Test în România: Skoda Fabia RS

Ce-i mic, verde şi merge de rupe? Răspunsul este Skoda Fabia RS. Un lup deghizat în oaie, lasând să se întrevadă mici însemne despre adevărata natură a sa.

Lansată în premieră mondială la Geneva 2010, Skoda Fabia RS vine în România pentru a impresiona clientela şi pasionaţii modelului ceh. ProMotor a testat Skoda Fabia RS, maşină propulsată de un motor 1,4 litri TSI capabilă să dezvolte 180 CP.

Este un pic mai "timidă" decât "verişorii" săi (Seat Cupra şi VW Polo GTI), dar să nu vă imaginaţi că diferenţele sunt foarte mari. Din punct de vedere al performanţelor vorbim de diferenţe mai mici de o secundă.

Skoda Fabia RS joacă într-o ligă superioară, acolo unde nu mai contează aşa de mult calitatea plasticelor interioare sau modul în care sunt aşezate diverse butoane. Fabia RS luptă cot la cot cu "greii" precum Mini Cooper S (184 CP), Opel Corsa OPC (192 CP), Renault Clio RS (201 CP) sau chiar Alfa MiTo (170 CP). Avantajul major pe pe care îl are Skoda Fabia RS asupra concurenţei este unul singur şi foarte clar: preţul.
Pentru a demonstra acest lucru, comparăm preţurile de pornire ale modelelor: Skoda Fabia RS preţ de pornire de 19.609 euro cu TVA, Opel Corsa OPC are un preţ de pornire de 21.740 euro cu TVA, sau Renault Clio RS care are un preţ de pornire de 20.800 de euro cu TVA la care se aplică un discount de 1.100 de euro. Concluziile sunt foarte clare, cel puţin din punct de vedere al preţului.

Skoda Fabia RS oferă o imagine de ansamblu, sau mai bine zis, un amalgam de agresivitate, aer sportiv, familiar, care face ca maşina să nu pară aşa cum este ea în realitate: o furie care aşteaptă să se dezlănţuie.

Văzută din lateral, din depărtare, elemente precum jantele cu un design special cu etriere vopsite în roşu sau culoarea verde a caroseriei, sunt elemente care dezmint latura paşnică a micuţei sportive. La o privire mai atentă încep să se întrevadă elemente distincte ale familiei RS precum bine cunoscuta siglă RS de pe calandru şi hayon, sau spoilerul faţă şi difuzorul de aer din spate. Toate aceste elemente oferă un aer foarte dinamic, nu excesiv de agresiv, dar singurul lucru care face ca maşina să nu treacă neobservată este culoare verde a caroseriei.

Un alt avantaj pe care Skoda Fabia RS îl oferă clienţilor în raport cu concurenţa este caroseria în cinci uşi, ceea ce conferă un acces foarte facil la locurile din spate.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.