Denza EV este un Mercedes-Benz B-Class electric deghizat pentru chinezi

Daimler a ales China pentru a lansa versiunea de serie a uneia dintre cele mai interesante maşini electrice a momentului: Denza EV. Un fel de frate al lui Mercedes-Benz B-Class Electric Drive, dar mai accesibil şi, atenţie, cu autonomie mai mare. Ceea ce e chiar foarte interesant.

Denza EV este un Mercedes-Benz B-Class electric deghizat pentru chinezi Denza EV este un Mercedes-Benz B-Class electric deghizat pentru chinezi

Noua firmă chinezească Denza este un joint-venture între producătorul local BYD şi concernul Daimler, care-şi propune să producă exclusiv maşini electrice, într-o primă fază dedicate doar pieţei auto chineze.

Primul model a fost prezentat sub formă de concept în 2013, la Salonul Auto Shanghai, iar acum, un an mai târziu, versiunea de serie Denza EV debutează la Auto China 2014, startul vânzărilor urmând a fi dat în toamna lui 2014.

Cu puţin efort, se poate observa că aici se ascunde un B-Class

Aşteptările chinezilor şi germanilor de la noua maşină electrică Denza EV sunt destul de ridicate. În primul rând, surprinde autonomia foarte bună raportat la maşinile electrice actuale: Denza EV promite o autonomie maximă de 300 km la o singură încărcare.

Ceea ce înseamnă mai bine decât cei maximum 200 km promişi de Mercedes-Benz B-Class Electric Drive, model care deja poate fi comandat în SUA. Şi care, de altfel, îi împrumută platforma tehnică şi ”vărului” chinez Denza EV.

Mai contează cum arată când afişează 300 km autonomie?

Revenind la modelul chinezesc, Denza EV beneficiază de un motor electric având o putere maximă de 117 CP şi un cuplu maxim de 290 Nm. Ca performanţe, maşina e modestă, accelerând de la 0 la 100 km/h în 14 secunde, iar viteza maximă este limitată la 150 km/h. Prin comparaţie, B-Class Electric Drive e mai performant: motorul de 134 CP şi 310 Nm asigură un demaraj 0-100 km/h în mai puţin de 10 secunde.

Dar de la Denza EV nu se aşteaptă pretenţii majore în privinţa dinamicii, deoarece accentul cade pe caracterul practic. Autonomia foarte bună, de 300 km, este asigurată de un pachet de baterii litiu-ion de 47,5 kWh, care se pot încărca 100% în doar trei ore graţie unui wallbox special, uşor de montat în garaj, ba chiar în mai puţin de o oră datorită unui supercharger de 50 kWh.

Evident, fanii carburanţilor vor comenta că durează prea mult încărcarea bateriilor faţă de alimentarea clasică la pompă...

Faptul că Denza EV nu e o maşină pretenţioasă e uşor de observat şi din aspectul maşinii, care arată ca un B-Class mai puţin sofisticat şi transformat într-un fel de hatchback-monovolum. Dimensional, lungimea de 4,64 metri şi ampatamentul de 2,88 metri asigură un bun spaţiu pentru 5 pasageri şi bagajele acestora, iar gabaritul general face maşina suficient de adaptată traficului urban şi celui interurban.

Preţul de pornire pentru Denza EV, în China, e destul de ridicat: 369.000 yuan (circa 42.923 euro), în condiţiile în care nivelul de echipare de bază e foarte bogat, nelipsind şase airbaguri şi ESP, climatizarea automată, tapiţeria din piele, scaunele electrice, display tactil de 8 inci sau jante de 18 inci.

Vi se pare scumpă? Greşiţi: Denza EV este ieftină pentru o maşină scumpă!

Totuşi, graţie programului generos de subvenţionare pentru maşinile electrice (bonus de 120.000 yuan, adică aproape 14.000 de euro!), preţul de pornire scade la 249.000 yuan (deci în jur de 29.000 de euro). Ceea ce, dată fiind autonomia bună şi nivelul generos de echipare, face din Denza EV o propunere chiar atractivă.

Rămâne de văzut dacă Daimler şi BYD vor considera oportună comercializarea lui Denza EV şi în afara Chinei, ca o alternativă mai accesibilă la Mercedes-Benz B-Class Electric Drive. De reţinut că versiunea de bază a lui Tesla Model S porneşte, în Europa, de la 65.000 de euro, oferind o autonomie maximă teoretică de 390 km. Deci Denza EV poate deveni un concurent interesant în domeniul maşinilor electrice moderne.

Suntem foarte curioşi dacă Denza EV rămâne dedicată doar chinezilor sau o vom vedea şi pe la noi, prin Europa