Cel mai puternic Corvette din 2017

Autor: Alexandru Banu 13 nov. 2017 Știri auto

Cineva are impresia că numai nemţii fac maşini. E un fel de Germania şi restul lumii, de parcă ai spune Apple şi ceilalţi. Nu e adevărat decât dacă eşti un fanatic iraţional. Asta arată o minte scurtă, ne scuzaţi. Credem că niciun client de maşini nu poate să tragă linie după ce a condus câteva maşini şi, crede el, germancele sunt cele mai bune. Treaba cu “cele mai bune” e oricum relativă. Orice din lumea asta e cel sau cea mai bună. La ceva anume, într-un scop anumit.

Oamenii au însă problema asta şi când compară lucruri din acelaşi set de utilităţi şi valori. Cine ar putea trage linie după o luptă dintre C63, RS4 şi M4? Nimeni, pentru că toate sunt maşini extraordinare. Asta până când mai apare câte o japoneză şi le de peste cap. De unde se băteau trei pe un loc 1, acum sunt 4 şi lupta e brusc mai grea. Mai ales că una e să te baţi Steaua cu Dinamo şi Rapid şi să ştii joaca ta, alta e să vină o echipă din altă ţară şi să-ţi fure suporterii. Mai brutali decât japonezii în joaca nemţilor intră americanii. Ei nu prea se joacă. Mai cu un Viper, mai cu un Corvette, când apar ei se cam termină cu cele patru, cinci sute de cai putere. Ei vin cu câţi cai vor, fără limită. Nu au limită de cilindree, de cai, de noxe, de obrăznicie. Vin cu putere cât le trebuie ca să distrugă orice reper de viteză.

Chevrolet tocmai a anunţat un nou killer pentru tot ce există racing la ora asta. Varianta specială Corvette ZR1 o să aibă un motor V8 de 6.2 litri, 755 de cai şi 1.000Nm. Cutia de viteze e manuală cu 7 trepte sau automată cu 8. Dacă suta la oră o va lua în 2.6-2.8 secunde (încă nespecificată), viteza maximă limitată electronic e 340 km/h.

Designul a fost un pic schimbat în zona din faţă şi a aripilor ca să genereze forţă de apăsare mai mare. Să nu cumva să decolaţi la 300 km/h. ZR1 are 4 radiatoare! Suspensia tip magnetic ride este foarte utilă pentru stabilitate în viraje, zic producătorii Chevy. Singura pată de culoare pe acest drac negru e portocaliul, un pic mai mult înăuntru decât pe afară.

Până în primăvară, când iese la vânzare, vom mai primi detalii cu porţia despre performaneţe noului Corvette ZR1. După un model experimental scos în 1971 (primul ZR1), ZR1 de serie a apărut în 2009, tot cu un motor V8 de 6.2 litri, care avea 638 de cai.    

Autor Alexandru Banu

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide