Test drive Dacia Logan TCe 90 CVT – Dați câte una să ajungă la toată lumea!

Autor: Elena Luchian acum 6 luni TESTE AUTO

Noua Dacia Logan va fi, fără dubii, bestseller-ul anului în România. Așa cum e Logan de când a venit pe lume. Am luat la test drive versiunea de top, TCe 90 cu transmisie automată CVT și echipare Comfort.

GALERIE FOTO

Uitați tot ce știați despre Dacia Logan. Nu mai este valabil. Dacia a dus cel mai vândut model românesc la nivelul următor. Motor nou, transmisie nouă, dotări noi și lista poate continua.

Fotografiile prezentate în toamna anului trecut au făcut valuri. Valuri face acum Logan și pe stradă, unde oamenii întorc capul după ea. “E de lux!”, “Calitate!”, “E mașină acum!” sunt doar câteva dintre complimentele primite cu un aer de superioritate în trafic. Merită menționat că s-a întâmplat în timp un ce aștepta cuminte în blocaj, între un Maserati Ghibli și Mercedes-Benz G 63. Așa că… oglindă, oglinjoară, cine-i cea mai… Mașina Anului 2021 din țară? Da, ați ghicit!

Logan are acum, în echiparea standard, faruri LED pentru poziții, fază scurtă și lumini de zi, care imită forma literei “Y”, în care vedem înscrisul “DACIA”. Ca să știm cu cine avem de-a face. Arată în realitate mai bine decât în fotografii și îi asigură mașinii o atitudine sigură pe sine. Sub ele, proiectoarele de ceață. Între ele, logo-ul uriaș al brand-ului românesc.

Test drive noua Dacia Logan (10)
Foto: Mihai Pop

GALERIE FOTO

Logan arată robust, musculos ca un bodybuilder care n-a ratat niciun antrenament la sala de forță. Din profil, se observă jantele Amaris de 16 inci și o linie a plafonului, care se alungește descendent spre un spate care, până mai ieri, era un punct sensibil la Logan. “Prea multă tablă”, era reproșul principal. Acum au apărut acolo niște linii orizontale, fluide, care îi face pe cârcotași să se răzgândească.

Dar unde este evacuarea? Ne-am tot contorsionat în poziții bizare ca să o găsim. Ei bine, e în lateral – da, da, ca la Clasa G de la Mercedes, dar nu la vedere!

Test drive noua Dacia Logan – Poftiți la bord!

Când mă apropii de mașină, ea detectează cheia transformată în card și deschide portierele. Când plec de lângă mașină, se închide singură. Dar încă n-am de gând să plec.

Pentru că de anul acesta sunt dotări obligatorii la vehiculele comercializate pe piețele din Uniunea Europeană, și Logan a primit frânare automată de urgență și buton pentru apelarea numărului de urgență în caz de accident.

La bord se regăsesc scaune noi cu tapițerie Comfort. Din aprilie 2021, noua Dacia Logan va putea fi configurată și cu scaune încălzite.

Apar inserții din material textil plăcut la atingere în bord și pe cotierele din portiere.

Test drive noua Dacia Logan (4)

GALERIE FOTO

Scaunul șoferului este reglabil și pe înălțime și volanul, îmbrăcat în piele la această echipare, se poate regla, în sfârșit, și pe adâncime, nu numai pe înălțime.

Un ecran tactil de 8 inci redă sistemul Media Nav cu meniu simplu, ușor de navigat. Lângă el, un suport de telefon binevenit în era aplicațiilor de monitorizare a traficului. Și ca să nu te încolăcești în cabluri, o mufă USB iluminată, ca să fie ușor de găsit, și-a găsit loc chiar în spatele suportului de telefon. O alta se află la baza consolei centrale, iar în lateral, către pasager, un mic spațiu de depozitare.

Mai mult spațiu și mai mult confort în spate în noua Dacia Logan

Pentru confortul celor care iau loc în spate, lungimea și ampatamentul au crescut. Sunt geamuri electrice și acolo. Și tot cei din spate beneficiază de prezența unor măsuțe montate în spătarele scaunelor, în care și-au făcut loc și suporturi de pahare. De acolo, plasticul de pe fețele ușilor nu e foarte plăcut la atingere. Dar nici Logan nu costă o avere.

Ca să nu mai auzi bagajele migrând la fiecare viraj în portbagaj, a apărut acolo un sistem de compartimentare a spațiului disponibil. Astfel se pot folosi mai practic cei 528 de litri. Iar spațiul este de-a dreptul uriaș. Pui acolo, cărucior de copil, troller, cățel și purcel. Metaforic vorbind în privința ultimelor două, desigur. Da, da, știm, metaforele se opresc la masa de Crăciun. Nici urmă de antifonare în portbagaj, așa că aveți grijă ce cărați.

Sub podeaua falsă, mai apare un mic spațiu de depozitare.

Test drive noua Dacia Logan (14)

GALERIE FOTO

Test drive – Cum se conduce noua Dacia Logan?

La echipare Comfort, apare butonul de pornire. Așa că îl apăs și motorul de 1.0 litru cu 3 cilindri, 90 de cai putere și 142 Newtoni metru prinde viață.

“Trage? Trage?” e întrebarea la care toți vor un răspuns. Haideți să vedem cifrele. Dacia Logan TCe 90 ccelerează de la 0 la 100 km/h în 13,8 secunde și atinge o viteză maximă de 172 km/h. Normal că nu-i vreo sportivă. Dar are puțin peste o tonă, deci să ținem cont că propulsorul nu cară prea mult.

La viteze de autostradă, Logan este mai rafinat, mai silențios, a dispărut vijelia produsă de rezistența la vânt, pentru că Dacia a fost generoasă în privința antifonării cabinei. Bordul arată însă, la 130 km/h, 7,4 l/100 km. Lucrurile stau mult mai bine pe drum național, alternând între 70 și 100 km/h. Cifrele din bord sunt undeva pe la 6 l/100 km.

CVT. Sunt literele care schimbă totul. Dar cum schimbă cutia? În oraș, e un confort binevenit, la un nivel neatins niciodată de Dacia până acum. În afară însă, trebuie să-i dai timp, să ai răbdare, să-i respecți ritmul. Dacă te precipiți cu toată greutatea pe accelerație, turometrul se duce în 4.500 – 5.000 rpm și face gălăgie de parcă decolează.

Test drive noua Dacia Logan (33)

GALERIE FOTO

Avem lângă selector obișnuitele P de la Park, R de la Reverse, N de la Neuter, D de la Drive și L de la… Ei bine, ce face L? Este L de la Low. În Low, indiferent de viteza cu care rulezi, motorul se turează automat și îți livrează mai multă forță pentru manevrele de depășire, de exemplu, sau la urcare.

Oricum, trebuie să-ți faci bine calculele, pentru că nu ai vreun V6 pe mână. Dar cum ar merge el, Logan, cu motorul turbo 1,33 litri cu 150 de cai putere de la Duster, nu? Da, da, cel dezvoltat de Alianță în parteneriat cu Daimler. Dar astfel, Logan n-ar mai fi ce e, mașina de buget, practică și modestă. Deși acum cu un look interesant și cu dotări pe măsură.

Test drive – Cât costă noua Dacia Logan TCe 90 CVT?

Dacia Logan TCe 90 CVT pornește de la 12.950 de euro. Dar mașina de test costă aproape 15.000 de euro. Cum am ajuns aici? Am pus vopseaua metalizată de 340 de euro, jantele Amaris de 16 inci de 148 de euro, aerul condiționat automat de 200 de euro, volanul îmbrăcat în piele pentru 100 de euro.

Un pachet cu frâna de parcare automată, cotieră, cardul de acces și scaunul șoferului reglabil și pe înălțime adaugă încă 450 de euro. Adăugăm și apărătorile de noroi de 23 de euro.

Un alt pachet în valoare de 400 de euro aduce senzori de parcare, avertizare la unghiul mort și o cameră video pentru marșarier. Geamurile electrice spate, sistemul Media Nav și hărțile sunt fiecare câte 100 de euro. Și așa ajunge noua Dacia Logan cu transmisie automată și echipare de top la un preț la care n-a mai ajuns niciodată. Dar nici asemenea dotări nu a mai avut vreodată.

Cifrele se vor schimba în luna martie, atunci când va debuta Programul Rabla 2021.

Dacia Logan TCe 90 CVT Comfort – specificații tehnice:

Model Dacia Logan TCe 90 CVT Comfort
Motor 1.0 l, 3 cilindri
Cilindree 999 cm3
Transmisie Automată, CVT
Tracțiune Față
Putere maximă 90 CP
Cuplu maxim 142 Nm
Accelerație 0-100 km/h 13,8 secunde
Viteza maximă 172 km/h
Greutate 1.116 kg
Lungime 4.396 mm
Lățime 1.848 mm
Înălțime 1.501 mm
Ampatament 2.649 mm
Gardă la sol 161/135 mm
Volum portbagaj 300 de litri
Preț de pornire (euro, TVA inclus) 12.950 euro
Preț versiune testată (euro, TVA inclus) 14.890 euro


Comentarii
Inchide