Test de consum cu BMW 320d Efficient Dynamics

Autor: Dan Vache acum 10 ani Teste speciale

După ce am scăpat nearestat, nimic nu a mai contat. Am
intrat în Munchen, am trecut ca teleghidat prin traficul extrem de
lejer, dar plin de toate semafoarele roşii din lume, şi am
intrat în parcarea BMW Welt, fără a alimenta nici măcar un litru
peste plinul de la Bucureşti.
Am reuşit! Record naţional,
european, mondial, ProMotor, Tudor Bratu, echipa care m-a însoţit.
Bucureşti – Munchen cu 60,59 litri conform
plinului de a doua zi dimineaţă.

Viteză medie – 84,2 km/h. 1.491 kilometri parcurşi. 4,0
litri consum mediu,
în regim combinat, cu 0,1 % mai bine
decât declaraţia oficială BMW. La asta se adaugă o autonomie de 42
km afişată la final. Suficientă pentru o altă premieră mondială.
Am fost primul şi singurul român care a condus o maşină
înmatriculată în România,
pe Premiere, şoseaua
interioară din BMW Welt
, unde sunt livrate maşinile
clienţilor. Doar oficialii BMW de la Livrări au voie să urce aici
şi, evident, clienţii. Nici măcar ceilalţi angajaţi BMW nu au acces
acolo, pentru „a nu deranja Clienţii când li se livrează
Maşina”…

Oricine poate reuşi un consum fantastic cu o maşină ca
320d ED.
Pentru că este construită impecabil, special
pentru a fi condusă cu uşurinţă în regim economic. Este prima oară
în viaţă când nu mai vreau cutie automată pe o maşină.
EfficientDynamics este genial aşa cum este, este o maşină
premium care chiar consumă foarte puţin.
Atât de puţin
încât orice călătorie poate fi dusă la minima extremă a economiei
de combustibil.

Desigur,
pentru cei care se întreabă dacă asta a fost ideea mea, răspunsul
este nu. Chiar dacă în ultimii ani mi-am format un stil de
conducere care se pretează perfect unui test de consum –
constant,
dar legal şi totuşi în regimuri de turaţie
joasă, un astfel de experiment îţi lasă sechele care nu pot fi
vindecate nici măcar cu 10 teste cu Bugatti Veyron. Sau, dacă stau
să mă gândesc mai bine…

Imediat după test: abia pot să articulez cuvintele, îmi este mai
mult decât somn şi aş vrea să mănânc, dar asta numai după ce îmi
voi simţi din nou corpul. Mă dor încheieturile, gâtul, coatele,
gleznele, genunchii şi spatele. Apropo, dacă vă cumpăraţi
un Seria 3, comandaţi cele mai scumpe scaune, cu un miliard de
reglaje,
dacă este posibil. Scaunele standard par nişte
scânduri după 1.000 de kilometri la volan. Privirea îmi joacă
feste, văd în ceaţă şi aş vrea doar să mă întind pe jos şi să dorm.
Opt sute de ore.

22
de ore mi-au fost necesare pentru a conduce acest 320d
EfficientDynamics
de la Bucureşti la Munchen. Din aceste
1.320 de minute, pauzele au însumat doar două ore. Şi am oprit
pentru că, pur şi simplu, stresul a fost prea mare. Am mai condus
mii de kilometri legat, dar ideea că sunt oameni care cred că voi
reuşi a apăsat foarte puternic pe conştiinţa mea. Îmi place să duc
lucrurile şi promisiunile la capăt. Şi nu îmi place să renunţ.
Testul de consum nu este o joacă şi maşina joacă un rol mai
mic decât şoferul.
Cele patru roţi se învârt, motorul
poate merge lin, transmisia – perfect, dar dacă şoferul clachează
şi îşi perde concentrarea, poate să tragă pe dreapta şi să se
culce. Pentru că tocmai a distrus testul.

De
aceea, acest experiment a fost cel mai mare pariu pentru mine.
Am mai parcurs 1.000 km cu un plin de rezervor, cu VW Polo
1.4 TDI, dar în două zile.
Acum, miza a fost şi mai mare.
Aproape 1.500 km cu un singur plin de motorină de la Bucureşti la
Munchen. De la sediul dealerului MHS de pe Bd. Iuliu Maniu la BMW
Welt în Munchen.

Regulile au fost simple. Un singur şofer – eu, rezervor sigilat
la ultimul plin într-un PetromV de Alex Şeremet de la BMW şi
o viteză medie de peste 80 km/h. Un număr foarte
important la un test de consum, şi asta pentru că toate recordurile
mondiale au avut rezultate peste această valoare la capitolul
viteză. Vă spun sincer că mai mult de 61 de litri nu intră
în 320d EfficientDynamics
. Rezervorul l-am umplut personal
şi mi-am dorit să intre acolo şi ultima picătură posibilă. Dacă aş
fi putut înghesui câteva grame în capacul rezervorului, aş fi
făcut-o. Pentru că, pentru a parcurge 1.500 km cu un singur plin,
pe un traseu real, cu toate tipurile de drumuri posibile şi
imposibile, aveam nevoie de un consum de 4 litri/100
km.

Tom
Ford, jurnalist englez Freelancer de renume, a reuşit, mai devreme
anul acesta, să parcurgă 1000 de mile cu o maşină similară, dar
exclusiv pe autostrăzi. Asta înseamnă consum sub 4 litri/100 km şi
peste 1.600 km cu 61 de litri. Adică BMW nu minte când
vorbeşte de consumul extraurban de 3,6 litri.

Desigur, domnul Ford la volanul unui BMW nu a trebuit să treacă
prin Iadul care înseamnă şoselele din România, de la Bucureşti până
la prima autostradă.

Pagini: 1 2

Citește și...


Comentarii
Inchide