Audi Q5 - test în Spania

Copilul lui Q7 a sosit pe şosea botezat încă din stadiul conceptual, Q5.

Audi Q5 - test în Spania Audi Q5 - test în Spania

Piaţa SUV-urilor compacte capătă din ce în ce mai mult tupeu. Este tentant, dar nu şi rentabil să ieşi pe şosea cu nişte măgăoaie 4x4 energofage. În aceste condiţii favorabile compromisului, fiecare brand cu pretenţii introduce pe piaţă un reprezentant în segment. Mercedes a lansat GLK-ul, Volvo a intrat pe “teren” cu XC60, iar X3-ul de la BMW este poate cel mai experimentat candidat premium în această clasă.
A venit, în sfârşit, şi rândul producătorului Audi să completeze formula. După ce au tărăgănat lansarea într-o manieră profi, ispitind cu poze şi filmuleţe, nemţii ne-au invitat la test-drive în Valencia. De ce în Spania?

Fiindcă Dacia s-a lansat în Croaţia. Este un curent PR-istic şi atât. Trebuia să vedem şi noi un litoral cumsecade şi, mai ales, o maşină ireproşabilă. Un automobil care pare mic în poze, însă în realitate are o lungime de 4,63 metri şi o lăţime de 1,88 metri. Destul, ba chiar sunt nişte coordonate parcă un pic exagerate, având în vedere segmentul în care se încadrează maşina. Pentru a conota aspectul sportiv specific mărcii, Audi a înălţat Q5-ul doar până la cota de 1,65 metri.

Sunt, practic, dimensiuni sensibil invers proporţionale celor ale concurenţilor direcţi. Probabil că subalternii lui Walter Da Silva au studiat competitorii şi au decis: Q5 trebuie să arate cel mai bine dintre toate. Şi suntem tentaţi să confirmăm asta, atît timp cît suntem încă sub efectul magic al test drive-ului. Q5 poate că nu arată cel mai bine, dar arată foarte, foarte bine. În final, este un argument subiectiv în procesul de alegere a unei maşini.

Interiorul e enervant de accesorizat. Ca într-un Audi, consola centrală a fost împânzită de butoane, de a treia generaţie a interfeţei MMI şi de lumini ambientale. Teoretic, un layout aglomerat contravine normelor estetice, nu însă şi în cazul unui Audi, care reuşeşte întotdeauna să-şi surprindă clienţii prin eleganţă. Mai are rost să pomenim de clima polizonală, de sistemul Audi cu sonorizare Bang & Olufsen, de scaunele opţionale cu piele perforată prin care se poate ventila atât aer cald, cât şi aer rece? Sau de hard disk-ul de 40 GB? De închiderea electrică a portbagajului printr-un buton amplasat pe uşă?

Nu, ne-am obişnuit cu dotările high-end pe care le oferă firmele de prestigiu şi de la care uzinele din Ingolstadt nu se pot sustrage. Dar trebuia să avem parte şi de inedit, adică de un compartiment nu doar refrigerat, ci şi încălzit pentru recipiente. Am citi nişte recenzii la adresa acestui SUV: unii au etichetat inovaţia drept “so american”. Şi ce contează? Audi are, alţi europeni nu au. Baby Q7 se comportă la drum în nota premium a unui Audi: răspunde cu fermitate deciziilor tale şi te scoate la liman din situaţii pe care nu le controlezi. Are, desigur, tracţiune permanentă quattro (diferenţial central Torsen), ABS, ESP care reacţionează prin senzori la greutatea suportată de montanţii portbagajului de pe plafon, gardă la sol de 20 cm şi patru motorizări, deocamdată.

Două propulsoare sunt alimentate cu motorină. Unitatea TDi 2.0 dezvoltă 170 CP, iar cea V6 3.0 – cu 70 CP în plus. Cel mai “slab” motor cu benzină este 2.0 TFSI de 211 CP. Anunţat să intre pe piaţă din toamnă, dar testat de noi la Valencia, FSI-ul V6 3.2 este fulminant cu ai lui 270 CP. Se comportă extrem de vigilent la accelerare şi îl opreşti greu dacă nu “nimereşti” pedala de frână la timp. Q5 se descurcă bine pe asfalt şi stă la locul lui pe viraje atâta timp cât nu uiţi că te afli într-un SUV. Forţat, te amendează cu ruperi violente de echilibru, fiindcă, totuşi, are aproape două tone, iar cei 270 CP sunt greu de potolit odată stârniţi. Important este şi regimul de şofat selectat din meniul Audi Drive Select –coboară/ridică suspensiile, modifică rapoartele cutiei de viteze şi înlesneşte sau, din contră, întăreşte direcţia.

Nu am adus în discuţie capacitatea portbagajului, un atu important al unui SUV compact. Puteţi încărca un volum de 540 litri, respectiv 1.560 litri cu banchetele spate rabatate. Încape acolo o placă de surf, nemţii ne-au demonstrat-o la faţa locului. Destul însă cu cifrele! Audi Q5 arată bine, este bun şi merită ovaţii în consecinţă. Nici nu ne-am fi aşteptat la altceva. În cazul producătorului german, nu se mai pun probleme legate de calitate, dotări, motorizări, cutia cu 7 rapoarte S-Tronic (cuplată la motoarele dispuse longitudinal în cazul Q5-urilor). Problema reală o reprezintă impactul estetic asupra clienţilor şi preţul.

Va intra în showroomuri în toamnă şi va costa între 38.000 şi 60.000 de euro, sume apropiate de cele ale concurenţei. Iar atunci când eşti dispus să dai 40.000 de euro pe un SUV compact premium, câteva sute în plus sau în minus nu mai contează. Aşa că fanii mărcii îşi vor cumpăra probabil un Q5, iar noii clienţi ai automobilelor din această clasă vor opta pentru best looking. Adică pentru...

 

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.