Test de consum cu BMW 320d Efficient Dynamics

Autor: Dan Vache acum 9 ani Teste speciale

După ce am scăpat nearestat, nimic nu a mai contat. Am
intrat în Munchen, am trecut ca teleghidat prin traficul extrem de
lejer, dar plin de toate semafoarele roşii din lume, şi am
intrat în parcarea BMW Welt, fără a alimenta nici măcar un litru
peste plinul de la Bucureşti.
Am reuşit! Record naţional,
european, mondial, ProMotor, Tudor Bratu, echipa care m-a însoţit.
Bucureşti – Munchen cu 60,59 litri conform
plinului de a doua zi dimineaţă.

Viteză medie – 84,2 km/h. 1.491 kilometri parcurşi. 4,0
litri consum mediu,
în regim combinat, cu 0,1 % mai bine
decât declaraţia oficială BMW. La asta se adaugă o autonomie de 42
km afişată la final. Suficientă pentru o altă premieră mondială.
Am fost primul şi singurul român care a condus o maşină
înmatriculată în România,
pe Premiere, şoseaua
interioară din BMW Welt
, unde sunt livrate maşinile
clienţilor. Doar oficialii BMW de la Livrări au voie să urce aici
şi, evident, clienţii. Nici măcar ceilalţi angajaţi BMW nu au acces
acolo, pentru „a nu deranja Clienţii când li se livrează
Maşina”…

Oricine poate reuşi un consum fantastic cu o maşină ca
320d ED.
Pentru că este construită impecabil, special
pentru a fi condusă cu uşurinţă în regim economic. Este prima oară
în viaţă când nu mai vreau cutie automată pe o maşină.
EfficientDynamics este genial aşa cum este, este o maşină
premium care chiar consumă foarte puţin.
Atât de puţin
încât orice călătorie poate fi dusă la minima extremă a economiei
de combustibil.

Desigur,
pentru cei care se întreabă dacă asta a fost ideea mea, răspunsul
este nu. Chiar dacă în ultimii ani mi-am format un stil de
conducere care se pretează perfect unui test de consum –
constant,
dar legal şi totuşi în regimuri de turaţie
joasă, un astfel de experiment îţi lasă sechele care nu pot fi
vindecate nici măcar cu 10 teste cu Bugatti Veyron. Sau, dacă stau
să mă gândesc mai bine…

Imediat după test: abia pot să articulez cuvintele, îmi este mai
mult decât somn şi aş vrea să mănânc, dar asta numai după ce îmi
voi simţi din nou corpul. Mă dor încheieturile, gâtul, coatele,
gleznele, genunchii şi spatele. Apropo, dacă vă cumpăraţi
un Seria 3, comandaţi cele mai scumpe scaune, cu un miliard de
reglaje,
dacă este posibil. Scaunele standard par nişte
scânduri după 1.000 de kilometri la volan. Privirea îmi joacă
feste, văd în ceaţă şi aş vrea doar să mă întind pe jos şi să dorm.
Opt sute de ore.

22
de ore mi-au fost necesare pentru a conduce acest 320d
EfficientDynamics
de la Bucureşti la Munchen. Din aceste
1.320 de minute, pauzele au însumat doar două ore. Şi am oprit
pentru că, pur şi simplu, stresul a fost prea mare. Am mai condus
mii de kilometri legat, dar ideea că sunt oameni care cred că voi
reuşi a apăsat foarte puternic pe conştiinţa mea. Îmi place să duc
lucrurile şi promisiunile la capăt. Şi nu îmi place să renunţ.
Testul de consum nu este o joacă şi maşina joacă un rol mai
mic decât şoferul.
Cele patru roţi se învârt, motorul
poate merge lin, transmisia – perfect, dar dacă şoferul clachează
şi îşi perde concentrarea, poate să tragă pe dreapta şi să se
culce. Pentru că tocmai a distrus testul.

De
aceea, acest experiment a fost cel mai mare pariu pentru mine.
Am mai parcurs 1.000 km cu un plin de rezervor, cu VW Polo
1.4 TDI, dar în două zile.
Acum, miza a fost şi mai mare.
Aproape 1.500 km cu un singur plin de motorină de la Bucureşti la
Munchen. De la sediul dealerului MHS de pe Bd. Iuliu Maniu la BMW
Welt în Munchen.

Regulile au fost simple. Un singur şofer – eu, rezervor sigilat
la ultimul plin într-un PetromV de Alex Şeremet de la BMW şi
o viteză medie de peste 80 km/h. Un număr foarte
important la un test de consum, şi asta pentru că toate recordurile
mondiale au avut rezultate peste această valoare la capitolul
viteză. Vă spun sincer că mai mult de 61 de litri nu intră
în 320d EfficientDynamics
. Rezervorul l-am umplut personal
şi mi-am dorit să intre acolo şi ultima picătură posibilă. Dacă aş
fi putut înghesui câteva grame în capacul rezervorului, aş fi
făcut-o. Pentru că, pentru a parcurge 1.500 km cu un singur plin,
pe un traseu real, cu toate tipurile de drumuri posibile şi
imposibile, aveam nevoie de un consum de 4 litri/100
km.

Tom
Ford, jurnalist englez Freelancer de renume, a reuşit, mai devreme
anul acesta, să parcurgă 1000 de mile cu o maşină similară, dar
exclusiv pe autostrăzi. Asta înseamnă consum sub 4 litri/100 km şi
peste 1.600 km cu 61 de litri. Adică BMW nu minte când
vorbeşte de consumul extraurban de 3,6 litri.

Desigur, domnul Ford la volanul unui BMW nu a trebuit să treacă
prin Iadul care înseamnă şoselele din România, de la Bucureşti până
la prima autostradă.

Pagini: 1 2

Citește și...


Comentarii
ŞOC TOTAL | Melania Trump, goală şi fără inhibiţii la Casa Albă. Fotografie incredibilă
ŞOC TOTAL | Melania Trump, goală şi fără inhibiţii la Casa Albă. Fotografie incredibilă "scăpată" pe internet
Imagini fierbinți cu Andreea Marin într-o revistă pentru bărbați! Nu ai mai văzut-o așa pe 'Zâna Surprizelor'! S-a văzut TOT. Era atât de senzuală
Imagini fierbinți cu Andreea Marin într-o revistă pentru bărbați! Nu ai mai văzut-o așa pe 'Zâna Surprizelor'! S-a ...
Concedieri la Antena 1! Jumătate din oameni au fost dați afară din acest departament
Concedieri la Antena 1! Jumătate din oameni au fost dați afară din acest departament
Momentele şocante în care o cerşetoare este împuşcată mortal după ce îi ceruse câţiva bănuţi unui bărbat - VIDEO
Momentele şocante în care o cerşetoare este împuşcată mortal după ce îi ceruse câţiva bănuţi unui bărbat - VIDEO
Cine este soția primului ministru Ludovic Orban! De ce se ferește să apară în poze cu el
Cine este soția primului ministru Ludovic Orban! De ce se ferește să apară în poze cu el
Un poliţist celebru va fi numit şef de cabinet al ministrului de Interne Vela
Un poliţist celebru va fi numit şef de cabinet al ministrului de Interne Vela
Ce mașină și-a cumpărat Selly de la 5 Gang. Bolidul atinge 250 km/h și costă 100.000 de euro
Ce mașină și-a cumpărat Selly de la 5 Gang. Bolidul atinge 250 km/h și costă 100.000 de euro
Femeia nu are VOIE să atingă această zonă, altfel îşi produce răni. GHIDUL sexual al tinerilor de acum 100 de ani
Femeia nu are VOIE să atingă această zonă, altfel îşi produce răni. GHIDUL sexual al tinerilor de acum 100 de ani
ATUNCI ŞI ACUM | Cât de mult s-a transformat fetiţa care a ridicat România în picioare. O mai recunoşti? Cum arăta acum 20 de ani
ATUNCI ŞI ACUM | Cât de mult s-a transformat fetiţa care a ridicat România în picioare. O mai recunoşti? Cum arăta ...
Cât te costă să ajungi propriul tău patron. Cu mult mai puţini bani decât te-ai fi aşteptat, îţi poţi deschide propria ta...
Cât te costă să ajungi propriul tău patron. Cu mult mai puţini bani decât te-ai fi aşteptat, îţi poţi deschide ...
HUAWEI Mate 30 Pro testat în ROMÂNIA! Cel mai performant telefon al momentului cu o PROBLEMĂ foarte gravă
HUAWEI Mate 30 Pro testat în ROMÂNIA! Cel mai performant telefon al momentului cu o PROBLEMĂ foarte gravă
Ce nu s-a vazut la receptia organizata de Regina Elisabeta! Gestul lui Carmen Iohannis fata de Melania Trump
Ce nu s-a vazut la receptia organizata de Regina Elisabeta! Gestul lui Carmen Iohannis fata de Melania Trump
Greva din Franţa se transformă în revoluţie generală! Toate sindicatele sunt împotriva preşedintelui Macron!
Greva din Franţa se transformă în revoluţie generală! Toate sindicatele sunt împotriva preşedintelui Macron!
Inchide