29 Mai în istoria automobilistică

Motorul în doi timpi, pe care mulţi dintre noi îl ştim ca fumegătorul gălăgios de pe Trabant, este patentat în această zi.

29 Mai în istoria automobilistică 29 Mai în istoria automobilistică

Vespa29Mai 1945 - În aceastăzi inventatorul de culoare F.M. Jones obţine patentul pentrumotorul (U.S. Bo. 2,376,968) cu combustie internă în doi timpi. Nua fost primul care a venit cu o astfel de idee, în 1881 DugaldClerk, un scoţian inventând ciclul în doi timpi, dar creaţia saeste cea mai apropiată de aplicaţiile recente ale acestui motor.Acest motor reuşeşte să facă ciclul termodinamic în doar douămişcări ale pistonului, deoarece admisia şi evacuarea se întâmplăsimultan atât la începutul cursei pistonului, cât şi la sfârşitulei.

Iniţial acestmotor nu a fost făcut pentru a propulsa vehicule, ci pentruagregatele mecanice de aer condiţionat şi pentru drujbe. Darindustria auto nu a desconsiderat această aplicaţie şi Saab şichiar Auto Union, strămoşul Audi, au folosit astfel de motoarepentru maşinile ieftine. Pentru noi cel mai reprezentativ automobilcu motor în doi timpi a fost Trabant-ul. Cu putere mică, dar zgomotmare, era imposibil să ratezi un Trabant după poluarea fonică şichiar şi cea olfactivă.

Cu excepţia Trabant şi anumitorversiuni de Wartburg, producţia de automobile în doi timpi s-a încheiat laînceputul anilor'80, dar pentru Est acontinuat până în 1991. Înprezent motoarele în doi timpi sunt folosite intens la scutere şi motorete de micidimensiuni, datoritădesignului simplist şi a costurilor de rulare şi întreţinere, deasemenea, mici.