Boom de vânzări Rolls Royce graţie lui Ghost

Şi cum să nu îşi frece mâinile fericiţi contabilii de la Rolls Royce, câtă vreme noul model Ghost a contribuit la o creştere cu 146% a vânzărilor companiei britanice faţă de 2009?!

Boom de vânzări Rolls Royce graţie lui Ghost Boom de vânzări Rolls Royce graţie lui Ghost

Lansarea unui model inferior lui Rolls Royce Phantom a fostprivită cu reticenţă de mulţi analişti auto, care au considerat căfirma britanică îşi pătează reputaţia în numele creşteriiprofitului şi a producţiei.

Însă clienţii din toată lumea nu au fost de acord, iar"mezinul" Rolls Royce Ghost a fost primit foarte bine. Atât debine, încât, conform Financial Times, vânzările companiei au crescutîn primele cinci luni ale lui 2010 cu aproape 150% faţă deaceeaşi perioadă din 2009.

Bineînţeles, nu vorbim de un volum mare de maşini vândute, demii de unităţi, ci de un număr modic, de numai 678 de maşini. Însăaceste valori, foarte bune pentru Rolls Royce, îi fac pe oficialiibritanici şi cei bavarezi (BMW fiind deţinătorul lui Rolls Royce)să spere că în 2010 Rolls Royce va reuşi cel puţin să îşi dublezevânzările faţă de 2009.

În acelaşi timp, investiţiile în cei 7 dealeri din China iată cădau roade, ţara Marelui Zid fiind foarte probabil sădevină, la finalul lui 2010, a doua piaţă de desfacere pentru RollsRoyce, după cea a Statelor Unite, depăşind astfel piaţaMarii Britanii.

Noul Rolls Royce Ghost păstrează stilul lui Phantom, dar la cotemai reduse şi, cel mai important, pentru un preţ mult mai mic:în USA, un model Ghost are un preţ de pornire de circa250.000 USD, faţă de aproape 400.000 USD, cât revendică unPhantom. Prin urmare, noul model se adresează unui public mai larg,intrând în competiţie şi cu versiunile de top ale unor limuzineprecum Audi A8, Mercedes Clasa S sau Lexus LS.

Rezultatul mărcii britanice mai are o semnificaţie: vânzările demaşini de lux sunt pe un trend ascendent, ceea ce nu poate fi decâtun semn optimist pentru producătorii auto.