Alfa Romeo 159 2.4 JTD TI – Test Promotor.ro

Autor: Silviu Draganescu 04 apr. 2009 Test drive

Motor de 210 CPLa drum este proba unde Alfa Romeo 159 ajunge să se bată cot la cot cu "duşmanii" germani. La capitolul motorizare, italienii au ştitu tot timpul să facă propulsoare diesel interesante.

Ca de exemplu acest 5 cilindri în linie de aproape 2,4 litri, ce dezvoltă 210 CP şi un cuplu de 400 Nm şi este capabil să tragă încă de la cele mai mici turaţii fără vibraţii excesive. Doar la ralanti avem parte de aşa ceva, plus un zgomot tipic de diesel, pentru ca odată cald şi la regimuri de turaţie de peste 2.000 rpm, ronţăitul să fie prezent doar pentru cele mai fine urechi.

Am avut ocazia de a testa modelul pe aproape 800 de km, punând accent pe consumul obţinut în cele mai diverse condiţii. Traseul a inclus o vizită la Muzeul Regiunii Porţilor de Fier, ce găzduieşte vestigiile romane de pe vremea lui Traian, construite chiar de strămoşii creatorilor modelului de test. Ce rezultate am obţinut vedeţi în următorul tabel:

Consum Alfa Romeo 159 2.4 JTD

Trebuie să menţionez că obţinerea consumului instant s-a realizat în următoarele condiţii: maşină incarcată la jumătate din capacitate, un grad de înclinare al şoselei foarte mic, o temperatură exterioară de 15 grade Celsius, iar valoarea finală a fost calculată ca medie între consumul mediu obţinut pe un kilometru de şosea parcurs în ambele sensuri.

Dar interesează pe cineva consumul la o asemenea maşină? Să vedem cum se conduce. Să începem cu direcţia, intermediată de acel volan grozav. Cine crede că poate să conducă o Alfa Romeo 159 cu o singură mână se înşeală. Direcţia este tare, necesită ambele mâini pentru acţionare, are un feedback semnificativ şi este suficient de precisă.

Jante de 19 inch Pentru că odată ajunşi în curbe ai nevoie de aşa ceva. După câteva serpentine e lesne de observat că rigiditatea trenului de rulare este dată mai ales de jantele de 19 inch cu pneuri cu talon foarte mic, suspensia fiind setată chiar un pic cam moale. Dar acesta este un compromis necesar, pentru că nişte arcuri mai tari ar fi făcut practic imposibilă folosirea unei asemenea maşini pe drumurile din România.

Pneurile încep să scrâşnească cu mult înainte ca maşina să ajungă la limita sa reală, spatele uşor având chiar tendinţa de a pleca un pic mai devreme pe curbele luate mai agresiv. În caz de nevoie se poate apela la frânele foarte bine dozate, dar care sunt un pic trădate de pneurile Pirelli PZero Nero, care nu se ridică la nivelul maşinii şi vin în standard şi cu un zgomot la rulare destul de mare.

În ciuda unei mase de peste 1,7 tone, maşina reuşeşte să accelereze de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde, reprizele prestate contribuind semnificativ la un confort destul de bun în exploatare.

Să vedem însă la costuri cum stă o Alfa Romeo.

 

 

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide