprirea liniei de asamblare în aprilie 1991.

Wartburg 1.3

Chiar dacă marca Wartburg nu mai produce maşini în prezent, pe drumurile din România mai există, încă, modele ale producătorului est-german.

Detalii despre un alt producător, pe pagina următoare.

Pagini: 1 2 3 4 5



Comentarii
Inchide