Renault Grand Espace – test promotor.ro

Autor: Cosmin Iordache 31 mart. 2009 Test drive

VEZI TOATE FAMILISTELE DIN TESTUL PROMOTOR.RO

Confortabil la drum lungEste evident că Renault Grand Espace are ca scop drumurile lungi, dar am rămas surprins că şi pe străduţele înguste, presărate cu multe maşini parcate anapoda, te poţi strecura destul de uşor.

Motivul este poziţia înaltă la volan, vizibilitatea excelentă şi…..senzorii de parcare. Şi am uitat să menţionez direcţia, care este probabil cea mai moale cu care m-am întâlnit la vreun model de test până acum. În mod normal, aş fi blamat artifcialitatea ei, dar la acest model este un lucru bun, pentru că nu te pune nimeni să demonstrezi că eşti un Ari Vatanen la volanul lui Espace, iar confortul este primordial.

Poziţia la volan este destul de înaltă şi te poţi prvi în ochi chiar cu şoferii de SUV-uri full-size, dar nu este una obositoare nici chiar la drum lung. Serenitatea unei călătorii este conferită şi de propulsorul de 2.0 litri dCi şi 150 CP, silenţios la viteze de croazieră.

În schimb, la ralanti îţi reaminteşte că este un diesel şi mai ales unul căruia îi place să "toarcă". 150 CP ar putea suna pentru unii destulă putere, dar gabaritul de aproape 2 tone îţi anulează din start orice speranţă că ai putea reedita fazele din "The Italian Job" la volanul lui Grand Espace. În schimb, la drum lung, poţi menţine o viteză de croazieră ridicată, de 140-150 km/h, fără efort, graţie cruise-controlului.

Dacă acceleraţia de 10,6 secunde până la 100 km/h încadrează Grand Espace în categoria mamuţilor molcomi de şosea, frânele sunt extrem de eficiente şi, dacă apeşi pedala puternic, cursa se termină brusc, cu un uşor tangaj faţă spate pe ultimii metri de frânare.

Caracteristica principală, confortul pasagerilor, nu are însă prea mult de suferit. La capitolul suspensii, Grand Scenic, aşa cum ar trebui, se dovedeşte un norişor de puf pe drumurile bine asfaltate, dar o incursiune pe o şosea judeţeană mi-a dovedit că nu este prea prietenos cu gropile şi cam săltăreţ… De altfel, structura caroseriei nu are cum să asigure o rigiditate la nivelul unei maşini mici.

Să vedem însă cât costă şi cât ne costă la drum Renault Grand Espace.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide