Citroen C6 3.0 HDi V6 – test in RO

Autor: Oraan Mărculescu 10 feb. 2010 Test drive

C6 2.7 HDi este istorie. Noul vârf de gamă este 3.0 HDi cu
240 CP şi 450 Nm cuplu maxim. Este stupid să vorbim despre
prestanţe dinamice sportive la un C6. Aceasta este doar limuzina
perfectă din punctul de vedere al confortului.

Limuzina pe care au montat totuşi un motor căruia să nu îi ia o
veşnicie pentru a ajunge la 130 km/h şi care să-i permită şoferului
să alerge şi el puţin un A6. Puţin.
Lui C6 3.0 îi sunt necesare 8,5 secunde pentru a atinge 100 km/h şi
poate atinge un maxim de 240 km/h.

Un A6 3.0 TDI quattro tiptronic are tracţiune integrală, o greutate
similară daca are şi suspensia penumatică şi este limitat
electronic la 250 km/h. Iar acceleraţia 0 – 100 km/h este mai
rapidă cu aproape două secunde – 6,8 secunde. Ouch. Despre Seria 5
şi E-Klasse nu are rost să mai amintim pentru că lucrurile stau cam
la fel.

Şi iată cum iarăşi ajung să mă întreb. De ce maşina asta nu are mai
mult cuplu? De ce nu au montat pe ea motorul bi-turbo diesel de pe
XF? De ce, de ce, de ce…
Nu ştim, şi foarte probabil, adevărul este undeva acolo. Altfel,
admirabil confortul suspensiei pneumatice şi antifonarea, absolut
ireproşabile.

C6 pluteşte peste orice fel de denivelare şi în nicio altă
maşină concurentă nu te vei simţi atât de bine. Atât de liniştit.
În aşa linişte. C6 are şi părţile sale bune. Poate nu merge atât de
dinamic cât ar trebui. Dar cu siguranţă „pluteşte” perfect.

Şi pentru că totuşi nu trebuie să decoleze, formele curbate ale
spatelui sunt ţinute pe şosea de un eleron disimulat în capacul
portbagajului, care se ridica automat la peste 60 km/h pentru a
ajuta de acolo înainte în viraje sau la frânările puternice.

Dar totuşi ţinuta de drum nu este suficient de sportivă pentru a
rula cu maşina în viteză pe viraje sau pentru a brusca comenzile.
Vei înţelege imediat acest lucru şi vei rula cu C6 aşa cum merită.
Ca într-o limuzină.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide