22 iulie în istoria automobilistică

În zilele de 21 şi 22 iulie 1987 Ferrari a prezentat unul dintre modelele sale legendare, Ferrari F40, ultimul fabricat în timpul vieţii marelui Enzo Ferrari.

22 iulie în istoria automobilistică 22 iulie în istoria automobilistică

22 Iulie 1987 - În această zi primii invitaţiau putut face cunoştinţă cu cel mai scump şi rapid Ferrari produspână atunci, legendarul Ferrari F40, după ce oficial acest model afost dezvelit pe 21 iulie seara. Prin acest model Enzo Ferrari, care la acea vreme avearespectabila vârstă de 90 de ani, a avut ambiţia să lase în urma saceva memorabil şi a subliniat în mod explicit inginerilorproiectanţi acest lucru. Astfel a apărut acest bolid, succesor allui Ferrari 288 GTO , care se dorea cea mai fidelă transpunere aspiritului modelelor de Formula 1 într-un automobil de stradă.

Ferrari F40 dezvolta 478 CP,cântărea doar 1.100 kg şi priva şoferul de orice răsfăţ, chiar înloc de mânere de uşi având simple benzi, iar controlul tracţiuni nuera una dintre dotările sale. Deci performanţa era crezul acestui model, putând sprintapână la 100 km/h în 3,8secunde şi a fost primul model de serie care a trecut de barierapsihologică de 320 km/h. Acest model s-a aflat în producţie doar până în 1992, perioadă încare 1.315 exemplare au fost vândute. Bolid F40 a predat ştafetalui Ferrari F50, alt model de legendă din gama Ferrari.

O întrunire a posesorilor de F40