Maşinile din RDG. ISTORIA automobilelor din fosta Republică Democrată Germană

Autor: Adrian Mihălţianu acum 7 ani Știri

Barkas

La sfârşitul anilor 1940, fabrica de utilitare Framo din Chemnitz a fost mutată în interiorul Uniunii Sovietice, iar în locul ei a apărut o nouă fabrică, unde, în 1961, a început producţia la utilitara Barkas B1000.

Dubiţa est-germană a fost singura utilitară de mici dimensiuni din Republica Democrată Germană care putea să transporte şi persoane şi nu a dus lipsă de versiuni de caroserie. Au fost disponibile, printre altele, dubiţe pentru transportul de marfă, utilitare pentru transportul de persoane şi utilitare pentru poliţie şi pompieri.

Barkas B1000

În comparaţie cu dubiţa Volkswagen T1 din Europa anilor 1950-1960, Barkas B1000 era mai uşor de folosit fiindcă avea motorul montat în faţă, iar marfa putea fi încărcată cu uşurinţă. În schimb, motorul cu care era echipat Barkas B1000 era o unitate în doi timpi şi trei cilindri, asemănătoare cu cele montate în modelele Wartburg contemporane.

Multicar

În anul 1948, compania est-germană VEB Fahrzeugwerk Walterhausen a început să producă utilitara de mici dimensiuni DK3 diesel, iar apoi, în 1950, a început producţia la modelul M21. Au urmat M21 şi M24, după care a venit timpul pentru începerea producţiei la modelul M25, care a fost cel mai de succes model al mărcii Multicar.

Multicar M25 a fost vândut în aproximativ 100.000 de exemplare, iar 70% dintre acestea au ajuns la export. Utilitara cu caroserie pătrăţoasă mai poate fi văzută şi astăzi, chiar dacă destul de rar, pe drumurile din România.

IFA Multicar 2551

Compania a fost privatizată în anul 1991 şi este singurul producător de automobile din fosta Republică Democrată Germană care a supravieţuit unificării Germaniei. În prezent, Multicar produce utilitare moderne de mici dimensiuni, precum Tremo şi M27.

Un alt producător, pe pagina următoare.

Pagini: 1 2 3 4 5



Comentarii
Inchide