1 Iulie în istoria automobilistică

Ştiaţi că a fost o perioadă în care în motorsport se putea aleargă cu pletele în vânt? De la tragedia de pe 1 Iulie 1948 acest act de cutezanţă a fost interzis.

1 Iulie în istoria automobilistică 1 Iulie în istoria automobilistică

1 Iulie 1948 - Într-o eră în care motorsportulera animat de curaj pur şi măsurile de siguranţă erau cât se poatede rudimentare, data de 1 iulie 1948 a adus un prim pas spre curseîn care jertfele omeneşti să aibă o paritate mai mică în raport cunumărul starturilor. Cea mai accesibilă măsură în acea perioadă afost introducerea căştii ca element obligatoriu în echipamentulpilotului.

Această schimbare a fost declanşată de unoribil accident în care a fost implicat italianul Achille Varzi,FIA interzicând alinierea la start fără acest element deprotecţie.. Acesta pilotând un bolid Alfa Romeo în calificărilepentru Grand Prix-ul Elveţiei a derapat pe o suprafaţă umedă şi s-arăsturnat, fiind zdrobit de monopost. În cariera de pilot de 17 aniVarzi a câştigat numeroase Grand Prix-uri, dar şi celebrele curseMille Miglia şi Targa Florio.

Cum se testa o casca pe atunci