Test de consum cu BMW 320d Efficient Dynamics

Dacă v-aţi întrebat vreodată cat de distractive sunt testele de consum, vă raspund eu: foarte. După ce le termini. Pentru că, în rest, te termină ele pe tine, psihic şi fizic.

Desigur, pentru cei care se întreabă dacă asta a fost ideea mea, răspunsul este nu. Chiar dacă în ultimii ani mi-am format un stil de conducere care se pretează perfect unui test de consum - constant, dar legal şi totuşi în regimuri de turaţie joasă, un astfel de experiment îţi lasă sechele care nu pot fi vindecate nici măcar cu 10 teste cu Bugatti Veyron. Sau, dacă stau să mă gândesc mai bine...

Imediat după test: abia pot să articulez cuvintele, îmi este mai mult decât somn şi aş vrea să mănânc, dar asta numai după ce îmi voi simţi din nou corpul. Mă dor încheieturile, gâtul, coatele, gleznele, genunchii şi spatele. Apropo, dacă vă cumpăraţi un Seria 3, comandaţi cele mai scumpe scaune, cu un miliard de reglaje, dacă este posibil. Scaunele standard par nişte scânduri după 1.000 de kilometri la volan. Privirea îmi joacă feste, văd în ceaţă şi aş vrea doar să mă întind pe jos şi să dorm. Opt sute de ore.

22 de ore mi-au fost necesare pentru a conduce acest 320d EfficientDynamics de la Bucureşti la Munchen. Din aceste 1.320 de minute, pauzele au însumat doar două ore. Şi am oprit pentru că, pur şi simplu, stresul a fost prea mare. Am mai condus mii de kilometri legat, dar ideea că sunt oameni care cred că voi reuşi a apăsat foarte puternic pe conştiinţa mea. Îmi place să duc lucrurile şi promisiunile la capăt. Şi nu îmi place să renunţ. Testul de consum nu este o joacă şi maşina joacă un rol mai mic decât şoferul. Cele patru roţi se învârt, motorul poate merge lin, transmisia - perfect, dar dacă şoferul clachează şi îşi perde concentrarea, poate să tragă pe dreapta şi să se culce. Pentru că tocmai a distrus testul.

De aceea, acest experiment a fost cel mai mare pariu pentru mine. Am mai parcurs 1.000 km cu un plin de rezervor, cu VW Polo 1.4 TDI, dar în două zile. Acum, miza a fost şi mai mare. Aproape 1.500 km cu un singur plin de motorină de la Bucureşti la Munchen. De la sediul dealerului MHS de pe Bd. Iuliu Maniu la BMW Welt în Munchen.

Regulile au fost simple. Un singur şofer - eu, rezervor sigilat la ultimul plin într-un PetromV de Alex Şeremet de la BMW şi o viteză medie de peste 80 km/h. Un număr foarte important la un test de consum, şi asta pentru că toate recordurile mondiale au avut rezultate peste această valoare la capitolul viteză. Vă spun sincer că mai mult de 61 de litri nu intră în 320d EfficientDynamics. Rezervorul l-am umplut personal şi mi-am dorit să intre acolo şi ultima picătură posibilă. Dacă aş fi putut înghesui câteva grame în capacul rezervorului, aş fi făcut-o. Pentru că, pentru a parcurge 1.500 km cu un singur plin, pe un traseu real, cu toate tipurile de drumuri posibile şi imposibile, aveam nevoie de un consum de 4 litri/100 km.

Tom Ford, jurnalist englez Freelancer de renume, a reuşit, mai devreme anul acesta, să parcurgă 1000 de mile cu o maşină similară, dar exclusiv pe autostrăzi. Asta înseamnă consum sub 4 litri/100 km şi peste 1.600 km cu 61 de litri. Adică BMW nu minte când vorbeşte de consumul extraurban de 3,6 litri.

Desigur, domnul Ford la volanul unui BMW nu a trebuit să treacă prin Iadul care înseamnă şoselele din România, de la Bucureşti până la prima autostradă.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.