Concorso d'Eleganza de la Sinaia 2014 în imagini

Concursul de eleganţă de la Sinaia a strâns laolaltă sute de pasionaţi de maşini superbe, de colecţie, şi ne-a demonstrat că şi în România de astăzi mai poate exista bun-gust, precum şi oameni care să-l aprecieze.

Concorso d'Eleganza de la Sinaia 2014 în imagini Concorso d'Eleganza de la Sinaia 2014 în imagini

Nu a fost tocmai o zi călduroasă la Sinaia, dar zecile de bătrânele extrem de valoroase (unele bat spre milionul de euro) au încălzit aerul dimprejurul palatului Peleş, semn că un concurs de eleganţă e capabil, prin pura frumuseţe afişată, să schimbe şi starea vremii.

Cum să nu te încălzeşti de la aşa ceva?!

Peleşul arată superb, chiar în condiţiile în care nu a fost bine renovat iar anumite bucăţi de faţadă stau să cadă, dar maşinile prezentate au fost, în mare parte, impecabile, ridicându-i, ca să spun aşa, mingea la fileu vehicului Palat. Zecile de turişti români erau amestecate cu vreo două sute de turişti străini - italieni, japonezi, evrei, americani şi aşa mai departe - aşa că atmosfera generală a fost una tipică mai degrabă unei Românii interbelice cosmopolite decât unei ţări aflate într-o continuă tranziţie.

Americanii au fost bine reprezentaţi, pasionaţii români fiind mari iubitori de americance

Poate că tocmai asta e şi ideea: să uităm, măcar pentru un moment, că suntem mai săraci decât am vrea, şi să ne relaxăm admirând frumuseţea pură a unor maşinării care reprezintă mult mai mult decât tabla şi cauciucul din care sunt făcute. Pentru că în faţa palatului Peleş au defilat, înainte de toate, poveşti pe roţi.

Dacia 1100 are deja statut de clasică, şi parcă arată tot mai frumos pe măsură ce trec anii

Nu rataţi data viitoare să fiţi prezenţi la un astfel de concurs, pentru că merită!

Iată, mai jos, pe scurt, comunicatul celor de la Retromobil Club România, care au organizat această manifestare.

CONCURSUL DE ELEGANTA SINAIA 2014

Retromobil Club Romania, sub Inaltul Patronaj al Majestatii Sale Regelui Mihai I al Romaniei, a organizat sambata 28 iunie 2014 a IV-a editie a Concursului de Eleganta Sinaia, cu sprijinul Primariei Orasului Sinaia si a Muzeului National Peles (eveniment inscris in calendarul international FIVA).

Cele 38 de vehicule istorice selectate de juriul concursului (record de participare) au fost expuse pe Domeniul Regal Peles defiland pe parcursul unei ore prin fata juriului si a publicului spectator. Seara, incepand cu ora 18:00 a fost organizata o parada pe bulevardul central al orasului Sinaia unde automobilele au stationat timp de o ora. Incepand cu ora 19:00 in fata Casino-ului Sinaia s-a desfasura festivitatea de premiere. Automobilele participante au concurat la opt categorii. Ca in fiecare an, in paralel cu concursul, in parcajul din zona Economat a fost organizata o expozitie cu vehicule istorice la care si-au participat peste 50 de automobile.

Titlul de « Best of Show » a fost decernat la editia din acest an CES automobilului Lancia Astura 4e Serie Cabriolet Boneschi (1938). Automobilul, aflat intr-o colectie privata din Romania (Autoclasic Club), este unicul supravietuitor al unei serii de doar trei exemplare construite de atelierul Boneschi (Milano). Primul proprietar, un magnat al carbunelui de origine belgiana, nu s-a bucurat mult timp de acesta,  automobilul fiind ascuns pe perioada celui de-al doilea Razboi Mondial. In anii ’50 vaduva acestuia a vandut automobilul. In ultimii ani precedentul proprietar a participat cu acest automobil la numeroase concursuri internationale de eleganta, cel mai notabil rezultat fiind primul loc la categorie castigat in 2009 la Concorso d’Eleganza Villa d’Este. In afara de revopsirea totala a caroseriei automobilul nu a suferit niciodata restaurari majore, tapiteria si capota din piele fiind originale, un lucru extrem de rar intalnit la un automobil antebelic. Principalele caracteristici tehnice : motor V8  (19º), 2972 cmc, 82 CP la 4000 rpm, cutie de viteze manuala cu 4 trepte, viteza maxima 128 km/h, actionare electrica a capotei.

Miile de spectatori prezenti la Sinaia au rasplatit cu aplauze evolutia automobilelor, in baza votului publicului fiind premiat Morgan 4/4 (1968). Pe langa premiile acordate la fiecare categorie au fost acordate numeroase premii speciale.

Un moment aparte a fost intalnirea dintre ASR Principele Nicolae, membru de onoare al R.C.R. si automobilul Morris Minor (1928) primit in dar de bunicul sau in urma cu aproape noua decenii. Automobilul, detinut in coproprietate de doi membri R.C.R. din Constanta,  urmeaza a fi restaurat in Marea Britanie si va fi prezentat la una din editiile viitoare ale concursului.

Japonezii au fost impresionaţi de alte maşini...

Presedintele juriului international din acest an, cel mai important colectionar italian, dl Corrado Lopresto, a primit in deschiderea evenimentului tilul de membru de onoare al Retromobil Club Romania. La finalul festivitatii de premiere dl Lopresto a transmis felicitari organizatorilor si participantilor promitand ca va reveni la editia din 2015 a CES.

Retromobil Club Romania multumeste pe aceasta cale tuturor celor care au contribuit la reusita evenimentului : Primaria Orasului Sinaia, Muzeul National Peles, participanti, mass media,  sponsori si nu in ultimul rand minunatului public prezent la Sinaia.