Dotări de care nu ai neapărată nevoie pe maşină

La ce bun dacă sunt degeaba

Dotări de care nu ai neapărată nevoie pe maşină Dotări de care nu ai neapărată nevoie pe maşină

Mai mult costă decât sunt preţioase. Pe unele le vedem printre zeci de dotări standard (gen roţi, volan, pedale), altele sunt individuale sau în pachete highline. Producătorii nu sunt fraieri. Ştiu să vâre una-două din dotările inutile în fiecare nivel de echipare, astfel că inutilitatea celorlalte ţi-e băgată pe gât într-o alegere a unei maşini noi. Am făcut aici o listă cu dotări care-după părerea noastră n-ar trebui să vă influenţeze judecata la alegerea maşinii. 

 

Buton start / stop. Hai să fim serioşi. Chiar ai nevoie de o mână care să te şteargă la cur? Gestul tot îl faci, numai că nu mai faci un 90 de grade din poignet. Economiseşti 1 secundă la pornire şi asta i tot. 

 

Frână de mână electrică. Niciodată nu ni s a părut mai uşor să-ţi vâri vârful degetului într-o găurică (...) decât să înşfaci bărbăteşte mânerul ăla care mai şi râgâie când îl tragi acid. Sincer, sunetul ăla de uşi de navă spaţială care se nchid e fix ceea ce-i trebuie unui fan electrocasnice Tesla. 

 

Geamuri electrice spate. Say what how de ce? De câte ori ai deschis geamul din spate ai încurcat butoanele cu cele din faţă şi atunci când le-ai nimerit s-a auzit în a doua secundă ori un ‘poţi să mai ridici un pic geamu’ că e curent în spate?’ sau acele fâlfâituri trepanante. 

 

Keyless entry. La fel de inutil ca butonul start-stop. Nu-ţi face cu nimic experienţa de utilizator al maşinii mai interesantă, nu-ţi economiseşte timp, dar îţi încarcă devizul pe lista de opţionale. 

 

Padelele. Pe asta o ştim de la oameni care au condus şi Kia cu padele, şi Ferrari cu padele. Au sens pe Ferrari 100% şi nonsens 100% pe kia şi oricare alte maşini mai puţin Ferrari şi concurenţii ei. Sunt o joacă şi cutia face tot ceea ce vrea ea pe retrogradare (adică acolo unde contează cel mai mult padelele)

 

Hartă 3D. Nu ştim dacă vreodată, cineva din lumea asta, a folosit harta 3D pe vreun dispozitiv cu ecran. 

 

Buton de scos ESP-ul, pe maşini sub 200 de cai ŞI electronizate pe deasupra. Ăsta e un fel de buton pentru oprit circuitul general de curent acasă. Pe care îl ai în tabloul de siguranţă, dar nu-l foloseşti niciodată. 

 

Lumimi follow me home. Pe cine ajută că nişte lumini bat în faţă când în majoritatea cazurilor te dai jos din maşină şi faci dreapta sau stânga?

 

Poziţia de off a luminii de pe plafon. De când există, lumina asta ori s-a aprins o dată cu deschiderea uşilor, ori la comandă. Nimeni nu a ţinut-o închisă. 

 

Memoriile pentru poziţia scaunelor. Dacă ai bani de maşini cu opţiunea asta la scaune, atunci sigur ai bani să-i iei şi soţiei măcar o Fiesta. Aşa că cine Dumnezeu şi cât de des s-ar urca în maşina ta că să aibă altă poziţie memorată la scaun?

   

Poziţii intermediare cu temporizare şi viteza ştergătoarelor atunci când ai senzor de ploaie. Păi de ce ai mai avea senzor care-ţi adaptează viteza şi frecveta ştergătoarelor dacă tot poţi s-o faci manual. Iar dacă e automată treaba, de ce s-o mai faci manual?

 

Mânere pe plafon, pentru pasageri. În afară de 2 bunici şi un unchi care le e bunic nu am mai văzut pe nimeni să stea atârnat de plasticele alea prin maşini. Aaa, da, mai sunt unii care pleacă la nuntă la Buzău şi agaţă costumele de ele. 

 

Lampa de stop pe lunetă. Singurul ei rol este estetic în pozele de presă pe care le fac mărcile la lansarea maşinilor. Şi să-ţi mai ia ochii cu o dotare standard. 

 

Indicator de schimb treaptă pentru un condus economic. Altă mizerie care-ţi ia ochii pe lista de dotări standard şi de la drum. V-aţi uitat vreodată la el? Cum ar fi avem un indicator şi când facem sex. Mai tare, mai repede, schimbă viteză. 

Autor Alexandru Banu

P.S. Scrumiera e complet inutilă pentru tembelii care fumează şi aruncă ţigări pe geam sau o golesc la sfârşitul zilei pe banda din mijloc, la semafor.