Land Rover Discovery 4

Autor: Adrian Mihălţianu 26 nov. 2009 Test drive

Sistemul de climatizare, cel audio, displayul central,
toate comenzile, toate butoanele de aici sunt de acum noi,
redesenate şi mult mai ergonomice şi plăcute la atingere. Partea
superioară a bordului va fi îmbrăcată în piele la versiunea de
echipare de top, iar materialele plastice de pe restul bordului,
consola centrală şi panourile uşilor (redesenate complet) vor fi
mai plăcute şi mai moi la atingere.

Gata cu sentimentele de Defender din Discovery! De acum nu mai ai
impresia că, dacă te loveşti de bord sau de orice plastic din
interior, va rezulta o vânătaie. Dimpotrivă, inserţiile de lemn,
formele din aluminiu şi finisajele te îndeamnă să „verifici” totul
cu mâna. Sau cu mâinile.

Scaunele nu au fost modificate, iar poziţia de condus a rămas
înaltă, tocmai bună pentru o maşină atât de mare. Instrumentarul de
bord este nou, iar navigarea prin meniul displayului amplasat între
cele două ceasuri indicatoare e intuitivă. Încă o veste bună – adio
iluminării verzi din bord, de acum totul este color la Discovery.
În sfârşit.

Marea noutate tehnică pentru Discovery 4 este introducerea în
oferta de motoare a propulsorului diesel de trei litri şi 245 CP,
înrudit cu acelaşi trei litri nou de pe Jaguar, Citroen şi în
curând Peugeot. În cazul lui Disco, cuplul motor maxim este de 600
Nm, o valoare perfectă pentru a pune în mişcare colosul de peste
2,5 tone. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 9,6
secunde, iar viteza maximă este de 180 km/h.

Vechiul motor diesel de 2,7 litri şi 195 CP, de acum istorie pentru
RRS, Jaguar şi Citroen, a fost păstrat ca motor de bază pentru
Discovery, fiind singurul care va putea fi achiziţionat cu o
transmisie manuală cu şase rapoarte şi în echiparea de bază
„S”.

Deşi informaţia nu este confirmată pe deplin în România, oficialii
LR susţin că, în ciuda modificărilor puternice aduse carsoeriei şi
interiorului, preţurile vor rămâne foarte apropiate de cele ale
modelului 3.TDV6 de trei litri va fi însă ceva mai scump, deoarece
va putea fi achiziţionat fie cu echiparea SE, fie cu cea HSE şi
doar cu transmisie automată cu şase rapoarte.

Cu toate că viteza maximă este aceeaşi, versiunea de trei
litri este mai rapidă cu peste 2,5 secunde de la 0 la 100 km/h
decât modelul de 2,7 litri. Şi, sincer, între cele două modele
există mai multe diferenţe dinamice decât ai putea crede.

În primul rând, modelul de trei litri este mai silenţios, iar
reprizele sunt mai rapide, indiferent de treaptă. Cutia de viteze
schimbă treptele ceva mai iute şi reacţionează mai rapid la
kick-down.
Inginerii LR au „umblat” şi la partea tehnică.

Amortizoarele, braţele suspensiilor şi barele stabilizatoare au
fost modificate pentru ca Disco să se comporte mai „RR” pe şosea.
Direcţia a fost şi ea modificată, pentru a deveni mai precisă în
viraje şi mai puţin sensibilă în linie dreaptă la viteze
ridicate.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide