Skoda Rapid, test detaliat. Pui de Octavia

Autor: Adrian Mihălţianu acum 8 ani Test drive

Spuneam că platforma Rapidului nu este noul MQB, ci o platformă de Fabia cu elemente Polo. Asta înseamnă practic că avem de-a face cu soluţii tehnice ieftine – puntea spate este cu bară de torsiune, iar pe motorizarea de intrare în gamă avem chiar frâne cu tamburi. Înseamnă asta că şi senzaţiile sunt low-cost? Nu neapărat. Dimpotrivă, Rapid este bine adaptat unei realităţi deloc plăcute – starea drumurilor naţionale.

Pe drumurile denivelate, Rapid absoarbe destul de bine gropile, deşi îşi păstrează o oarecare rigiditate. Asta permite în acelaşi timp şoferului să simtă mai bine direcţia roţilor şi să se adapteze în consecinţă. Pentru o maşină de familie, aş zice că inginerii VAG au nimerit compromisul cel mai bun – maşina place atât şoferului cât şi pasagerilor.

Skoda Rapid

Chiar şi pe drumurile de ţară de lângă podgoriile LacertA, Rapid rămâne confortabil. Garda la sol ajută.

Normal, motorizările nu-ţi permit pretenţii sportive. Uitaţi de 1.2 MPI 75 CP şi alegeţi această maşină într-una dintre motorizările 1.2 TSI 105 CP sau 1.4 TSI 122 CP DSG. Aici aveţi şi preţurile bune, dar şi performanţele dinamice/cost cele mai potrivite!

Veţi remarca faptul că nu recomand motorul 1.6 litri 105 CP. Fac asta nu pentru că n-ar fi bun – ai destulă putere, cuplul maxim de 250 Nm îţi permite să te joci cu maşina pe şosea aşa cum vrei în depăşiri, ba ai şi un consum mic de carburant (4.4 litri/100km mixt raportat, în realitate am obţinut un 5.2). Dar preţul său nu este justificat atunci când te uiţi peste performanţele TSI-ului de 1.2 litri (e mai rapid cu 0.1 secunde, dar consumă doar 5.4 litri/100km mixt) – un motor turbo plin de vervă, extrem de plăcut la condus şi cu un consum excelent.

Skoda Rapid, dynamic

Skoda Rapid merge bine, repede şi confortabil. Dar nu ca un super-erou, să ne-nţelegem, da?

Da, realitatea este că suntem în 2013, iar motoarele turbo pe benzină se apropie atât de mult de performanţele dinamice raportate la consum ale motoarelor turbodiesel, încât cei 2.300 de euro pe care i-aţi da în plus pentru turbodiesel nu se justifică sub nicio formă. Nu îi veţi recupera nici în 70.000 de km de consum real, ca să nu mai vorbim de taxe. Dacă ţineţi morţiş să aveţi turbodiesel, fie, dar altminteri alegeţi liniştit turbo-urile pe benzină!

Nicio surpriză neplăcută aşadar în privinţa ţinutei de drum a Rapidului. Cei care au avut Octavia se vor simţi aici ca acasă, căci practic această maşină preia ştafeta. O maşină cu siguranţă de 5 stele EuroNCAP, foarte potrivită drumurilor noastre şi familiştilor.

Să vedem însă cum stăm cu preţurile. Şi să tragem concluziile care se impun.

Pagini: 1 2 3 4 5



Comentarii
Inchide