Alfa Romeo 159 2.4 JTD TI – Test Promotor.ro

Autor: Silviu Draganescu acum 11 ani Test drive

Blocuri optice inediteTrebuie să o spun franc de la început că de obicei abordez maşinile la modul pragmatic, iar designul, mai ales cel exterior, este de cele mai multe ori printre ultimele criterii atunci când evaluez o maşină. Poate şi pentru că acesta este un capitol de un subiectivism maxim, preferând să las la latitudinea fiecăruia aprecierile cu privire la modul în care arată o maşină.

Nu este nici un secret că italienii fac maşini considerate în general frumoase. Sau că mulţi dintre cei care citesc acest articol împărtăşesc această părere. Farurile unice, capota motorului de dimensiuni foarte mari, un profil aproape aerodinamic şi jantele de 19 inch sunt cele mai importante elemente care atrag atenţia. Pe lângă imensa grilă faţă Alfa Romeo, binenţeles.

Grila tipica Alfa RomeoUn asemenea impact e relativ normal, dacă ne gândim că undeva pe aripa faţă scrie cu litere mici "Design Giugiaro" (deşi aceeaşi inscripţie o găsim şi pe cea mai nouă generaţie de utilitare de la Iveco, care nu e tocmai un monument de frumuseţe). Dar trebuie să vă relatez modul în care o Alfa Romeo 159 acaparează privirile celor din jur.

Nu ţi se întâmplă asemenea lucruri cu orice maşină. Mergi pe stradă şi un grup de pasionaţi asezaţi lângă o maşină germană diesel îşi îndreaptă imediat atenţia spre frumuseţea italiană. Întorci lângă ei şi observi cum admiră fiecare detaliu al maşinii. Îţi cam place, nu? Ştii acum ce maşină să-ţi cumperi.

Ajungi apoi la spălătorie. Slabe şanse să nu primeşti un compliment pentru maşină, muncitorii chiar dându-şi silinţa atunci când readuc designul la nivelul celui ieşit din creioanele colorate ale designerilor. Să mai menţionez că odată ajuns la benzinărie am fost felicitat pentru noua mea maşină? Deşi ea avea peste 8.000 de km? Cred că am lămurit capitolul de design exterior.

Oare în interior avem acelaşi tratament?

Pagini: 1 2 3 4



Comentarii
Inchide