28 Iulie în istoria automobilistică

Pe dată de 28 iulie grupul Volkswagen şi-a trecut în portofoliu una dintre cele mai prestigioase mărci auto ale Planetei, Bentley, dar a scăpat printre degete Rolls-Royce.

28 Iulie în istoria automobilistică 28 Iulie în istoria automobilistică

28 Iulie 1998 - În această zi Volkswagen preiade la Vickers în mod oficial marca Bentley. Germanii au fost foarteaproape să monopolizeze segmentul de superlux, având în plan săpreia la pachet şi Rolls-Royce, cele două mărci având la acea vremeacţionari comuni şi soluţii tehnice înrudite. Din cauza faptului călicenţa mărcii Rolls-Royce aparţinea însă companiei Rolls-Royceplc, divizia aeronautică, care avea strânse legături de colaborarecu BMW, tot prin prisma industriei aparatelor de zbor, aceastămarcă a fost concesionată către BMW.

Pentru că niciuna dintre mărci nu avea la acea perioadă capacitatea de a sedescurca fără contribuţia tehnică a celeilalte s-a ajuns la unacord ca Volkswagen AG să fabrice atât Bentley cât şi Rolls-Roycepână la sfârşitul lui 2002, urmând ca din 1 ianuarie 2003, doar BMWsă aibă dreptul de a fabrica automobile Rolls-Royce. Volkswagen aprimit de la BMW doar o compensaţie de 40 milioane de lire sterlinepentru această complicată tranzacţie.

Revenind laBentley, Volkswagen a cumpărat această marcă cu 430 milioane delire şi a investit în modernizarea uzinei din Crewe încă 500milioane de lire în acel an. Din 2003, atunci când Rolls-Royce arevenit BMW şi Volkswagen a schimbat macazul la Bentley creândBentley Continental GT, un coupe de mari dimensiuni care împărţeaprea puţine cu trecutul.

Se spune că dela achiziţie şi până în prezent Volkswagen a investit peste 2miliarde de dolari în Bentley. Deşi afacerile au mers bine sprefoarte bine în cei zece ani, în 2009 afectată de criză marcaBentley nu s-a mai dovedit profitabilă, având pierderi de 194milioane euro, datorită scăderii dramatice a cererii.