Renault Grand Espace – test promotor.ro

Autor: Cosmin Iordache 31 mart. 2009 Test drive

VEZI TOATE FAMILISTELE DIN TESTUL PROMOTOR.RO

La capitolul consum, Renault spune că Grand Espace cere 8,2 litri la fiecare sută de kilometri. În cazul meu, cu destui kilometri în urban şi un mers alert în afară, am reuşit o medie de 10,2 litri/100 km.

Destul de mult la o primă vedere, dar, dacă ar fi să împrţim cheltuielile de deplasare la 7 şi nu la 5, vom constata că sunt mai mici decât la majoritatea familistelor de pe piaţă. Repet, acest calcul se va face doar pentru familii şi grupuri numeroase – dacă vrei acest model doar pentru tine, mai bine răzgândeşte-te că o să ai dezamăgiri la staţia de alimentare. Şi, oricum, ce să faci singur cu atâta spaţiu şi confort?

Un alt capitol destul de sensibil este preţul acestui model. În România se vinde doar Renault Grand Espace Privilege, iar preţul de bază cu TVA pentru versiunea cu propulsor 2.0 dCi este de 32.801 euro. În cazul modelului de test, garnisit cu opţionale precum tapiţerie de piele, acoperiş panoramic retractabil sau climatizare automată cu comenzi pe uşi, preţul ajunge la 39.768 de euro.

Iar 40.000 euro înseamnă destul de mult, de banii ăştia ne cumpărăm un SUV. Da, aşa este, însă cu siguranţă nu veţi găsi un model expert în modularitate şi atât de generos cu spaţiul şi confortul pentru 7 persoane.

Concret, voi închiea spunând că Renault Grand Espace este un model care îşi respectă numele, fiind un "autocar de buzunar", în care poţi călători cu prietenii, familia sau colegii de la birou în condiţii de deplin confort.

VEZI TOATE FAMILISTELE DIN TESTUL PROMOTOR.RO

Grande Espace - mare Săptămâna trecută v-am prezentat patru alternative ca maşini de familie, dar deliberat nu am luat în calcul opţiunea monovolum. Ca un bonus şi pentru a avea o imagine de ansamblu cât mai bună, am testat şi "the real deal", adică un model de referinţă în lumea monovolumelor, Renault Grand Espace.

Aşa cum îi spune şi numele, acest model este sinonim cu mult spaţiu, spre deosebire de Espace, Renault Grand Espace fiind mai lung cu aproape 20 cm, măsurând 4.856 mm în lungime şi are şapte locuri, asta pentru a face din start diferenţa dintre cele două vehicule familiale de la Renault.

Se ştie că Renault are o vastă experienţa în crearea monovolumelor, primul Renault Espace fiind lansat pe piaţă în 1984. A fost un şoc pentru lumea automobilistică, publicul fiind derutat de acest automobil futurist pentru timpurile sale, iar în prima lună de lansare Renault a reuşit să vândă doar 9 maşini în toată lumea!

Din fericire pentru francezi, MPV-ul şi-a găsit în curând locul şi a devenit o referinţă pentru modelele familiste de mari dimenisuni.

Tot de referinţă este şi designul, păstrat în linii mari de un sfert de secol. Suprafaţa vitrată, decupată parcă în caroserie, partea frontală înclinată la 60 de grade şi spatele la 90 de grade sunt elemente trademark ale acestui model. Desigur, fiecare din cele patru generaţii a purtat imaginea de marcă Renault specifică vremurilor sale, dar apartenenţa şi continuitatea stilistică sunt evidente pentru oricine.

Actuala generaţie nu este un model frumos, nici nu ar avea cum, având meniri mult mai practice, dar arată interesant şi impozant. Revenind la dimensiuni, pe care le-am abandonat la început în favoarea istoriei, Renault Grand Espace îşi merită prenumele de "Grand", având o lăţime de 1.860 metri şi o înălţime de 1.746 mm.

Prin aceste măsuri, Renault Grand Espace va face multe SUV-uri care îi stau în lateral să pară mici. Un alt capitol la care Espace bate aproape tot este spaţiul interior şi, mai ales, modularitatea.

Să vedem însă cum, pe pagina următoare.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide