Americanii sunt cei care fac curăţenie în scandalul Dieselgate, nu nemţii

Cu arestarea unui şef activ şi cu greutate de la Audi, nemţii par că în sfârşit încep să facă ordine în industria auto

Americanii sunt cei care fac curăţenie în scandalul Dieselgate, nu nemţii Americanii sunt cei care fac curăţenie în scandalul Dieselgate, nu nemţii

Cu arestarea unui şef activ şi cu greutate de la Audi, nemţii par că în sfârşit încep să facă ordine în industria auto, şifonată de scandalul Dieselgate. Însă americanii sunt cei care au început şi fac în continuare curăţenie. Berlinul, dar şi alte guverne europene, au tot interesul ca scandalul să se răcească în linişte.

Constructorii auto germani şi constelaţiile de furnizori cu care s-au înconjurat sunt prea importanţi pentru economia Germaniei şi pentru alte economii europene, în special din Europa de Est, pentru ca politicul să le zdruncine universul.

Industria automotive contribuie cu 20% la cifra generală de afaceri a industriei germane şi are  820.500 de angajaţi (date din 2018). Constructorii auto sunt cei mai mari exportatori ai Germaniei şi livrează 20% din producţia mondială de maşini.

Skoda, subsidiară grupului german Volksvagen, este inima industriei cehe şi cel mai mare exportator al Cehiei,  unde are 28.000 de angajaţi.

Audi Ungaria, de asemenea subsidiară a VW, este unul dintre cei mai mari investitori străini din Ungaria, având peste 12.300 de angajaţi acolo. Fabrica Audi de la Gyor este cea mai mare fabrică de motoare din lume. Audi produce la Gyor şi maşini complete. Pe lângă locuri de muncă, Audi asigură pregătire profesională în sistem de educaţie vocaţională duală pentru tinerii din regiune.

Citeşte mai departe pe ZF.ro