TEST în premieră cu Jeep Renegade, cel mai mic ambalaj de esenţă off-road

Autor: Andrei Ştirbu 11 sept. 2014 Test in premiera

În Europa, Jeep Renegade vine cu două motoare L4 pe benzină şi două dieseluri (tot cu arhitectură patru-în-linie) şi oferă un total de nouă combinaţii diferite ale ansamblului motor.

Motorizarea entry-level este reprezentată de E.torq-ul de 1,6 litri, care dezvoltă 110 CP şi 152 Nm @ 4.500 rpm, transmişi punţii faţă prin intermediul unei cutii de viteze manuală cu cinci trepte. 

Motorul de 1,4 litri MultiAir2 Turbo livrează 140 de cai-putere (şi 230 Nm @ 1.750 rpm) şi poate fi cuplat unei transmisii cu şase rapoarte – automată sau manuală. MutiAir2 Turbo dispune şi de o versiune cu 170 CP (şi 250 Nm @ 2.500 rpm), ajutată de o cutie automată cu nouă trepte. 

Dieselul MultiJet II de 1,6 litri vine cu 120 de cai-putere (şi 320 Nm @ 1.750 rpm) şi este cuplat unei cutii manuale cu şase rapoarte. Motorizarea L4 diesel de 2,0 litri, cu 350 Newtoni-metru, se prezintă în două trepte de putere – 140 CP şi 170 CP – şi este cuplată fie unei cutii manuale în şase trepte (pentru cea cu 140 CP) fie uneia automate cu nouă rapoarte (pentru cele cu 140 şi cu 170 CP). 

Motorul E.torQ, împreună cu MultiJet-ul de 1,6 litri sunt disponibile doar versiunilor de echipare Sport 4×2, în timp ce MutiAir2 Turbo cu 170 de cai-putere este disponibil exclusiv pentru versiunea Limited 4×4.

Pentru oricare dintre motorizare ai opta, primeşti standard sistemul Stop&Start, care are grijă ca motoarele Euro 6 de sub capota lui Renegade să fie cât mai blânde cu buzunarul tău, mai ales atunci când stai pe loc – producătorul spune că se poate obţine o economie de până la 10% prin folosirea constantă a sistemului Stop&Start. Apropo de caracter economic, dieselul de 2,0 litri (140 CP, 4×4) se laudă cu un consum de 5,1 l/100 km. Noi am reuşit să scoatem 7,6 l/100 km într-un traseu alergat, de 80 de kilometri lungime.

Pe lângă Opening Edition – care va fi dedicat doar primilor clienţi – Renegade vine cu patru niveluri de echipare – Sport, Longitude, Limited şi Trailhawk. În timp ce Sport, Longitude şi Limited se diferenţiază prin echipările de la interior şi detalii de exterior, Trailhawk dispune de un kit exterior optimizat pentru off-road, cu un unghi de atac de 30 de grade şi un unghi de degajare de 34 de grade. De asemenea, Trailhawk are garda la sol de 210 mm (faţă de 198 mm, cât are oricare altă versiune 4×4, sau de 175 mm, de cât dispun versiunile 4×2).

Modelele 4×4 dispun de două sisteme de tracţiune, Active Drive şi Active Drive Low, care coordonează remaparea treptelor de viteză şi modificarea reacţiilor comenzilor pentru asigurarea unor peformanţe off-road demne de numele Jeep. Acestea două vin în completarea softului Selec-Terrain, un selector care îţi pune la dispoziţie cinci presetări diferite: Auto, Snow, Sand, Mud şi Rock (ultimul fiind disponibil doar pentru Trailhawk). 

În testul efectuat pe circuitul off-road Fiat din Balocco am pus în practică tot ce are mai bun Renegade (Trailhawk) de oferit (începând cu suspensia independentă şi terminând cu programele mai sus menţionate) şi singurul care s-a speriat de rampa cu înclinaţie de 40 de grade a fost cel din spatele volanului. 

Ceea ce m-a surprins mai mult decât căţărarea unor rampe aparent imposibil de abordat a fost liniştea din interior în cazul rulatului pe asfalt întins, la viteză de autostradă. Cei de la Jeep au acordat mare atenţie acestui aspect şi au desenat maşina ţinând cont şi de coeficientul aerodinamic. Rezultatul: un impresionant 0,34.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide