Citroen C6 3.0 HDi V6 – test in RO

Autor: Oraan Mărculescu 10 feb. 2010 Test drive

Poţi
să spui „Oh-la-la” de trei ori. Şi să mai repeţi o dată. O voce din
mine spune – „dacă maşina asta ar costa 10.000 de euro aş cumpăra-o
acum. Şi pentru că merită de fapt 30.000 de euro, aş cumpăra-o
mâine.” Exagerez pentru că tehnologia, suspensiile, confortul,
spaţiul şi nu în ultimul rând frumuseţea lui C6 merită 50.000 de
euro.

Dar având în vedere că de fapt maşina aici de faţă costă 57.471
euro cu tot cu TVA iar C5-ul pe care l-am testat săptămâna trecută
este cu aproape 20.000 de euro mai ieftin, eu aş vrea să ştiu cine
s-ar încumeta acum să cheltuiască banii aceştia.

Nimeni. Anul trecut în România s-au vândut trei C6. Şi în 2008
patru. Şi sute de E, 5 sau A6. Dureros chiar şi pentru o fantomă
atât de frumoasă care merită măcar un loc în fiecare garaj al
colecţionarilor din întreaga lume.

Serios.
Dacă te apuci acum să cauţi pe internet un C6, vei găsi preţuri de
la 10.000 de euro (pentru o maşină alergată vreo 100.000 km) până
la maxim 50.000 de euro pentru o maşină practic nouă.

Dar, dacă eşti cu capul pe umeri şi vrei un C6 second-hand, vei
găsi unul cu 30 – 40.000 km la bord, 2.7 HDi, cu toate opţionalele,
vechime un an la aproape jumătate din banii pe care îi poţi cheltui
acum pe un C6 3.0 HDi nou.

Da, şi C6 a primit logic noul motor V6 HDi al grupului. La fel ca
în cazul lui C5, însă, motorul are 240 CP şi „doar” 450
Nm.Exteriorul nu a fost modificat pentru această versiune ci doar
au fost montate nişte evacuări finale ovale, care sincer arată
îngrozitor. Dacă tot au găsit forma frumoasă şi originală pentru
evacuările lui C5, nu înţeleg ce caută evacuările acestea pe
C6.

La un preţ de 57.471 euro pe care trebuie să îi plăteşti pentru
maşina asta mi se pare ridicol să trebuiască să trăieşti cu o parte
a exteriorului maşinii care pare lucrată în parcarea din exteriorul
târgului.

Altfel, dacă ignori acest amănunt şi îţi plac maşinile deosebite
vei adora C6. Formele sale sunt superbe. Excentrice. Exclusiviste.
Curajoase. Sfidătoare. Arogante. Nu pot spune că asta este cea mai
frumoasă maşină din lume, dar cu siguranţă este una din cele mai
interesante lansate vreodată în producţia de serie.


Portierele nu au ramă pentru geamuri, capota este lungă, exagerat
de lungă iar spatele este de un curaj ieşit din comun. Şi
amintiţi-vă că C5 împlineşte anul acesta cinci ani. Dar. Cum arăta
de SF maşina asta în 2005 la fel arată şi acum.

Şi chiar dacă vânzările nu foarte bune devalorizează instantaneu
maşina la ieşirea din showroom, faptul că este o raritate, o
fantomă a şoselelor, o recomandă pentru cei care vor altceva.

Da, din cauza faptului că nu a fost un succes de piaţă răsunător,
cel puţin în România, C6 este o fantomă superbă care pluteşte pe
străzi şi toată lumea întoarce capul după ea. C6 este fantoma pe
care o poate vedea oricine, o poate admira dar din păcate, dintre
cei care o văd şi şi-o permit, nimeni nu o vrea. Trist.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide