Toyota Land Cruiser V8

Nu a fost invitat niciodată la masa bogaţilor, dar şi-a cîştigat respectul celor care şi-au pus încrederea în el, deoarece nu i-a dezamăgit niciodată. În cele din urmă, a ajuns să se numere şi printre preferaţii “portofelelor grase”.

Toyota Land Cruiser V8 Toyota Land Cruiser V8

S-a născut în 1941, din ambiţia domnului Kiichiro Toyoda, a impresionat armata americană prin performanţele oferite la acea vreme (1950), dar nu a fost ales de aceasta probabil din cauza originii sale “nesănătoase” (pentru detalii, a se viziona filmul “Pearl Harbor”). Puţin ofticat de nereuşită, Mr. Toyoda şi-a trimis odrasla să escaladeze muntele Fuji, iar aceasta a ajuns pînă la 2.390 de metri altitudine.

La început s-a numit BJ, dar în 1954 a primit numele pe care îl poartă şi astăzi – Toyota Land Cruiser. În 1955 a devenit primul 4x4 de pe glob care avea în dotarea-standard aer condiţionat. Din 1956 a început să fie exportat în întreaga lume, iar în 1957 armata americană l-a chemat iarăşi la audieri.

Gura lumii spune că s-ar fi dovedit cel mai tare din parcare, dar nu a fost ales nici de această dată ca maşină a armatei... Deja americanii învăţaseră poezia cu “sîntem cei mai tari de pe Terra... nimeni nu-i în stare să construiască ceva mai bun decît noi.”

De atunci a continuat fără întreruperi să aşeze cărămizi la temelia renumelui de care se bucură astăzi. ProMotor s-a dus pînă în Insulele Canare, mai exact pe Fuerteventura, pentru a face cunoştinţă cu ultimul model al seriei, Land Cruiser V8. Am avut la dispoziţie o insulă lungă de 100 km şi lată de 31 km pentru a afla dacă acest ultim vlăstar Toyota face cinste familiei Land Cruiser.

Pentru asta, am folosit aproape întreaga suprafaţă de 1.660 km pătraţi de asfalt, nisip şi rocă vulcanică. Nu ne-am aventurat în schimb cu maşina în ocean, deşi unii colegi din presa europeană au făcut-o. Au dorit o sesiune foto ceva mai spectaculoasă, aşa că au băgat Land Cruiser-ul la apă, iar aceasta, în 5 minute, i-a “gratulat” cu valuri de 2-3 metri.

Panicat, jurnalistul care a trăit întîmplarea a sărit din maşină şi a lăsat-o pradă valurilor. S-au extras aproximativ 100.000 de euro la şufă, din ocean, pentru a se constata dauna totală. Şi aşa s-a mai demonstrat o dată că apa bate fierul şi că scufundarea Titanicului nu este doar o legendă.

La prima vedere
Nu ar fi multe de spus, o evoluţie firească a liniei seriei 100, care s-a metamorfozat acum în V8. Nu este o linie spectaculoasă a caroseriei, nici nu are cum cînd vine vorba de a încerca să transformi o “cărămidă” în Mister Univers. Cu toate acestea, bucata brută de metal care se numeşte Land Cruiser V8 are o frumuseţe a ei, una care nu este dată de linii discrete şi subtile, ci de modul în care se compun volumele ce o formează.

Maşina a crescut uşor în dimensiuni, dar acest lucru este mascat discret printr-o uşoară supradimensionare, în partea frontală, a grilei radiatorului şi a grupurilor optice. Linia laterală este “spartă” acum de bosajele faţă/spate ale caroseriei, pentru a se face loc roţilor celor două punţi. Nu mai avem o linie laterală seacă, amintind de cea a unui autobuz sau a unei semiremorci carosate de cap tractor.





 

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.