Mercedes C Class Estate – TEST în RO

Autor: Cosmin Iordache acum 12 ani Test drive

O prezenţă impozantă pe şoseaO variantă estate rar poate fi catalogată drept elegantă şi oficială, majoritatea arată ori (mai) sportiv, vezi cazul lui Audi A4 Avant, ori nu au un stil definit, ocupând un rol complementar în oferta constructorilor, a se vedea restul fabricanţilor cu valenţe premium.

Mercedes reuşeşte însă să predea o lecţie de eleganţă, una aproape aristocratică prin liniile sobre trasate parcă de un croitor burghez. De ce este şi oficială? Nu mă aştept să o văd alergând pe Calea Victoriei în timpul unui summit, dar parcă arată în apele ei, în faţa unei clădiri de birouri aşteptându-şi proprietarul corporatist şi familist.

Privită din profil, maşina este mai sobră decât predecesoarea, de vină fiind grila abruptă a radiatorului şi spatele care se termină oarecum brusc aproape în plan vertical. Cu toate că o varianta estate presupune modificări substanţiale faţă de cea saloon, linia laterală se păstrează fidel şi este cu doar 1,4 centimetri mai lung decât sedanul, deci insesizabil practic.

Varianta Avantgarde, cea testată de noi, se distinge prin tuşe cromate plasate pe grila, ce încadrează sigla plasată central, şi spoilerul frontal, plus jantele pe 17” cu spiţe duble. Individualizare costă însă, pachetul Avantgarde adăugând la preţul de catalog încă aproape 2.000 de euro.

Mercedes interior sobruSpuneam că C Class Estate este un model sobru, mai ales pe negru, dar locul în care germanii au exagerat cu nota oficială este în interior. Cel puţin în paleta disponibilă pe modelul de test combinaţia negru cu gri pare mult prea matură şi destul de rece. De asemenea, volanul în patru spiţe declară de la început să îţi laşi pretenţiile de pilot acasă. Anumite detalii par neglijent realizate, dar cei de la Mercedes spun că este mai degrabă un exerciţiu de creaţie deliberat, decât o scăpare a gamei.

Singurul element care rupe monotonia este ecranul care glisează din partea superioară a planşei de bord pentru a facilita interacţiunea şoferului cu componentele digitale ale maşinii. Poziţia postului de conducere este profilată pe confort, iar spaţiul destinant pasagerilor este arhisuficient.

 

Pagini: 1 2



Comentarii
Inchide