Am condus noul Audi A6 3.0 TDI quattro în România

După Mercedes E-Class şi BMW Seria 5, iată că am testat şi noul Audi A6, în versiunea de motorizare 3.0 TDI de 245 CP şi cu tracţiune integrală quattro. Iată şi impresiile în urma acestui test-drive, care nu are nişte concluzii foarte clare - vedeţi în continuare de ce.

Am condus noul Audi A6 3.0 TDI quattro în România Am condus noul Audi A6 3.0 TDI quattro în România

Recunosc, am aşteptat curios apariţia noii generaţii Audi A6, chiar dacă nu sunt un fan al acestei categorii de maşini: berlinele premium de clasă mare. Însă "noblesse oblige", iar Audi avea obligaţia unui răspuns clar dat noilor generaţii BMW Seria 5 şi Mercedes-Benz E-Class.

Primele imagini oficiale cu noul Audi A6 nu m-au dat pe spate. Situaţie care s-a repetat şi la contactul în realitate cu maşina. Faţă de precedenta generaţie, partea frontală este mult mai sofisticată, chiar puţin revoluţionară din punct de vedere al complexităţii liniilor, dar reuşeşte, fără absolut nici o problemă, să imprime maşinii o puternică imagine de marcă. E un Audi, fără dubii.

În rest, însă... Spatele nu reuşesc să îl înţeleg, din punct de vedere stilistic: parcă îmi aminteşte de Audi A8, dar fără acea impozanţă pe care o vrei de la o maşină scumpă. Asta în timp ce, din lateral, impresia este că mă uit, de fapt, la generaţia pe care A6 tocmai a înlocuit-o - profilul maşinii arată aproape identic, ceea ce este un lucru bun, deoarece s-a păstrat ideea de dinamism şi sobrietate.

Per ansamblu, noul Audi A6 pot spune că nu pare la fel de mare şi impunător ca generaţia precedentă, de parcă designerii s-au hotărât brusc să-i confere maşinii ceva mai multă fineţe. Excuse me, dar eu credeam că directorii unui astfel de sedan executive vor să inspire seriozitate, forţă şi putere. Cel puţin concurenţa germană oferă din plin această impresie pe Seria 5 şi E-Class.

Singurul lucru care, într-adevăr, m-a atras cu adevărat la noul Audi A6 a fost bagheta de tip LED, care urmăreşte conturul farului. "Privirea" high-tech reuşeşte să facă din A6 un adevărat prinţ al nopţii, iar, dacă maşina ar fi avut faruri cu LED-uri, cred că aş fi fost oprit pentru autografe. Sincer, din acest punct de vedere, Audi devansează soluţia "angel-eyes" a celor de la BMW.

În concluzie, din punct de vedere al designului exterior, Audi A6 este o berlină de clasă mare cuminte, care pare mai compactă decât cei 4,92 metri pe care îi are, de fapt. Beneficiază de o imagine de marcă puternică, iar LED-urile te subjugă, însă, ca efect total, nu rupe gura târgului. Probabil pentru a-i lăsa lui Audi A7 această plăcere.

Să vedem la interior cum stau lucrurile

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.