Nissan Navara V6 dCi - let's talk Godzilla language

Am vrut să vedem de ce a montat Nissan V6-le dCi de 231 CP sub capota pick-up-ului Navara. Doar pentru a fi cel mai tare pick-up de pe piaţă?

Nissan Navara V6 dCi - let's talk Godzilla language Nissan Navara V6 dCi - let's talk Godzilla language

Când spun Nissan Navara, mă gândesc la unul dintre cel mai capabile pick-up-uri, o maşină utilitară de încredere, de mari dimensiuni şi care pare pregătită pentru orice muncă. Însă când am luat prima oară contactul cu Navara V6, primul lucru la care m-am gândit a fost EXAGERAT.

De ce? Pentru că nu vedeam motivul pentru care acest pick-up ar avea nevoie de un motor de 231 CP, câtă vreme dCi-ul de 2,5 litri şi 190 CP mi se părea suficient. Mai ales că nici concurenţa nu depăşeşte bariera celor 200 CP, cei mai puternici rivali fiind Mitsubishi L200 cu un 2.5 DI-D de 178 CP, respectiv Toyota Hilux, cu un 3.0 D-4D de 171 CP.

Însă aveam să descopăr ceva mai bine filosofia din spatele logo-ului "V6" de pe cel mai puternic Navara de la noi. În primul rând, Navara V6 dCi nu prea mai este un pick-up utilitar, ci mai mult un adevărat pick-up life-style cu pretenţii - începând cu preţul şi terminând cu performanţele.

Nissan Navara V6 dCi costă 45.990 euro, singura opţiune fiind vopseaua metalizată. Poate că unii veţi exclama "păi la banii ăştia îmi iau Touareg sau X5 sau ML!", însă există o mare diferenţă. Navara vine cu o structură de offroad adevărat, având tracţiune integrală nepermanentă şi reductor, precum şi cadru separat de caroserie. Adică poate merge fără probleme prin locuri unde SUV-urile scumpe nu vor fi băgate niciodată.

Apoi este maşina perfectă pentru cei cu un stil activ de viaţă, deoarece poate transporta echipamente sportive voluminoase, ba chiar şi un ATV ori motociclete, alături de alţi pasageri, cu acelaşi gen de preferinţe. Mai exact, poate duce o tonă de chestii în benă până în vârful muntelui, pe drumuri desfundate, bolovani sau pământ. Locuri pe unde, din nou, nu se aventurează nimeni cu SUV-uri normale.

Evident, suma asta măricică înseamnă şi un nivel de echipare extrem de bogat pentru ceea ce te-ai aştepta de la un pick-up utilitar. Cu excepţia unui aspect ceva mai simplist al plasticelor şi interiorului, în rest Navara V6 te gratulează cu un nivel de lux care nu mai are legătură cu maşinile utilitare, ci aproape rivalizează cu SUV-urile similare ca preţ - VEZI LISTA DE DOTĂRI.

Însă cel mai important lucru este motorul. Un V6 de 3,0 litri, cuplat la o cutie automată cu 7 trepte. Un diesel care mă aşteptam să sune mai rafinat, dar care nu dezmăgeşte la capitolul impresie de putere brută. Cu maşina goală, cele 2,1 tone sunt urnite de pe loc în forţă dacă te înfigi în pedala de acceleraţie şi poţi deveni repede bădăran pe la semafoare.

VEZI DATELE TEHNICE NISSAN NAVARA V6 DCI

Deşi cutia are şi un mod de conducere sport Ds, precum şi o poartă de schimbare manuală a treptelor, Navara V6 nu are sens să fie tratată ca maşină sport. În modul Ds nu reacţionează neapărat mai rapid, iar latenţa în schimbarea manuală a treptelor ajunge să te cam enerveze - poarta manuală se dovedeşte utilă dacă vrei să ieşi din noroaie mai mari, de exemplu, prin controlul strict al treptelor.

Cel mai bine este să laşi cutia în D şi să te bucuri că puterea generoasă a motorului îţi va permite să te deplasezi foarte rapid cu multă încărcătură. Sau, şi mai bine, vei aprecia faptul că, la cuplarea 4x4, nu mai simţi efortul suplimentar din transmisie, cuplul mare la turaţiile foarte scăzute mişcând cu uşurinţă mastodontul pe drumurile neasfaltate sau traseele mai grele.

Există şi un revers al medaliei în offroad: în situaţiile cu obstacole care trebuie depăşite cu atenţie, trebuie dozată mai fin pedala de acceleraţie, pentru că, altfel, puterea "năvăleşte" mai mult decât ai vrea, nefiind livrată instantaneu, chiar în momentul apăsării pedalei. În rest, însă, puterea la discreţie e foarte folositoare pe drumurile grele, mai ales dacă maşina e încărcată.

În mod interesant, direcţia e suficient de precisă de la un astfel de offroader, însă confortul pe locurile din spate, mai ales dacă bena e goală, va suferi din cauza arcurilor lamelare pe puntea spate. La care se mai adaugă fadingul pronunţat la frânare, minus cauzat de echiparea cu tamburi pe spate. E un compromis care trebuie făcut, din moment ce Navara e, la bază, o maşină utilitară serioasă şi robustă.

În finalul test-drive-ului, pot spune că Nissan Navara V6 dCi nu a fost gândită de dragul orgoliului, decât în foarte mică măsură. Da, este cel mai tare pick-up diesel la ora asta pe piaţa noastră, dar acest lucru are şi avantaje vizibile, atât pe şosea, cât mai ales în afara acesteia, în principal când maşina transportă o încărcătură serioasă. Nu cred că greşesc afirmând că Nissan Navara V6 e un cărăuş luxos, pentru oamenii cu dare de mână, dar pragmatici.

Şi încă o surpriză: consumul mediu de 10,5 litri/100 km din test mi se pare mai mult decât rezonabil, fiind cu doar 1 litru/100 km mai mare decât cel oficial. Un lucru care poate nu-i interesează chiar aşa mult pe cei care îşi permit să dea banii pe acest Navara de top, dar care contează dacă ne gândim la autonomia de circa 800 km pe care o poate oferi Navara V6.

În concluzie, Nissan Navara V6 dCi e o adevărată surpriză, abordând o nişă care până acum credeam că e valabilă doar la americani: pick-up-urile potente şi capabile. Dacă puneţi accentul pe ieşirile dese la munte pentru sporturi serioase, sunt sigur că nu veţi regreta că aţi dat banii pe aşa ceva şi nu pe un SUV de imagine. Imaginea unui Navara V6 proaspăt ieşit din noroaie va fi mult mai grăitoare, garantat.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.