Test drive Dacia Sandero Stepway Eco-G 100: Regina segmentului B

Autor: Cristian Agatie 27 nov. 2020 TESTE AUTO

A treia generație a Daciei Sandero a luat pe sus piața auto nu doar în România, ci și în țările dezvoltate din vestul Europei. Cu un design atrăgător și o fișă tehnică beton, noua gamă de modele se anunță un best-buy în clasa mică. Iată ce am aflat după primul test drive cu Dacia Sandero Stepway Eco-G 100.

Intră în Galeria FOTO

Încă de la începutul lunii septembrie, de când Dacia a prezentat informații oficial despre noua gamă Logan/Sandero, Promotor a prezentat pe larg fiecare aspect legat de noile modele. Am jubilat când am aflat atuurile noii game, am lăcrimat când am aflat că dieselul este istorie (deși, pe undeva, știam acest lucru, nu ești niciodată suficient de pregătit pentru inevitabil), am întors oferta de prețuri pe toate fețele și am făcut pronosticuri privind nivelul de siguranță și numărul de stele EuroNCAP. Cu alte cuvinte, am făcut de toate, dar nu am putu să spunem nimic despre cum se conduc noile modele, ce emoții oferă celui din spatele volanului și ce s-a schimbat de la generația anterioară din acest punct de vedere.

Ei bine, lansarea oficială în România a noilor modele ne-a prilejuit și primul contact cu noua gamă. Am avut la dispoziție pentru un test drive edificator cam toată gama Logan/Sandero, cu toate că timpul petrecut la volanul lui Logan a fost prea scurt pentru a emite un verdict. Ne-a plăcut în mod deosebit Sandero Stepway, pe care l-am condus cu motorizarea ECO-G de 100 CP (cu alimentare duală benzină-GPL), așa că mă voi opri la acesta pentru primul test drive. Asta nu înseamnă că nu voi puncta acolo unde Sandero se diferențiază clar de versiunea Stepway.

 

Test drive Dacia Sandero Stepway: Modelul polivalent al clasei mici

Am prezentat caracteristicile noii game Logan/Sandero în nenumărate articole anterioare, așa că nu vă voi mai reține atenția cu detalii tehnice. Vreau însă să subliniez că designul Dacia a făcut un uriaș pas înainte. Dacă designul exterior apelează la subtilități pentru a-și demonstra punctul de vedere, la interior schimbarea este izbitoare.

Planșa de bord, elementele de comandă și în general, ambianța din interior nu mai au nimic comun cu conceptul de low cost. Sigur, avem plastice tari oriunde atingem cu mâna, dar în general am văzut modele cu pretenții din segment care arată mai insipid decât Dacia. Pentru echiparea de vârf (cel puțin la acest moment) Comfort, avem chiar o bandă textilă moale la atingere care se întinde pe toată lungimea bordului, la fel ca ș pe mânerele portierelor.

Numeroase spații de depozitare în interior reflectă filosofia francezilor și fac din modelele Dacia unele dintre cele mai practice din segment. În afară de acest lucru nu putem să nu remarcăm podeaua portbagajului care poate fi aranjată pe două niveluri (opțional), chiar dacă nu ar fi stricat un strat de mochetă care să poată face util spațiul de sub podea în cazul montării acesteia în poziția superioară. Și, pentru că am avut în test Sandero Stepway, nu putem să nu menționăm barele de acoperiș polivalente, care pot fi montate fie longitudinal fie transversal, în funcție de necesități.

În timpul testului am apreciat în mod deosebit suportul de telefon mobil, o propunere unică pe piață pe care Dacia intenționează să o extindă și la celelalte modele din gamă. Cei care nu doresc să plătească suplimentar pentru unitatea multimedia (Media Display sau Media Nav) vor putea să-și folosească telefonul mobil ca ecran al sistemului de infotainment. O aplicație va asigura interfața cu sistemul media al mașinii.

Gamă de motorizări cu trei cilindri, Diesel lipsă la apel

Când vine vorba de motorizări, toți fanii mărcii sunt de acord că, cel puțin Sandero Stepway, ar fi meritat un cilindru în plus. Desigur, cu tot cu cei 30-40 CP pe care i-ar aduce acesta, așa cum face pe Duster și chiar fratele de platformă, Renault Clio. Desigur, cortegiul funerar este mult mai lung când vine vorba de motorul diesel. Acesta a căzut în dizgrație iar Dacia arată foarte clar acest lucru prin opțiunile de motorizare oferite pe Logan și Sandero.

Așadar, clienții Dacia vor putea alege una dintre cele trei versiuni ale motorizării cu trei cilindri de 1,0 litru. Acestea dezvoltă 65 CP în varianta aspirată, 90 CP în varianta supraalimentată și chiar 100 CP în versiunea bi-fuel Eco-G, care funcționează și pe GPL. Motorizarea TCe 90 este singura care va fi disponibilă cu schimbare automată a treptelor – sau mai degrabă fără nicio treaptă, dat fiind că vorbim de o cutie cu variație continuă (CVT).

În ceea ce mă privește, am condus TCe 90 cu transmisie manuală pe Sandero și Eco-G 100 pe Sandero Stepway. Am avut, de asemenea, un prim contact cu transmisia CVT pe Logan, dar timpul petrecut în spatele volanului a fost mult prea scurt pentru a putea trage concluzii în acest moment.

Test drive Dacia Sandero Stepway: Cum se conduce

Noua platformă schimbă complet caracterul lui Sandero. Balansul caroseriei în viraje este aproape inexistent, iar mișcările volanului sunt reproduse fidel în schimbările de direcție ale mașinii. În același timp, confortul de rulare rămâne atuul modelelor Dacia chiar și pe noua platformă. Din acest punct de vedere Sandero și Sandero Stepway se simt mai confortabile decât Clio. Inginerii Dacia au confirmat că s-a lucrat la suspensie, care este ușor diferită de a modelului francez realizat pe aceeași platformă.

Trecerea de la direcția asistată hidraulic la cea asistată electric aduce o schimbare importantă în caracterul lui Sandero (fără îndoială, și în cel al lui Logan). Direcția este acum mult mai precisă, efortul în volan este mai bine dozat – de la foarte ușor în cazul manevrelor de parcare la o întărire corespunzătoare la viteze de autostradă. Reversul medaliei este un feedback mai slab – o problemă pe care o au în general toate mașinile cu direcție asistată electric.

Există o diferență între versiunea Stepway și cea normală a lui Sandero din punctul de vedere al ținutei de drum, dar aceasta este subtilă. Centrul de greutate mai înalt îl face pe Sandero Stepway o idee mai sensibil la schimbările de direcție. În același timp, anvelopele cu talon înalt dau un plus de confort și întârzie neglijabil răspunsul la schimbările de direcție – Sandero Stepway este, cum ne și așteptam, mai puțin agil decât Sandero.

Care este faza cu motorizările cu trei cilindri?

Experiența la volanul lui Sandero și Sandero Stepway confirmă că fanii mărcii nu trebuie să-și facă griji cu privire la abilitatea noilor motorizări de a se descurca în orice situație. Performanțele dinamice sunt absolut decente, iar pentru cei care parcurg distanțe mari alimentarea pe GPL va asigura o balanță a costurilor chiar mai bună decât în cazul dieselului. În plus, Dacia pregătește noi versiuni de motorizare din 2022.

Pentru că am condus motorizarea Eco-G de 100 CP, nu pot să nu punctez că trecerea de la alimentarea cu benzină la cea cu GPL se face insesizabil, la o apăsare de buton. De asemenea, sistemul memorează acum ultima setare și va funcționa conform ultimei preferințe exprimate după repornirea motorului. Foarte important, nu sunt sesizabile diferențe dinamice între cele două moduri de funcționare. Ba chiar, dacă ne uităm pe fișa tehnică, motorizarea Eco-G asigură performanțe superioare atunci când este alimentată cu GPL.

Test drive Dacia Sandero Stepway Eco-G 100: Fișa tehnică

Preț de bază – 12.350 eur o(TVA inclus)
Combustibil – Benzină + GPL
Cilindree cmc – 999
Putere maxima/Turație CP/rpm – 100/5000 (GPL) – 90/3750 (benzină)
Cuplu maxim/Turație Nm/rpm – 170/2000 (GPL) – 160/3750
Viteza maxima km/h – 177 (GPL) – 173 (benzină)
Accelerație 0-100 km/h s – 11,9
Consum mixt (WLTP) l/100 km – 7,4 (GPL) – 5,8 (benzină)
Tracțiune – față
Cutie viteze – Manuală 6+1
Lungime mm – 4.099
Lățime mm – 1.848
Înălțime mm – 1.535
Ampatament mm – 2604
Volum portbagaj litri – 410-1.455
Masă proprie kg – 1.144

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide