Test scurt cu Volvo XC60 D5 AWD aut.

Am scos la o plimbare scurtă SUV-ul cel mai mic din gama suedezilor, Volvo XC60. O maşină care răspunde fără probleme cerinţelor unui client amator de un SUV premium confortabil, elegant şi performant. Şi neapărat sigur.

Test scurt cu Volvo XC60 D5 AWD aut. Test scurt cu Volvo XC60 D5 AWD aut.

Despre Volvo XC60 pot spune că e un SUV premium de categorie compactă-medie care, deşi are deja 3 ani de prezenţă pe piaţă, nu are nevoie de nici un fel de lifting pentru a-şi păstra atractivitatea. Totuşi, modelul 2011 are dreptul la câteva upgrade-uri.

Design exterior

Din punct de vedere estetic, lucrurile stau la fel ca şi până acum. Adică bine. Volvo XC60 este un SUV bine proporţionat, ispiră foarte multă eleganţă, linia fluidă are şi accente suficient de puternice de dinamism, iar spatele este inconfundabil, graţie stopurilor originale, pe verticală.

Nu e, însă, un SUV prea compact, având o lungime de peste 4,6 metri şi o lăţime considerabilă, care m-a făcut să fiu mult mai atent în parcări sau pe străduţele înguste. Un lucru e cert: fie că eşti bărbat sau femeie, Volvo XC60 este o maşină care, pur şi simlu, ţi se potriveşte, dacă vrei un SUV premium tineresc.

Interior

Interiorul rămâne, în mare, la fel ca şi până acum, continuând linia elegantă a exteriorului, dar plusând cu un stil sobru mai bine conturat. Consola centrală ca o "folie" groasă continuă să suscite aceeaşi uimire ca la început, iar, în echiparea de top Summum, ornamentul din aluminiu de pe consolă arată luxos, dar şi puţin cam rece, amintind parcă de zăpezile suedezilor.

La modelul 2011 este modificată amenajarea comenzilor şi butoanelor de pe consola centrală. Acum, butoanele arată mai elevat, iar gruparea lor pare mai logică, deşi, sincer, pentru utilizarea meniului de pe ecranul central de 7" trebuie puţină acomodare cu butonul de "ESC / Back". În rest, însă, controlul instalaţiei audio, al climatizării, al telefonului sau diverselor sisteme de siguranţă este foarte simplu.

Pe lângă cunoscutul deja CITY SAFETY (sistemul de avertizare şi evitare a coliziunilor frontale la viteze mici), Volvo XC60 2011 poate fi dotat cu pachetul de siguranţă "Driver Support", care include pilot automat adaptiv cu Full Autobrake şi Pedestrian Detection, alături de sistemul Driver Alert şi cel de monitorizare a unghiului mort BLIS. După ce m-am obişnuit cu ledurile de avertizare portocalii şi roşii de pe Volvo V60, acestea mi s-au părut foarte normale pe XC60, iar încrederea în "îngerii electronici" a fost mai mare.

De la volan, lucrurile se văd bine, pentru că vorbim de o poziţie destul de înaltă. Scaunele sunt confortabile şi au reglaj electric standard în echiparea Summum, iar tapiţeria din piele este plăcută. Vizibilitatea este bună, iar camera pentru mersul înapoi, opţională, te ajută foarte mult în spaţiile restrânse de parcare. Pe banchetă e loc suficient, chiar şi pentru 3 adulţi, iar portbagajul oferă aproape 500 de litri.

Motor şi dinamică

Motorul de sub capota modelului din test era cunoscutul diesel de 2,4 litri şi 205 CP, fiind asociat cu o cutie de viteze automată cu 6 trepte. Este un diesel potent, care îşi arată veleităţile din plin pe şosea, graţie unei foarte bune curbe de cuplu - valoarea maximă de 420 Nm este valabilă chiar de la 1.500 rpm, ceea ce, în practică, înseamnă un răspuns bun în orice situaţie.

Eventual cei mai nerăbdători din fire vor remarca faptul că maşina nu porneşte ca din puşcă la semafor, dar motorul recuperează în reprize, depăşirile fulminante fiind chiar bune. Nu reuşesc încă să înţeleg de ce se mai oferă modul secvenţial pentru cutia automată cu "+" sus şi "-" jos, neconform cu legile pilotajului - încă un motiv să nu îţi "ascuţi" spiritul sportiv.

VEZI DATELE TEHNICE VOLVO XC60 D5 AUT.

Am mai remarcat că maşina oferă o foarte bună ţinută de drum pe şoselele cu multe denivelări şi hârtoape, chiar şi la viteză mare. Interesant este şi puternicul sentiment de siguranţă resimţit, deşi direcţia asistată electric nu este aşa de precisă nici în modul "Hard". Păcat că, la viteze de peste 130 km/h, prezenţa trapei panoramice înseamnă şi un vâjâit mai pronunţat.

Suspensiile reuşesc să ofere un compromis suficient de bun între confort şi stabilitate, cu accent pe prima caracteristică. În viraje, ruliul nu este accentuat, dar se observă cu uşurinţă, în timp ce electronica intervine prompt pentru temperarea adrenalinei. Din nou, am remarcat că agresivitatea nu îşi are sensul, XC60 fiind adeptul unui dinamism mai temperat.

Oricum, ambianţa interioară inspiră mai mult calm şi siguranţă decât tensiune şi sportivitate. Este adevărat că motorul este capabil să facă faţă unor cerinţe mai agresive, dar, sincer, m-am simţit mai bine mergând în limitele legale decât ca pseudo-infractor al şoselelor... Încă o dată, electronica pot spune că a contribuit din plin la senzaţia sporită de confort în conducere, mai ales în oraş.

Consum şi preţuri

Consumul lui Volvo XC60 D5 aut. este unul normal pentru categoria din care face parte maşina, un stil cuminte promiţând o valoare a consumului mediu apropiată de cea teoretică de 7 litri/100 km, în timp ce valoarea indicată de computerul de bord în acest scurt test drive mai dinamic a fost puţin peste 8 litri/100 km. Adică decent pentru nivelul de performanţe.

Preţul maşinii nu este unul mic, deşi în această primăvară există o ofertă specială la doar 25.900 euro, fără TVA, pentru dieselul de bază D3. Modelul cu motorizarea D5 şi cutie automată porneşte de la 34.700 euro fără TVA (43.028 euro cu TVA), dar, în echiparea de top Summum, are un preţ de bază de 39.200 fără TVA (48.608 euro cu TVA).

VEZI LISTA DE PREŢURI VOLVO XC60

VEZI DOTĂRILE STANDARD PENTRU VOLVO XC60 D5 SUMMUM

Deci aproape 50.000 euro pentru un SUV premium care mi-a dat impresia unei maşini de 50.000 euro. Nu e rău. Maşina din test plusa cu pachete opţionale în valoare de peste 8.000 euro, fiind, practic, full-options, iar preţul ei ajungea la 56.000 euro cu TVA. O sumă care aduce XC60 la nivelul concurenţei premium germane, în faţa căreia SUV-ul Volvo consider că este avantajat de stilul mult mai elegant şi ambianţa interioară mai elevată.

Singurul lucru important care pot spune că nu a fost pe gustul meu la maşina de test Volvo XC60 D5 ar fi culoarea exterioară Electric Silver. Prefer superbul albastru al ediţiei speciale Ocean Race. În rest, Volvo XC60 D5 este pur şi simplu un SUV premium potrivit pentru orice persoană cu gusturi elevate.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.