Test cu versiunea de top Suzuki Kizashi 2.4 CVT 4×4 Sport

Autor: Oraan Mărculescu 18 nov. 2010 Test drive

De la un motor pe benzină de peste 2,0 litri, asociat cu o cutie
de viteze automată şi tracţiune integrală, nu te poţi aştepta la un
consum mic. Iar realitatea confirmă temerile: consumul
mediu indicat de computerul de bord al lui
Suzuki Kizashi, la
finalul testului, a fost de 10,5 litri/100 km.

Motorul lui Suzuki Kizashi a consumat in test 10,5 litri/100 km. In trafic aglomerat, se ajunge si la 15 litri/100 km.

Vorbim de un parcurs mixt urban-extraurban, cu mici escapade pe
autostradă şi cu „puseuri” de sportivitate. Însă, în
majoritatea timpului, am mers pe 2WD şi am menajat pedala de
acceleraţie
, cu ochii mai mereu la valoarea
autonomiei.

În regim urban, lăsând nervii acasă, consumul nu coboară
sub 13 litri/100 km
, iar într-un trafic foarte aglomerat
şi cu un stil mai „orgolios”, depăşim 15 litri/100 km. Cu alte
cuvinte, acest 2,4 pe benzină nu prea e un motor potrivit pentru
buget în aceste vremuri de criză.

Dată fiind legătura din ce în ce mai strânsă între Volkswagen şi Suzuki, mă aştept ca, în viitorul
apropiat, Kizashi să fie dotat cu un turbo pe benzină de cilindree
mai redusă, dar cu cel puţin 200 CP, iar cutia CVT să fie înlocuită
de un DSG. Atunci, da, cu siguranţă vom vorbi altfel despre
capitolul dinamică
. Iar un diesel VAG sigur va face maşina
mult mai apetisantă pentru clientela europeană.

Pretul pentru versiunea de varf Suzuki Kizashi Sport este 29.500 euro. Pare mare, dar e justificat

Deocamdată, lucrurile nu sunt chiar roze. Este adevărat,
vorbim de un nivel de echipare foarte bogat, din
care nu lipsesc tapiţeria din piele, trapa electrică, climatizarea
bi-zonă sau scaunele electrice. Ok, sistemul de navigaţie nu este
oferit nici măcar opţional, dar nu ăsta este călcâiul lui Ahile. Ci
preţul.

VEZI AICI PREŢUL ŞI DOTĂRILE LUI SUZUKI
KIZASHI SPORT

Versiunea de test, adică varianta de top Suzuki Kizashi
Sport, are un preţ de listă de 29.500 euro
. Ceea ce, din
punct de vedere psihologic, ne face pe toţi să exclamăm „CÂÂÂT?!” –
normal, doar ne gândim la Suzuki, o marcă japoneză cunoscută pentru
maşinile ieftine de categorie mică.

Nu vă grăbiţi, însă, să concluzionaţi că e o maşină prea scumpă,
deoarece, la o analiză mai atentă, Kizashi face toţi
banii
. Şi asta deoarece vorbim de un sedan de categorie
compactă-medie, cu tracţiune integrală, cutie automată şi un nivel
de echipare foarte bogat. Plus un aspect reuşit şi o calitate bună
a interiorului.

Practic, Suzuki Kizashi nu are concurenta in nisa lui: sedan, cutie automata, tractiune 4x4, sub 30.000 euro

Ce răspuns avem din partea concurenţei? Cred că, de
fapt,
întrebarea este alta: care
concurenţă?
Singurele berline cu tracţiune integrală şi
cutie automată, cât de cât apropiate de preţul lui Kizashi, sunt
Opel Insignia şi Skoda Superb. Însă adăugarea dotărilor lui la
Kizashi ne duce la diferenţe de preţ suficient de mari.

Dacă vă place mult Kizashi, dar sunteţi dispuşi să renunţaţi la
cutia automată şi tracţiunea integrală, există şi o
versiune cotată la doar 26.500 euro
. Totuşi, trebuie să
faceţi un compromis serios în ce priveşte motorul pe benzină, care
consumă cam mult faţă de un diesel european…

În concluzie, nu pot spune despre Suzuki Kizashi decât
că e o ofertă foarte interesantă
, ba chiar de natură să
işte controverse.

Suzuki Kizashi este o oferta foarte interesanta, care naste controverse

Pe de o parte, preţul relativ mare justifică un nivel de
echipare foarte bogat
, siguranţa conferită de tracţiunea
integrală, confortul oferit de cutia automată, dar şi aspectul
foarte reuşit al maşinii. Pe de altă parte, în ciuda
look-ului dinamic, maşina nu se pretează la un stil
sportiv
, motorul pe benzină consumă cam mult (şi nu există
o alternativă diesel), iar caracterul practic nu este un atu al
maşinii.

Per total, Suzuki Kizashi este o declaraţie.
Una destul de reuşită, care afirmă că marca japoneză Suzuki este
gata să evolueze pe o treaptă superioară.

Aşa o fi în America, însă, în Europa şi, mai ales, în
România, clienţii sunt foarte tentaţi de un SUV la 30.000
euro
. Aşa încât cred că Suzuki Kizashi va fi o maşină
destul de rară pe la noi.

Va fi preferată în principal de clienţii care vor neapărat un
sedan arătos, confortabil (cutie automată), sigur (tracţiune
integrală) şi bine dotat. Şi non-diesel. Pentru că, oricum, nu ai
de ales. Dacă eşti un astfel de client, Suzuki Kizashi e maşina cea mai potrivită
pentru tine.

Suzuki Kizashi joaca intr-o nisa foarte restransa, cu putini clienti in Europa si la noi

CITEŞTE IMPRESIILE PROMOTOR LA VOLANUL LUI
SUZUKI KIZASHI

Denumirea Kizashi şi-a făcut intrarea în lumea auto în
stil mare
, printr-o serie de concepte care au cam rupt
gura târgului. Pardon, a saloanelor auto.

Primul concept Suzuki Kizashi (in dreapta) a aparut in 2007, fiind o berlina hatcback inedita

Primul Suzuki Kizashi Concept
a fost o berlină-hatchback de mari dimensiuni şi
cu un design cel puţin interesant. Conceptul a debutat la Salonul Auto Frankfut 2007 şi s-a potrivit
foarte bine cu traducerea din japoneză a denumirii Kizashi: „anunţă
ceva grandios”.

In 2007, la Salonul Auto Tokyo, a fost prezentat al doilea concept Suzuki Kizashi, un crossover

A urmat, la Salonul Auto Tokyo 2007, al
doilea concept cu această denumire. De această dată, Kizashi 2 a abordat tema crossover, într-un mod
total diferit de maşinile de serie Suzuki de teren.

Al treilea concept, din 2008, a fost un bun preview pentru modelul de serie Suzuki Kizashi

Punctul culminant l-a reprezentat al treilea concept Suzuki
Kizashi
, inaugurat la Salonul Auto New York în
2008
. Un sedan de categorie medie, cu un aspect foarte
agresiv şi făcut să le placă, în primul rând, americanilor.

Acest al treilea concept a dat naştere, de altfel,
modelului de serie, Suzuki Kizashi fiind lansat oficial în vara lui
2009 în USA
. Versiunea europeană a debutat pe Bătrânul
Continent cu ocazia Salonului Auto Geneva 2010, iar, pe final de
an, am avut ocazia să o conducem.

Iată în următoarele pagini impresiile ProMotor în urma
test-drive-ului cu versiunea de top, Suzuki Kizashi 2.4 CVT 4WD
Sport.

Suzuki Kizashhi. In test, versiunea de top, Kizashi 2.4 CVT 4WD Sport

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide