Am condus noul Infiniti M30d

Autor: Baltateanu Dragos 17 nov. 2010 Test drive

Motorul pe benzină are sunetul specific unui V6 de
cilindree mare.
Deja cunoscut de pe modelul G, acest motor
va oferii satisfacţie celor care vor putere. Consumul de carburant
este însă destul de ridicat. De aceea, Infiniti mai lansează un
sistem în premieră. Se numeşte „Eco Pedal” şi este disponibil doar
pe M-urile pe benzină. Acest sistem funcţionează când selectăm
modul eco din butonul de pe consola centrală. Computerul are grijă
cât carburant folosim iar dacă consideră că turăm aiurea motorul
începe să opună rezistenţă în pedala de acceleraţie. Aceasta pur şi
simplu de întăreşte pentru a îl face pe cel de la volan să nu mai
fie aşa de generos cu benzina. Este o senzaţie ciudată la prima
utilizare dar ajungi să te obişnuieşti. Apoi dacă insişti sau te
afli într-o depăşire poţi apăsa hotărât pe pedală şi sistemul
cedează. În plus, eco pedal poate fi dezactivat din computerul de
bord.

Infiniti M37s

Lista sistemelor pe care modelul M le oferă este mai
lungă.
Avem direcţie pe toate cele patru roţi şi acest
lucru se simte la manevrele bruşte, lucru demonstrat şi de un
slalom strâns printre jaloane efectuat pe circuitul de la
Vallelunga. În comparaţie cu un G, M-ul este mult mai precis la
slalomul printre conuri. Apoi avem Blind Spot Intervention, un
sistem ce te avertizează dacă este o maşină în unghiul mort. Cel de
la volan este avertizat vizual printr-un martor aflat lângă oglinda
retrovizoare dar dacă nu intervine atunci sistemul preia o parte
din control prin frânare selectivă va aduce maşina discret înapoi
pe trasă. În acelaşi mod funcţionează şi sistemul ce menţine maşina
pe banda de rulare şi care veghează în cazul când cel de la volan
este lipsit de concentrare şi părăseşte din neatenţie banda sa. Mai
avem şi protecţie la rularea cu viteză redusă, eficientă în
situaţii de trafic urban, maşina frânând singură atunci când un
impact este iminent şi cel de la volan este distras.

Infiniti M30d GT Premium

Trecând peste atâta tehnologie şi calitate, Infiniti M
este un automobil competent.
Îi lipseşte poate un pic de
suflet. Dar această calitate se câştigă în timp. Pentru un
automobil japonez de care nu auzise nimeni în Europa până acum
câţiva ani, Infiniti a făcut o figură mai mult decât frumoasă. În
plus, preţurile sunt competitive mai ales pentru ce oferă o berlină
M. Listele de dotari standard sunt extrem de lungi, de obicei
clientul trebuind doar să se mai hotărească asupra culorii şi
eventual dacă vrea roată de rezervă în loc de kit de reparaţie.

Aş cumpăra un M? Da, este un competitor demn de luat în seamă.
Trebuie măcar testat atunci când ai în vizor o berlină mare de lux.
În plus experienţa de showroom Infiniti este aparte.

Preţurile pentru gama M de la Infiniti pornesc de la 53.900 euro
(TVA inclus) pentru modelul pe benzină şi de la 54.400 euro (TVA
inclus) pentru versiunea diesel.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide