Am condus noul Audi A6 3.0 TDI quattro în România

Autor: Oraan Mărculescu 13 mai 2011 Test drive

Preţul de bază pentru versiunea Audi A6 3.0 TDI quattro
este de 55.699 euro cu TVA
. O sumă la care se aşteaptă
orice client care-şi doreşte un astfel de sedan premium de clasă
mare, mai ales că vorbim de versiunea diesel de top. Faţă de cel
mai ieftin A6 (cu motorul pe benzină de 2,8 litri şi 204 CP),
versiunea din test este cu doar 8.000 euro mai scumpă, o sumă
justificată de motor, cutie, tracţiunea integrală şi echipamentul
mai bogat.

Dacă, în gama A6, versiunea 3.0 TDI quattro 245 CP este judicios
plasată ca preţ, faţă de
Audi A7
(în aceeaşi variantă de motorizare) diferenţa de se
cifrează la 5.550 euro
. Ceea ce ar putea să le dea de
gândit celor care vor o maşină cu mai multă prestanţă, deoarece
Audi A7 consider că aduce un mare plus la capitolul imagine
exclusivistă.

Pretul de baza al lui Audi A6 3.0 TDI quattro este unul normal pentru aceasta clasa: 55.699 euro

Oricum, dacă vrei un A6 3.0 TDI quattro, este destul de
clar că nu vei ocoli lista de dotări opţionale
. De unde eu
unul aş alege vopseaua metalizată şi jante de 18 inch (de 19 inch
nu recomand pe drumurile noastre), tapiţerie din piele şi scaune
confort, sistemul de iluminare ambientală (configurabil prin
centrala MMI), climatizarea confort cu 4 zone şi
încălzirea/ventilarea cu programare, ornamente din aluminiu, sistem
de navigaţie MMI, pachetul de asistenţă plus (cu multe sisteme de
siguranţă în mers şi senzori de parcare), suspensie adaptivă,
diferenţial quattro sport, etc.

În final, o configurare destul de serioasă depăşeşte
bariera celor 80.000 euro
, ceea ce pe mine m-ar face
serios să mă gândesc la un Audi A7 – Pe principiul „unde merge mia,
merge şi suta” cred că, la un asemenea nivel de preţ, un client
şi-ar permite să plătească 5.000 euro suplimentar pentru o doză
serioasă de exclusivitate, nu?

Audi A6 poate depasi lejer 80.000 euro, avand o lista bogata de optiuni de lux

În ce priveşte concurenţa directă, BMW 530d xDrive (258 CP)
porneşte de la 58.156 euro, fiind mai scump cu aproape 2.500 euro,
iar Mercedes E 350 CDI 4Matic (265 CP) porneşte de la 57.666 euro,
deci cu 2.000 euro mai mult. În teorie, A6 este mai ieftin.
În practică, însă, diferenţele de preţ sunt foarte mici la un
asemenea nivel
, de peste 50.000 euro, aşa încât clienţii
vor alege în funcţie de gusturi şi pretenţiile pentru imagine.

În concluzie, noul Audi A6 se dovedeşte o berlină
coerent concepută pentru segmentul premium al clasei mari
.
Are un interior spaţios şi cu o planşă de bord modernă, în
principal pe gustul celor mai tineri şi amatori de gadgeturi, iar
comportamentul dinamic al versiunii 3.0 TDI quattro pune mai mult
accent pe siguranţă decât pe feeling.

Per total, noul Audi A6 reprezinta o evolutie laudabila fata de precedenta generatie

Singurele dubii apar în cazul exteriorului ceva cam cuminte,
deşi partea frontală proaspătă reprezintă un pas înainte în
privinţa imaginii de marcă. Relativa discreţie a noului A6
mă face să recomand oricui să opteze pentru
pachetul estetic S-Line
, care reuşeşte să remedieze cu
mult succes capitolul aspect, în timp ce alţii ar putea fi mai
tentaţi de spiritul life-style al lui Audi A7.

Un lucru rămâne cert: noul Audi A6 nu lasă pe aproape
nimeni indiferent
. Cel mai bine am observat asta în cazul
tipului de la benzinărie, care şi-a schimbat brusc atitudinea şi
tonul faţă de mine în comparaţie cu acele cazuri când alimentez
maşina personală sau alte maşini de test: în momentul în care mi
s-a adresat, am simţit mai mult respect decât invidie. Doar pentru
că am coborât din „ăsta e noul Audi, aşa-i?”.

Stilul mai discret al lui Audi A6 i-ar putea face pe unii sa se orienteze spre exclusivistul Audi A7

Recunosc, am aşteptat curios apariţia
noii generaţii Audi A6
, chiar dacă nu sunt un fan al acestei
categorii de maşini: berlinele premium de clasă mare. Însă
„noblesse oblige”, iar Audi avea obligaţia unui răspuns
clar dat noilor generaţii BMW Seria 5 şi

Mercedes-Benz E-Class
.

Primele imagini oficiale cu noul Audi A6 nu m-au dat pe
spate. Situaţie care s-a repetat şi la contactul în realitate cu
maşina
. Faţă de
precedenta generaţie
, partea frontală este mult mai
sofisticată, chiar puţin revoluţionară din punct de vedere al
complexităţii liniilor, dar reuşeşte, fără absolut nici o problemă,
să imprime maşinii o puternică imagine de marcă. E un Audi, fără
dubii.

Partea frontala ii confera lui Audi A6 o puternica imagine de marca, avand linii mai sofisticate

În rest, însă… Spatele nu reuşesc să îl înţeleg, din
punct de vedere stilistic: parcă îmi aminteşte de
Audi A8
, dar fără acea impozanţă pe care o vrei de la
o maşină scumpă. Asta în timp ce, din lateral, impresia este că mă
uit, de fapt, la generaţia pe care A6 tocmai a înlocuit-o –
profilul maşinii arată aproape identic, ceea ce este un lucru bun,
deoarece s-a păstrat ideea de dinamism şi sobrietate.

Per ansamblu, noul Audi A6 pot spune că nu pare la fel
de mare şi impunător ca generaţia precedentă
, de parcă
designerii s-au hotărât brusc să-i confere maşinii ceva mai multă
fineţe. Excuse me, dar eu credeam că directorii unui astfel de
sedan executive vor să inspire seriozitate, forţă şi putere. Cel
puţin concurenţa germană oferă din plin această impresie pe Seria 5
şi E-Class.

Daca nu il vezi din fata, noul Audi A6 te duce repede cu gandul la generatia precedenta

Singurul lucru care, într-adevăr, m-a atras cu adevărat la noul
Audi A6 a fost bagheta de tip LED, care urmăreşte conturul farului.
„Privirea” high-tech reuşeşte să facă din A6 un adevărat
prinţ al nopţii,
iar, dacă maşina ar fi avut faruri cu
LED-uri, cred că aş fi fost oprit pentru autografe. Sincer, din
acest punct de vedere, Audi devansează soluţia „angel-eyes” a celor
de la BMW.

În concluzie, din punct de vedere al designului
exterior, Audi A6 este o berlină de clasă mare cuminte
,
care pare mai compactă decât cei 4,92 metri pe care îi are, de
fapt. Beneficiază de o imagine de marcă puternică, iar LED-urile te
subjugă, însă, ca efect total, nu rupe gura târgului. Probabil
pentru a-i lăsa lui
Audi A7
această plăcere.


Să vedem la interior cum stau
lucrurile

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide