Ford Focus – ADN sportiv

Autor: Andrei Nan 11 sept. 2009 Test drive

Interiorul prea corect si sobruDesignerii responsabili de
aspectul interiorului lui Ford Focus probabil au fost cam
plictisiţi sau nu au înţeles prea bine că vorbim de un model cel
puţin dinamic, aşa încât interiorul denotă o sobrietate
care ascunde (prea bine) caracterul rasat al lui
Focus.

Trecând peste sarcasm, cert este că nici unul din interioarele
celor trei Focus-uri de faţă nu îţi dă foarte multe indicii
referitor la capacitatea maşinilor de a te transpune într-o lume a
senzaţiilor sportive, dintre cele mai diverse. Mă rog, indicii
putem spune că sunt, mai ales în cazul lui RS, însă
ambianţa generală este cam în acelaşi registru cu look-ul
exterior al Focus-ului de bază. Adică prea serioasă şi
corectă.

O fi bine, o fi rău? Dacă la Focus-ul normal putem spune că
soluţia estetică aleasă este ok, fiind un compromis care să
împace şi cerinţele tinerilor, dar şi doleanţele publicului mai
matur
, atunci când vorbim de Focus ST şi Focus RS nu ni se
mai pare ok că interioarele acestor modele nu sunt individualizate
mai mult.

Focus ST, mai coloratDacă suprapunem interioarele celor
trei modele, ST şi RS nu se îndepărtează suficient de mult
de Focus-ul de bază
. În primul rând, volanul arată la fel,
indiferent că vorbim de versiunea de bază sau de cele mai evoluate.
Mă veţi contrazice: există mici detalii, cum ar fi inscripiţiile
ST, respectiv RS sau priza mai bună la modelele sportive sau
cusătura evidenţiată la RS. Îmi pare rău, dar sunt doar detalii.
ST şi RS meritau nişte volane mult mai expresive ca
look.

Ceasurile de bord sau amenajarea consolei centrale sunt, din
nou, la fel. În cazul versiunilor mai sportive suntem
gratulaţi cu inserţii cu look de fibră de carbon,
dar nu e
un lucru suficient pentru a atenua impresia că până şi în RS ai
senzaţia că te-ai urcat într-un Focus de bază.

Lucrurile încep să se mai schimbe, în bine, atunci când observăm
indicatoarele din partea superioară a consolei centrale sau
pedalierul perforat, din aluminiu
, sau schimbătorul cu
măciulie polişată sau butonul de start, care înlocuieşte bricheta
de la Focus-ul de serie.

Scaune Recaro la ST si RSÎnsă elementele care fac
diferenţa cu adevărat sunt scaunele, sportive în ST şi
foarte sportive în RS, în ambele situaţii de origine
Recaro.

Per total, Focus-ul de bază este clar că ar fi trebuit să vină
cu un design interior mult mai personalizat, care să le confere
versiunilor mai sportive un mare plus la capitolul atractivitate a
cockpitului. Practic, interiorul este cel care nu lasă
dubii asupra legăturii dintre cele trei modele
. Indiferent
de faptul că vorbim de trei personalităţi diferite.

Avem şi un revers al medaliei: aproape toate
caracteristicile ţinând de caracterul practic al interiorului de la
versiunea de bază sunt transpuse în cazul lui ST şi RS
.
Iar Focus-ul normal este printre cele mai apreciate modele de clasă
compactă în ce priveşte spaţiul interior sau portbagajul. Lucruri
care, chiar dacă nu sunt primordiale pentru ST sau, mai ales, RS,
contează suficient de mult.

Totuşi, nu la fel de
mult ca
adevăratele valenţe ale acestor
„Focuşi”

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide