Test scurt cu Honda Civic GT

Actuala generaţie Civic mai face o reverenţă în faţa publicului înainte de a lăsa loc viitorului. Un model care se pregăteşte să părăsească scena compactelor, dar care încă are multe atuuri ascunse sub caroserie.

Test scurt cu Honda Civic GT Test scurt cu Honda Civic GT

Nu ştiu când au trecut anii şi totuşi ăsta e adevărul. Honda Civic, revoluţia din clasa compactă, cel puţin la nivelul designului, se pregăteşte să predea ştafeta. Nu înainte de a trece şi prin registrul GT. Dacă Type R este amintire pentru moment, flacăra i-VTEC trebuia să fie menţinută aprinsă. Civic GT este mai mult un nivel de echipare, şi unul destul de generos. La exterior se poate remarca grila faţă de la Type S, praguri vopsite în culoarea caroseriei, mânere uşi şi capac rezervor cromate şi jantele de 17 inchi speciale pentru acest model. Interiorul este mai puternic personalizat.

GT înseamnă la Honda scaune cu tapiţerie din piele Alcantara, pedalier sport-senzaţional, volan îmbrăcat în piele şi buton pentru pornirea motorului. Lista de dotări nu se opreşte aici, dar le-am enumerat doar pe cele care sunt "sinonime" cu GT. Nu trebuie să vă aşteptaţi la efecte speciale, sub capotă se află un propulsor 1.8 i-VTEC care dezvoltă 140 CP la 6.300 rpm şi 174 Nm la 4.300. Surprinde plăcut acest motor prin cuplul la turaţii joase, chiar dacă pe hârtie valoarea sa nu impresionează. Pentru a gusta din parfumul de GT, trebuie să fii peste 4.000 rpm, moment când descoperi că propulsorul cântă frumos.

Şi parcă te-ai aştepta la ceva mai multă putere, la ceva mai mult nerv din partea propulsorului. Un Grand Turismo este caracterizat de lejeritatea prin care acoperă distanţe mari la o viteză de croazieră superioară. Ei la acest capitol Civic GT se chinuie puţin. Poate ar fi fost mult mai potrivit propulsorul diesel de 2.2 litri sub capotă, dar atunci s-ar fi evaporat aerul de GT şi probabil şi manevrabilitatea ar fi avut puţin de suferit prin alterarea distribuţiei maselor. La limită, evident apare o tendinţă subviratorie. Dezamăgeşte puţin puntea spate care are tendinţa să scuture pe denivelări mici, răpeşte puţin din rafinamentul maşinii.

Plus o cutie de viteze în spiritul Honda, extrem de plăcută ca timonerie. Fie că este vorba despre această serie Civic GT, sau de orice alt Civic, compacta de la Honda rămâne un punct de referinţă în segment. Nu ştiu cum au putut inventa atât spaţiu în maşină, în special pentru locurile spate, fără a menţiona volumul portbagajului de 415 litri. Civic oferă o experienţă aparte, descoperi că segmentul compact poate fi altfel.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.