BMW 125i Cabrio – test în RO

Autor: Andrei Nan acum 12 ani Test drive

BMW 125i - habitaclu exclusivistInteriorul păstrează aspectul sportiv al exteriorului prin padelele de pe volan, inserţiile de aluminiu de pe bord şi de pe levierul schimbătorului cutiei de viteze, percum şi poziţia avansată la volan. Sportivitatea este sugerată şi de consola centrală foarte lungă, care practic delimitează în două compartimente locurile din faţă.

Aspectul premium al maşinii este asigurat de interiorul îmbrăcat în piele şi materialele de calitate ale bordului şi consolei centrale. Din lista de dotări putem enumera sistemul de conectare al telefonului mobil prin Bluetooh, reglajele electrice pe toate direcţiile atât a scaunelor faţă, sistemul DSC (Dynamic Stability Control) sau farurile cu Xenon. Din punct de vedere al ergonomiei sunt păstrate aceleaşi standarde ridicate cu care BMW ne-a obişnuit.

Pentru ca nota de sportivitate să fie completă, BMW 125i Cabrio este echipat cu un propulsor cu şase cilindri în linie de 3,0 litri, care dezvoltă o putere de 218 CP la 6.100 rpm, iar sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în 6,8 secunde, viteza de top fiind de 238 km/h. Varianta testată de promotor.ro a beneficiat de o cutie de viteze automată cu şase rapoarte, fiind ideală în aglomeraţia urbană şi relaxantă la drum lung.

BMW 125i - stabilitate de invidiat Datorită resurselor mai mult decât suficiente ale propulsorului, reacţiile maşinii sunt prompte, indiferent de viteza de rulare. Sistemul „Active Steering” (dotare opţională) face ca direcţia să fie promptă şi precisă. În oraş, este suficientă o mişcare mică a volanului şi groapa din carosabil este evitată, iar la viteze superioare direcţia devine “tare”, asigurându-se astfel precizie în stabilirea traiectorilor.

Echipat cu tehnologia BMW Efficient Dynamics, consumul extraurban, în condiţii normale de utilizare a propulsorului, se ridică la valoarea de 9,4 litri/100 km, aspect verificat pe traseul Bucureşti – Curtea de Argeş.

Dacă stăm să ne gândim la capacitatea cilindrică şi la numărul de pistoane, cei 11,4 litri/100 km, arătaţi de computerul de bord pe distanţa Curtea de Argeş – Bâlea Lac, nu sunt exageraţi în condiţii de urcare şi reprize susţinute.

Dar, cum orice plăcere îşi are preţul ei, în cazul lui BMW 125i Cabrio preţul de pornire este de 37.104 euro cu TVA. În comparaţie cu fratele mai mare BMW 325i Cabrio, care are un preţ de pornire mai mare cu 7.000 euro (dar şi hardtop escamotabil), mezinul familiei se dovedeşte a fi o alegere bună pentru verile calde şi însorite, dacă nu vrei să renunţi la exclusivitatea unui şase în linie.

BMW 125i - imagine agresivaBMW Seria 1 este un model care nu mai rezervă nici un secret pasionaţilor de maşini, feelingul sportiv şi look-ul agresiv fiind elementele definitorii ale maşinii. Dar ce se întâmplă atunci când transformi Seria 1 într-un cabrio?

Imaginea sportivă, aproape agresivă, îmbinată cu forme rotunde şi un soft top creează un aspect impunător pe şosele, un adevărat „aspirator” de priviri curioase. De mare efect este şi vopseaua metalizată de culoare albastră, care scoate în evidenţă fiecare detaliu al designului maşinii. Pe lângă toate aceste „ingrediente”, muzica produsă de propulsorul de 3,0 litri şi şase cilindri în linie garantează un adevărat concert, sau mai bine zis o rapsodie de vară.

BMW 125i - silueta sportiva Faţă de varianta hatchback, versiunea cabrio a suferit modificări evidente ale caroseriei, mai ales în partea din spate, datorită sistemului de pliere, dar şi a spaţiului de depozitare pentru soft top.

Un aspect interesant al acoperişului din material textil este luneta din geam securizat, lucru care a complicat existenţa inginerilor responsabili cu mecanismul de pliere al acestuia. Practic, toată porţiunea care înglobează luneta spate este mişcată ca un întreg şi aşezată ca atare, operaţia având loc în două etape.

BMW 125i - capotarea În prima etapă este ridicat întreg plafonul, iar luneta este deplasată vertical, moment în care pasagerii aflaţi pe bancheta din spate sunt loviţi în cap de articulaţiile plafonului – dacă nu sunt atenţionaţi în prealabil. După încheierea acestei operaţii, bucata cu luneta este aşezată în spaţiul aferent, plafonul deja parţial pliat este adus peste lunetă, operaţia sfărşindu-se prin închiderea capacului şi ridicare geamurilor.

Operaţiunea de capotare/decapotare durează 22 de secunde şi necesită apăsarea continuă a butonului de pe consolă, dar poate fi realiza şi în mers până la o viteză maximă de 40 km/h, în cazul în care nu doriţi să opriţi maşina.



Comentarii
Inchide