Pe circuit cu Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - Mixul perfect dintre viteză, performanţă şi frumuseţe

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio este o combinaţie de performanţă, plăcere a condusului şi confort.

Pe circuit cu Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - Mixul perfect dintre viteză, performanţă şi frumuseţe Pe circuit cu Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - Mixul perfect dintre viteză, performanţă şi frumuseţe

Stelvio este primul SUV din istoria de peste 100 de ani a brandului italian, şi chiar dacă lansarea modelului a avut loc acum mai bine de doi ani, întâlnirea cu versiunea Quadrifoglio este un eveniment în sine.

La sfârşitul săptămânii trecute cei de la Autoitalia ne-au făcut cunoştinţă cu el pe circuitul Academiei Titi Aur. La nivel exterior diferenţele vizibile faţă de varianta standard ar fi culoarea Rosso Competizione şi logo-urile cu trifoiul cu patru foi, însă ce este mai evident se află sub capotă - motorul V6 bi-turbo de 510 CP şi 600 Nm conectat la o cutie de viteze automată cu 8 trepte.

Maşina are nevoie de 3,8 secunde pentru 0-100 km/h şi o viteză maximă 283 km/h. Sunt nişte performanţe care îi fac „pielea de găină” oricărui şofer căruia îi place viteza. 

Acceleraţia îţi taie pur şi simplu răsuflarea. Sub pedală se află 510 CP, iar după ce am apăsat pedala mi-am dat seama ca aceştia nu erau doar nişte cifre trecute pe hârtie. Maşina se simte foarte uşoară la acceleraţie, de parcă ar avea mult mai puţin de 1830 de kg.

510 de cai putere nu aduc fericirea, dar o întreţin

Dar Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio nu este doar o maşină rapidă dacă mergi în linie dreaptă, ci este, de asemenea, superbă şi pe viraje. Există patru moduri de condus, însă noi am folosit doar Dynamic şi Race. Acestea au niveluri crescute de agresivitate în ceea ce priveşte răspunsul la acceleraţie şi schimbările treptelor de viteză, precum şi o direcţie mai fermă şi o suspensie mai rigidă. 

Stabilitatea maşinii pe viraje este impecabilă, nu există tendinţa de supravirare, nici subvirare, iar direcţia este atât de scurtă şi precisă încât nu va mai fi nevoie să corectezi cursa volanului, şi nici să îţi „înozi” mâinile când virezi brusc. Cutia de opt trepte este în general netedă la schimbările de viteze atunci când este lăsată să-şi facă singură treaba, însă ocazional poate fi cam înceată la retrogradare.

Vrei cel mai rapid SUV de pe piaţă? Ei bine, nu mai e nevoie să-l cauţi, pentru că Alfa Romeo are Stelvio Quadrifoglio. Preţul lui este de 80.000 de euro, însă dacă stai să cântăreşti performanţele îţi vei da seama că merită fiecare bănuţ. Trebuie să ne gândim că este vorba de un SUV extrem de sportiv care se vrea alergat, aşa că nu este relevant să vorbim despre consum. 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.