Test în România: Isuzu D-Max facelift

Autor: Andrei Nan acum 8 ani Test drive

Isuzu D-MAX poate fi foarte bine o maşină de zi cu zi, sau poate
fi maşina de transport. ProMotor a testat varianta cu cabină cu
patru uşi (Doulbe cab Base), iar propulsia a fost asigurată de un
motor diesel de 2,5 litri care dezvoltă o putere de 136 CP şi un
cuplu motor de 280 Nm. Foarte important este faptul că maşina a mai
fost echipată şi cu transmisie 4X4.

Având în vedere caracterul util al acestei maşini, dar mai ales
destinaţia ei, ne gândim că vom aveam costuri mari de exploatare.
Aici ne referim la consumul de carburant, ţinând cont că vorbim de
un motor de 2,5 litri.

Realitatea este cu totul şi cu totul alta. Preţ de aproximativ
450 km, maşina a fost testată atât încărcată cu aproximativ 600 de
kg pe o distanţă de aproximativ 150 km. În plus, au fost testate şi
capacităţiile off-road ale maşinii. Acest lucru s-a întâmplat fără
ca maşina să fie încărcată. În testul de off-road au fost
verificate toate sistemele, şi anume: cuplarea tracţiunii 4×4,
cuplarea reductorului, atât pe urcare, cât şi pe coborâre. Mai
trebuie menţionat şi faptul că aproape 100 de km din cei 450 au
fost parcurşi în regim urban. Surpriza nu a fost tocmai mică atunci
când, după terminare testului consumul mediu de carburant a fost de
aproximativ 9 litri/100 km.

Din datele tehnice oficiale, observăm că producătorul japonez,
„se laudă” cu următoarele valori: consum urban 9,3 litri/100 km,
consum extraurban 6,3 litri/100 km şi consum mixt 7,4 litri/100 km.
Ţinând cont de valoare obţinută de noi şi datele oficiale ale
producătorului, reiese că Isuzu D-MAX oferă clienţilor un consum
foarte competitv.

Pentru a demonstra competitivitatea consumului a verifica dacă
lauda celor de la Isuzu are fundamente reale „Cel mai bun consum
din clasă” nu ne rămâne decât să vedem ce valori oferă concurenţa
în materie de consum.

Mitsubishi L200 propulsat de un motor diesel de 2,5 litri care
dezvoltă o putere de 136 CP şi un cuplu motor de 314 Nm. Consumul
oficial al acestui motor în mediu urban este de 10,5 litri/100 km,
extraurban 7,3 litri şi mixt 8,5 litri/100 km.

În cazul modelului Toyota Hilux datele de consum pentru motorul
de 2,5 litri şi 144 CP sunt următoarele: în mediu extraurban 7,2
litri, urban 10,1 litri, iar mixt 8,3 litri.
Nissan Navara cu propulsor de 2,5 litri şi o putere de 190 CP
prezintă pentru mediul urban un consum de 10,7 litri/100 km, în
mediu extraurban consumul este de 7,2 litri, iar mixt datele
oficiale arată o valoare de 8,5 litri/100 km.

În cazul modeului german, VW Amarok echipat cu propulsor TDI de
2,0 litri dezvoltă o putere de 122 CP, consumul de carburant are în
mediu urban o valoare de 9,2-9,4 litri/100km , în mediu extraurban
6,5-6,7 litr/100 km şi mixt 7,4-7,6 litri/100km.

Un alt aspect foarte important este preţul de achiziţie. În cazul
acestui model avem un preţ de bază de 24.676 euro cu TVA.

În cazul concurenţei şi anume, Nissan Navara, Toyota Hilux şi
Mitsubishi L200, VW Amarok avem preţuri de bază după cum urmează:
Mitsubishi L200 are un preţ de 23.610 euro cu TVA, Toyota Hilux
poate fi achiziţionat cu 29.510 euro cu TVA. Nissan Navara costă
31.646 euro cu TVA, iar cel mai nou pick-up de pe piaţă VW Amarok
poate fi cumpărat cu 25.553 euro cu TVA. Aceste preţuri sunt cele
de bază pentru versiunea de caroserie cu patru uşi şi tracţiune
integrală. În cazul modelelor Mazda BT50 şi Ford Ranger analizarea
preţurilor nu-şi are sensul, deoarece aşteptăm în toamnă modelele
noi.

Pagini: 1 2



Comentarii
Inchide