MINI Coupe – testat în România

Autor: Dan Vache acum 9 ani Test drive

Acum şapte ani ne bucuram că un MINI poate să citească nişte MP3-uri pe un CD. Astăzi, poţi să mixezi muzică în Coupe folosind nişte piese prestabilite, pe care le modifici în funcţie de mişcările volanului, de apăsările pedalelor sau ale butoanelor de prin interior. Şi, desigur, aplicaţia de iPhone special creată pentru MINI Connected poate să îţi indice cât combustibil mai ai în rezervor, câţi kilometri ai parcurs cu maşina sau te poate ajuta să asculţi orice post de webradio de pe planetă. MINI Connected costă 261 de euro şi te poate ajuta să asculţi orice fel de muzică emisă pe Internet.

Un MINI nu este un MINI dacă nu are un motor pe măsură. Cooper S are sub capotă motorul Turbo de 1.6 litri şi 184 CP, care înseamnă două lucruri. Distracţie maximă la volan indiferent de circumstanţe, dar şi un preţ de pornire ridicat. Un MINI Coupe de bază, Cooper S, costă 27.466 euro, iar o versiune echipată va depăşi 35.000 de euro. Asta deoarece un Coupe de la MINI are nevoie de personalizare mai mult ca niciodată. Adică, pe maşină trebuie montate faruri bi-xenon, jante mari, navigaţie, sistem audio de top, MINI Connected şi, foarte important, cutie automată. Plus ceva autocolante de curse. Adică plus 10.000 euro pe opţionale.

Dinamic vorbind, trebuie să spun că din păcate, Coupe-ul a fost construit pe platforma cabrioletului. Asta înseamnă că vorbim despre o maşină grea, care va subvira serios. La schimbările dese de direcţie, cauzate de viraje negociate în succesiune rapidă sau de depăşiri, masa mare a maşinii se va resimţi imediat chiar dacă suspensiile sunt setate pentru a rigidiza maşina cât de mult. Asta salvează ţinuta de drum dar subvirarea tot va apărea destul de des pe virajele strânse şi la viteze la care în mod normal asta nu ar trebui să se întâmple într-un MINI.

Suspensii tari înseamnă automat şi nervi pe drumurile asfaltate ceva mai prost iar MINI Coupe va avea grijă de nervii tăi aşa cum nu se poate mai bine atunci când vei sări de pe scaun pe nişte piatră cubică sau pe mici denivelări. Şi sport şi cu rinichii la locul lor nu se poate, asta deja este o regulă a suspensiilor tari.

Problema torque steer persistă şi ea şi trebuie să te ţii serios de volan la acceleraţiile puternice în treptele doi şi trei. În rest, sunetul motorului, forţa cu care trage, precizia direcţiei atunci când nu este chinuită de cuplu şi puterea sistemului de frânare sunt de nota zece.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide